Frit kobber i vandhaner
Fra : Steen

Dato : 27-09-02 15:31

Jeg lærte i gymnasiet, at frit kobber var giftigt for levende organismer
(altså, al den stund, at det er i stand til at afgive Cu+-ioner)

Filteret i min vandhane var kalket til, så jeg lagde det i
husholdningseddike nogen timer. Kalken er væk, men det er forkromningen også
pletvis rundt omkring, og man kan tydeligt se røde pletter af kobber.

Bliver jeg forgiftet med kobberioner, hvis jeg sætter filteret tilbage i min
vandhane?

Mvh Steen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-09-02 17:22

Steen skrev:

>Bliver jeg forgiftet med kobberioner, hvis jeg sætter filteret tilbage i min
>vandhane?

Nej, der skal mere til. Men det er en god idé at lade vandet løbe
et sekunds tid først hvis det skal bruges til at drikke.

--
Bertel

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 30-09-02 09:58

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> skrev:

> Nej, der skal mere til. Men det er en god idé at lade vandet løbe
> et sekunds tid først hvis det skal bruges til at drikke.

Hvis det i det hele taget skal bruges til indtagelse dvs. til
madlavning og til at drikke mv. (Bare for at få det hele med)

--
Morten http://miljokemi.dk