Slette duplikerede filer på indhold
Fra : Marcus Brofeldt

Dato : 27-09-02 15:39

Hej,

Jeg har lige fucket mine mail ret så grusomt op, ved at tro nogle
programmer understøttede maildir folders - det gjorde de bare ikke.

Nåmen - min ca 4000 gemte mails er altså blevet til 17000 - og jeg vil
egentlig gerne tilbage til 4000 igen.... ;)

Er der nogen der har en idé til, hvordan jeg får slettet duplikat-filer?
(filer med ens indhold)

--
MarcusBrofeldt
kamikaze@yifan.net

Fra : Niels Andersen

Dato : 27-09-02 15:55

Marcus Brofeldt wrote in <3d946d7d$0$70350$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Er der nogen der har en idé til, hvordan jeg får slettet duplikat-filer?
> (filer med ens indhold)

NAME
fdupes - finds duplicate files in a given set of directories

SYNOPSIS
fdupes [ options ] DIRECTORY ...

DESCRIPTION
Searches the given path for duplicate files. Such files are found
by comparing file sizes and MD5 signatures, followed by a
byte-by-byte comparison.

OPTIONS
-r --recurse
include files residing in subdirectories

[...]
-f --omitfirst
omit the first file in each set of matches
[...]

Så skulle du få en liste over filer, som du kan slette via xargs eller sådan
noget. :)

Men pas godt på, at den ikke finder de samme filer mere end en gang!
Hvis den finder en fil to gange, og slette den ene, så er filen jo væk. :)

--
Mvh.

Niels Andersen
Linux 2.4.18 - Debian testing/unstable

Fra : Marcus Brofeldt

Dato : 27-09-02 16:23

On Fri, 27 Sep 2002 16:54:42 +0200, Niels Andersen wrote:

> fdupes - finds duplicate files in a given set of directories

Den har jeg prøvet - den spørger desværre hver gang den støder på
duplikater, hvilken en af dem den skal slette - og det orker jeg ikke gør
epå (genoptælling) 21000 filer. :(

-- Marcus

--
MarcusBrofeldt
kamikaze@yifan.net

Fra : Kim Hansen

Dato : 27-09-02 16:39

"Marcus Brofeldt" <kamikaze@yifan.net> writes:

> Den har jeg prøvet - den spørger desværre hver gang den støder på
> duplikater, hvilken en af dem den skal slette - og det orker jeg ikke gør
> epå (genoptælling) 21000 filer. :(

Hvad med (test det først, den kan sikkert slette en masse...):

yes | fdupes

Det er vist det yes(1) er lavet til, men jeg har aldrig brugt det til
andet end terror kombineret med write(1). :)

yes 'Hunde har nøgne øre!!' | write kim

--
Kim Hansen | |\ _,,,---,,_ | Det er ikke
Dalslandsgade 8, A708 | /,`.-'`' -. ;-;;,_ | Jeopardy.

Fra : Marcus Brofeldt

Dato : 28-09-02 01:28

On Fri, 27 Sep 2002 17:39:18 +0200, Kim Hansen wrote:
> Hvad med (test det først, den kan sikkert slette en masse...):
>
> yes | fdupes

TAK - det halverede i hvertfald problemet. :) Jeg anede ikke engang det
eksisterede - jeg var tæt på at lave det i sh til formålet. ;)

--
MarcusBrofeldt
kamikaze@yifan.net

Fra : Peter Mogensen

Dato : 28-09-02 10:54

Kim Hansen wrote:
> Det er vist det yes(1) er lavet til, men jeg har aldrig brugt det til
> andet end terror kombineret med write(1). :)
>
> yes 'Hunde har nøgne øre!!' | write kim

yes(1) kan (kunne ihvertfald) skam også bruges til at lægge en
Solaris-server og et helt netværk af X-terminaler ned:

yes `yes`

....Det var ikke mig :)

Peter

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 28-09-02 10:59

Peter Mogensen skrev:

> yes `yes`

LOL!

// Klaus

Fra : Kent Friis

Dato : 28-09-02 11:48

Den Sat, 28 Sep 2002 11:54:02 +0200 skrev Peter Mogensen:

>yes(1) kan (kunne ihvertfald) skam også bruges til at lægge en
>Solaris-server og et helt netværk af X-terminaler ned:
>

>yes `yes`
>

>...Det var ikke mig :)

Hvad pokker, kan solaris ikke styre sit memory-forbrug?

Out of Memory: Killed process 601 (bash).
(linux-2.4.19)

Mvh
Kent
--
You haven't seen _multitasking_ until you've seen Railroad
Tycoon II and Unreal Tournament run side by side

Fra : Niels Andersen

Dato : 28-09-02 13:14

Kent Friis wrote in <an41d8$598$6@sunsite.dk>:
> Out of Memory: Killed process 601 (bash).
> (linux-2.4.19)

Jeg måtte jo lige prøve. :)

bash: xrealloc: /home/packages/bash/bash-2.05b/subst.c:3656: cannot
reallocate 134217728 bytes (0 bytes allocated)

Godt nok. :)

Maskinen blev godt nok noget langsom til sidst, men netradioen kørte helt
uforstyrret. Og da bash var slået ihjel var alt normalt igen ca. med det
samme.

Fra : Niels Andersen

Dato : 27-09-02 22:36

Marcus Brofeldt wrote in <pan.2002.09.27.15.22.44.343843@yifan.net>:

> Den har jeg prøvet - den spørger desværre hver gang den støder på
> duplikater, hvilken en af dem den skal slette - og det orker jeg ikke gør
> epå (genoptælling) 21000 filer. :(

Med de parametre jeg angav spørger den ikke om noget som helst. Prøv lige at
læse en gang til. :)

Nu har jeg enda testet det, metoden er god nok.