hvilken cpu?
Fra : Thomas

Dato : 27-09-02 14:29

Hej

kort og godt pengene er små....... Jeg skal have ny CPU, og overvejer en
xp1600+ til ca 530 kr.

Jeg har kun et geforce 1 ddr, og mener selv at 200,- oven i for at få fx en
XP1800+ er spildt. (SHG priser)

Hvad mener I

Thomas

Soltek KAV 75
384 mb sd
Creative geforce ddr
Duron 800@950

(og inden nogen siger at gfx'et har nået toppen, så kan jeg sige at jeg får
højere 3dmark score hvis jeg clocker min nuværende CPU yderligere, den kan
bare ikke reboote ;( )

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 27-09-02 14:49

Thomas wrote:
> [...]
> overvejer en xp1600+ til ca 530 kr.
>
> Jeg har kun et geforce 1 ddr, og mener selv at 200,- oven i for at få

Køb da den hurtigste.. hva faen, 200 kroner fra eller til. Det kan jo
være du får råd til et bedre grafikkort senere, ikke?

-Sune

Fra : Michael M Nielsen

Dato : 27-09-02 14:44

Sune Mika Salminen wrote:

> Køb da den hurtigste.. hva faen, 200 kroner fra eller til. Det kan jo
> være du får råd til et bedre grafikkort senere, ikke?
>
> -Sune

Nu er forskellen på en XP1600 og XP1800 også minimal, så spar pengene
Hvis du vil spille, tvivler jeg på du vil opleve forskel, førned du får et
hurtigere grafikkort

-Michael

Fra : Niels Andersen

Dato : 27-09-02 15:00

Sune Mika Salminen wrote in <an1n69$21o5$1@news.cybercity.dk>:
> Køb da den hurtigste.. hva faen, 200 kroner fra eller til. Det kan jo
> være du får råd til et bedre grafikkort senere, ikke?

38% ekstra pris, for 12,5% ekstra ydelse?

Hvis pengene er små, så ville jeg da købe en 1600. Det ville jeg nok også
alligevel.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Martin K

Dato : 27-09-02 18:54

Sune Mika Salminen wrote:
> Køb da den hurtigste.. hva faen, 200 kroner fra eller til. Det kan jo
> være du får råd til et bedre grafikkort senere, ikke?

Fuldkommen enig... hvad er sølle 200 kr. når man taler edbudstyr? Tag AMD
1800+'eren... Hvis du spørger mig...

--
Martin K

Fra : JAM

Dato : 27-09-02 17:06

"Thomas" <ingenfortiden@nope.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> xp1600+ til ca 530 kr.
>
> Jeg har kun et geforce 1 ddr, og mener selv at 200,- oven i for at få fx

Enig, spar du bare de 200,-. Den kan som sagtens overclockes til XP1800
alligevel.

Mvh
Jakob

Fra : Cacba

Dato : 27-09-02 17:51

> Enig, spar du bare de 200,-. Den kan som sagtens overclockes til XP1800
> alligevel.

en +1800 kan OC til en +2000 =) saa kan vi jo blive ved..

Cacba Out..

Fra : Thomas

Dato : 27-09-02 18:08

Korrekt, der er clocking potentiale i de cpu'er . Men, hvordan clocker I
disse? Kun på bussen(hvor højt kan de komme op?) eller laver I også stuntet
med at forbinde L1 broerne? Det var jo nemt nok på Duronen, men det virker
som et lidt større projekt på XP'erne

Thomas

Fra : JAM

Dato : 28-09-02 15:35

Thomas wrote:
> [...]
> laver I også stuntet med at forbinde L1 broerne? Det var jo nemt nok
> på Duronen, men det virker som et lidt større projekt på XP'erne

Den nemme løsning er bare at hæve FSB, men du risikerer at løbe ind i andre
problemer på den måde.

FUT: news:dk.edb.hardware.overclocking.

Mvh
Jakob

Fra : JAM

Dato : 28-09-02 15:29

> en +1800 kan OC til en +2000 =) saa kan vi jo blive ved..

Nej, det kan man desværre ikke altid regne med, men det er en helt anden
historie som hører til ovre i news:dk.edb.hardware.overclocking