CC: Forbindelse af router...
Fra : Magnus

Dato : 27-09-02 14:02

Jeg har nu et krydset netkabel direkte fra min router til mit netkort od det
virker fint.

Men nu vil jeg så tilslutte min 3Com switch så jeg kan have to maskiner
tilsluttet men skal kablerne være krydset eller lige netkabler som går fra
routeren til switch og bagefter til PC netkort..?

/Magnus

Fra : Cubus

Dato : 27-09-02 14:27

> Men nu vil jeg så tilslutte min 3Com switch så jeg kan have to maskiner
> tilsluttet men skal kablerne være krydset eller lige netkabler som går fra
> routeren til switch og bagefter til PC netkort..?

Router eller netkort til alm. port i switch --> lige igennem

Router eller netkort til uplinkport i switch (hvis den har
en sådan --> krydset.

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 27-09-02 14:30

"Magnus" <arnason@email.dk> wrote in

> [...]
> maskiner tilsluttet men skal kablerne være krydset eller lige
> netkabler som går fra routeren til switch og bagefter til PC

Et krydset kabel fra din router og ind i uplink-porten på din switch. Fra
switchen og ud til dine computere bruger du almindelige kabler.

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Magnus

Dato : 27-09-02 15:13

> Et krydset kabel fra din router og ind i uplink-porten på din switch. Fra
> switchen og ud til dine computere bruger du almindelige kabler.

Hvad når min switch ikke har en uplink-port men kun 8 stik og en omskifter
knap på bagsiden hvor der står Uplink/Normal hvordan skal jeg så klare den ?

/Magnus

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 27-09-02 15:17

> Hvad når min switch ikke har en uplink-port men kun 8 stik og en
> omskifter knap på bagsiden hvor der står Uplink/Normal hvordan skal
> jeg så klare den ?

Smid det gule kabel i den port der er angivet til at være "unormal" i
forhold til de andre. Det kunne evt. være nr. 1 eller nr. 8. Herefter
vælger du "Uplink" med knappen på bagsiden.

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Magnus

Dato : 27-09-02 15:55

> Smid det gule kabel i den port der er angivet til at være "unormal" i
> forhold til de andre. Det kunne evt. være nr. 1 eller nr. 8. Herefter
> vælger du "Uplink" med knappen på bagsiden.

Det gule kabel er det krydset ?

og de andre fra indgang til pc-netkort lige ?

/Magnus

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 30-09-02 08:51

"Magnus" <arnason@email.dk> wrote in news:an1rgo$26rr$1@news.cybercity.dk:

> Det gule kabel er det krydset ?

Ja, det der medfølger Cisco 67x'eren.

> og de andre fra indgang til pc-netkort lige ?

Jeg ved ikke hvilke kabler du har, men du skal bruge "lige" kabler mellem
switchen og din computer.

Hvis du fremover har flere tekniske spørgsmål til din forbindelse, så prøv
evt. news:cybercity.xdsl. Der sidder en masse mennesker med stor specifik
viden omkring Cybercity's produkter.

--
Mvh. Simon H. Pedersen