Faglig forklaring!
Fra : Iben Holst

Dato : 27-09-02 11:50

Hvad skete der lige ? - Efter at have postet et par indlæg og vendte tilbage
igen efter nogle minutter, nåede jeg lige at se indlæggene (+ et enkelt
svar) for derefter at få en besked om at de ikke længere findes på serveren
!!

Jeg må jo prøve igen - herunder det indlæg jeg ønsker respons på:

Hej !

Jeg er kommet til at tænke på ponyer/heste som ligger ned (mere eller
mindre) i løbet af dagen; ........eller ikke gør det!

Når man kører omkring og ser div. hestefolde, synes jeg ofte det forekommer
at ponyer - de mindste (kat II + III) - ligger og slænger sig i græsset i
løbet af dagen i forhold til de større ponyer og heste.
Og det er det samme herhjemme; den bette ligger meget ned i forhold til den
store (som faktisk kun ligger ned om natten) ....

Findes der en faglig forklaring på det ??

Iben

Fra : Holm

Dato : 28-09-02 18:23

Iben Holst <ria@os.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d94385b$0$69037$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
serveren
> !!
>
> Jeg må jo prøve igen - herunder det indlæg jeg ønsker respons på:

Jeg har det samme problem...tingene forsvinder herinde ?? Mystisk !
Holm

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 29-09-02 08:26

On Sat, 28 Sep 2002 19:23:06 +0200, "Holm" <dortheholm@tdcspace.dk>
wrote:

>Jeg har det samme problem...tingene forsvinder herinde ?? Mystisk !

   TDC's newsserver er til pis =) Der er mange der har det
problem. Og de bruger alle TDC's server - prøv evt. med sunsite i
stedet - der skulle alle indlæggene være :)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Heidi Falch

Dato : 29-09-02 13:52

Trine Stubbe Teglbjærg <snoe@nospam.dk> skrev:

>TDC's newsserver er til pis =) Der er mange der har det
>problem. Og de bruger alle TDC's server - prøv evt. med sunsite i
>stedet - der skulle alle indlæggene være :)

Tja - jeg bruger også TDCs server, og jeg kan godt se indlæggene

Men nu ved jeg iøvrigt fra temmelig pålidelig kilde, at samme server
har været *ganske* død for en lille uges tid siden, og at den efter
at være blevet fixet, lige skulle samle artikler (indlæg) op, som lå
i kø, og det kan godt tage sin tid, når der samler sig mange i køen,
samme kø burde dog være afviklet, og jeg kan som sagt godt se
artiklerne (jeg er endnu ikke stødt på steder, hvor jeg synes der
mangler indlæg).

Jeg har dog også været udsat for den der "meddelelsen kan ikke
vises", og jeg spurgte lige min pålidelige kilde, hvad *det* så
skyldtes, hvortil svaret var <teknik> Historifilen bliver for stor,
så serveren modtager indlægget, men man kan ikke få lov til at hente
og se det </teknik> Alt i alt bunder det vist i et eller anden lille
program, der skal køres, for at undgå at denne historifil bliver for
stor, og det kører åbenbart ikke tit nok ;o(

Mod *beeep* kæmper selv guderne forgæves, så der er nok ikke andet at

gøre end at se tiden and, og brokke sig til tdc, når det sker igen.

--
Knus,

Trolden

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 29-09-02 15:12

Heidi Falch <trold@troldepus.dk> writes:

> [...]
> samme kø burde dog være afviklet, og jeg kan som sagt godt se
> artiklerne (jeg er endnu ikke stødt på steder, hvor jeg synes der

Selvom det ikke lige er gruppen til det, så vil jeg lige gøre
opmærksom på at der jo er alternativer til TDC. For 14 dage siden fik
jeg for meget og skiftede til sunsite. Siden har der ikke været
problemer, indlæggene dukker op i det øjeblik man trykker send.

I kan læse mere om det på:
http://sunsite.dk/info/usenet.xml

Det koster ikke noget, men de kræver at man bruger sit rigtige navn og
at man overholder netiketten.

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Liz

Dato : 29-09-02 15:52

> I kan læse mere om det på:
> http://sunsite.dk/info/usenet.xml
>
> Det koster ikke noget, men de kræver at man bruger sit rigtige navn og
> at man overholder netiketten.
>
> Mvh Trine

Og det virker også!
Mvh Liz

Fra : Winther

Dato : 30-09-02 07:06

"Liz" <lizb@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Og det virker også!
> Mvh Liz

Eneste problem er at der ikke er binære grupper
Det med rigtig navn, tror du virkelig der er nogen der holder øje med det?

Vh. Winther

Fra : Heidi Falch

Dato : 30-09-02 08:33

Winther <Falk-petersen@removethisadslhome.dk> skrev:

>Eneste problem er at der ikke er
>binære grupper
>Det med rigtig navn, tror du
>virkelig der er nogen der holder øje med det?

Mon de gør

Hvis man ikke er til binære grupper (dem med billeder, lyd mv), så
har TDC et alternativ til news.tele.dk - nemlig dtext.news.tele.dk,
som kun har tekstgrupperne, og som derfor faktisk er hurtigere end
den almindelige news.tele.dk.

--
Knus,

Trolden

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 30-09-02 09:12

> [...]

> har TDC et alternativ til news.tele.dk - nemlig dtext.news.tele.dk,
> som kun har tekstgrupperne, og som derfor faktisk er hurtigere end

Men dtext.news.tele.dk er nede lige så tit som de andre. De har i
hvert fald været nede 2 gange inden for den sidste uge plus alle de
der små udfald.

Fra : Heidi Falch

Dato : 30-09-02 09:38

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> skrev:

>Men dtext.news.tele.dk er nede
>lige så tit som de andre. De har i
>hvert fald været nede 2 gange
>inden for den sidste uge plus alle de
>der små udfald.

Ved ikke, om jeg er utrolig heldig eller hva, men jeg har ikke
oplevet at dtext, som jeg bruger, har været nede i løbet af den
sidste uge...andet end altså i fredags, hvor vi fik den meddelelse om

at artiklerne ikke kunne vises, og så sidste weekend, hvor der var et

par diske på den maskine, der modtager artiklerne og sender dem
videre i systemet, der lagde sig til at dø.

Det første kunne man gøre noget ved, hvis en hvis person tog sig
sammen (ingen herinde fra - det sidste er svært at gardere sig
imod.

Jeg har netop hørt fra min meget pålidelige kilde, at der er planer
om at lave flere modtagende maskiner (de, der først modtager artikler

og sender dem ud til de maskiner vi alm. dødelige kan få fat i), så
der i alt bliver 3 - en kun til tekst og 2 til binærer grupper.

--
Knus,

Trolden, der netop har kørt sin pålidelige kilde på arbejde

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 30-09-02 08:43

"Winther" <Falk-petersen@removethisadslhome.dk> writes:

> "Liz" <lizb@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Eneste problem er at der ikke er binære grupper
> Det med rigtig navn, tror du virkelig der er nogen der holder øje med det?

Så kan man jo hente de binære grupper med TDC og alle de andre med
sunsite, det virker fint for mig.

Og jeg tror ikke ligefrem de sidder og kigger på hvilke navne folk
opgiver, nej. :) Men jeg ved at de er meget strikse med hvad man
laver, f.eks. skal der ikke komme mange klager over grov netikettebrud
(her tænker jeg på flaming, vild cross-posting, nægten at følge FUT,
ikke at man en enkelt gang glemmer at snippe) eller spamming, før man
ikke får adgang via. deres servere mere.

Fra : Anita S

Dato : 02-10-02 17:24

Hej Iben

Der vil altid være en hest (føreren) der våger over flokken. Resten kan så
slænge sig i græsset, hvis de har lyst. Om det oftest er heste/ større
ponyer der opnår førerrollen, skal jeg være usagt, men små ponyer er jo
kendt for deres afslappede og nysgerrige sind.

Måske er ponyer bare større lisvsnydere end heste

ABR

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 02-10-02 18:52

Anita S wrote:
> [...]
> ponyer der opnår førerrollen, skal jeg være usagt, men små ponyer er jo
> kendt for deres afslappede og nysgerrige sind.

Jeg tror ikke udpræget, at det er en fører der "holder vagt". Føreren
sover også engang imellem.

> Måske er ponyer bare større lisvsnydere end heste

Det er nok ikke utænkeligt ;)

-dennis

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 02-10-02 20:38

On Wed, 02 Oct 2002 19:51:52 +0200, Dennis Thrysøe <qabi@qabi.dk>
wrote:

>Jeg tror ikke udpræget, at det er en fører der "holder vagt". Føreren
>sover også engang imellem.

   Der er i hvert fald normalt altid en vågen =) Bemærk i øvrigt
at det ofte er fx. en shetlænder der er flokleder - selv om der er
store heste.... I 9 ud af 10 tilfælde eller flere er det sådan at hvis
der er en shetlænder på folden - ja så styrer den tingene ;)

Fra : Nina Svanholm

Dato : 03-10-02 08:55

Hej

Hos de tre der står hjemme hos mig selv er det Fjordfjumsen der styrer
tingene, ikke de to Shetlændere (selvom de gerne ville)

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 03-10-02 18:31

On Thu, 3 Oct 2002 09:54:34 +0200, "Nina Svanholm"
<hammer@telefona.dk> wrote:

>Hej
>
>Hos de tre der står hjemme hos mig selv er det Fjordfjumsen der styrer
>tingene, ikke de to Shetlændere (selvom de gerne ville)

   Undtagelsen der bekræfter reglen? ;) Well, i hvert fald har
shetlændere en tendens til at blive nogen overforkælede
halvlivsfarlige møgkræ - men det er nok fordi mange tror at man da
ikke behøver at opdrage på sådan en lille sød en .....?

Fra : Nina Svanholm

Dato : 03-10-02 21:07

Tja, jeg har aldrig været helt sikker på om mine ponyer egentlig er helt
normale
Du har nok ret i at man ikke opdrager så meget på de helt små ponyer. Jeg
tror (sådan er det for mig selv) at det har noget at gøre med at man jo ikke
kan bruge dem til så meget, altså det er jo ikke lige dem man rider rundt
på, og så får de lov til bare at tulle rundt. Kommer til at tænke på at små
hunde faktisk er de mest agresive, de er jo så små, så dem behøver man jo
ikke at opdrage på.......folk er bange for store heste og hunde, men det er
faktisk de små der er de værste.

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 04-10-02 19:01

On Thu, 3 Oct 2002 22:06:50 +0200, "Nina Svanholm"
<hammer@telefona.dk> wrote:

> [...]
>ikke at opdrage på.......folk er bange for store heste og hunde, men det er

   Men - tror jeg - mest fordi at man netop har den der holdning
at "den er jo så lille" så man har ikke respekt for dyret på samme
måde som for et større dyr af samme art. Det er egentlig trist - både
små heste og små hunde skal jo også motiveres og trænes og bruges for
at have det godt blandt mennesker. Men jeg tror ikke at nogen kan tage
fra shetlænderen at den er en stædig rad som race betegnet ;)

Fra : Nina Svanholm

Dato : 04-10-02 20:34

Det har du helt ret i
Go´weekend!

Fra : Iben Holst

Dato : 05-10-02 10:32

> Der er i hvert fald normalt altid en vågen =)

Ja, men det som undrer mig er, at hoppen (den store) står op og
sover/blunder, mens den bette altid ligger helt ned når der er dømt
afslapning.

> [...]
> store heste.... I 9 ud af 10 tilfælde eller flere er det sådan at hvis
> der er en shetlænder på folden - ja så styrer den tingene ;)

*S* Det må man sige!! Men alligevel har min shetlænder og araberen hver
deres "ansvarsområde" *S*.
Det er f.eks. den bette som bestemmer hvor på folden de skal gå (det
omvendte sker kun sjældent trods araberen faktisk er hoppe og den ældste) -
og hun følger troligt med, hvilket også betyder at jeg inden for
matrikelnummeret sagtens kan have hende til at gå løs, mens jeg trækker den
bette, for hun går simpelthen ikke væk fra hans side. Men til gengæld er det
klart hende som bestemmer hvornår han må æde og drikke og gå hen til mig,
når jeg kommer ud på folden. Hun vil først og holder han sig ikke væk, til
hun giver ham lov, får han "kærligheden" at føle .....

Iben

Fra : Nina Svanholm

Dato : 03-10-02 08:52

Hej

Heste i flok skiftes til at være på vagt, sådan at alle kan spise og sove i
fred og ro.