Faglig forklaring ?
Fra : Iben Holst

Dato : 27-09-02 11:29

Hej !

Jeg er kommet til at tænke på ponyer/heste som ligger ned (mere eller
mindre) i løbet af dagen; ........eller ikke gør det!

Når man kører omkring og ser div. hestefolde, synes jeg ofte det forekommer
at ponyer - de mindste (kat II + III) - ligger og slænger sig i græsset i
løbet af dagen i forhold til de større ponyer og heste.
Og det er det samme herhjemme; den bette ligger meget ned i forhold til den
store (som faktisk kun ligger ned om natten) ....

Findes der en faglig forklaring på det ??

Iben

Fra : Nina Svanholm

Dato : 27-09-02 15:52

Hej

Nu du siger det, kan jeg godt huske at det også er sådan med mine heste og
ponyer, men jeg aner heller ikke hvorfor. Måske er det de store der har
"passe på" opgaven, og så kan de små slappe af og nyde livet?!

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 28-09-02 02:38

"Nina Svanholm" <hammer@telefona.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ponyer, men jeg aner heller ikke hvorfor. Måske er det de store der har
> "passe på" opgaven, og så kan de små slappe af og nyde livet?!

Er det ikke meget naturligt at sove meget når man er i voksealderen? Jeg
tænker her også på børn og andre dyr.

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Nina Svanholm

Dato : 28-09-02 09:19

> Er det ikke meget naturligt at sove meget når man er i voksealderen? Jeg
> tænker her også på børn og andre dyr.
>

> mvh
> Trond Øyvind Hermansen

Hej

Selvom man er en lille hest, så kan man jo godt være 12 år
gammel............man kan også være 19 år...........måske er det så alderen
der gør at man sover meget?!...............

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Pia J

Dato : 28-09-02 11:12

eller jo større man er, desto mere klodset? En lille let sag har måske
nemmere ved at komme op og ned end et stort skrummel...

:Pia

Fra : Nina Svanholm

Dato : 28-09-02 15:50

Hehe, det havde jeg ikke tænkt på, måske er der noget om snakken"hellere
lille og vågen, end stor og doven"...............

Fra : Pia J

Dato : 28-09-02 17:03

"Nina Svanholm" <hammer@telefona.dk> wrote in message
> Hehe, det havde jeg ikke tænkt på, måske er der noget om snakken"hellere
> lille og vågen, end stor og doven"...............

Hvortil min gamle geografilærer sagde: heller stor og rask end lille og
dvask!

:Pia

Fra : Ann-Rikka Olsen

Dato : 03-10-02 19:03

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in message

> Hvortil min gamle geografilærer sagde: heller stor og rask end lille og
> dvask!

Eller hellere stor og charmerende end lille og irriterende ;oP

V.H Ann-Rikka Olsen (1.85 høj