Scannerkøb
Fra : Henrik Woer

Dato : 27-09-02 09:23

Jeg skal have en ny scanner helst med god muilghed for at scanne dias. ER
1400-1500 kr. nok og er der nogle der kan anbefale et bestemt produkt.

--
Henrik Woer

www.woer.dk/privat/index1.asp
www.woer.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-02 17:29

"Henrik Woer" <henrik@woer.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal have en ny scanner helst med god muilghed for at scanne dias. ER
> 1400-1500 kr. nok og er der nogle der kan anbefale et bestemt produkt.

> [...]

Det er næppe nok hvis du skal udprinte forstørrelser, de billige scannere
med dias låg har typisk en optisk opløsning på 1200 DPI eller mindre, det er
for lidt til at yde dias retfærdighed, opløsningen skal helst være på mindst
2400 DPI.

Det kan bedre gå hvis du scanner til skærm fremvisning - f.eks. til
hjemmesiden.

Til sammenligning skal du kun bruge ca. 300 DPI til indscanning af
almindelige fotos, og billeder til skærmvisning skal normalt have en
opløsning på ca. 100 DPI..

En rigtig film/dias scanner har typisk en opløsning på 4000 DPI (Nikon
Coolscan)

Mine kandidater er : Epson P2450 Photo, Canon D2400UF

Prøv evt. grupperne . . .

dk.fritid.foto
comp.periphs.scanners
alt.comp.periphs.scanners

Jeg har lavet en kort vejledning til indscanning og udprintning af billeder
på min hjemmeside.

--
MVH / BR

Kristian Andersen
Erstat AT med @
http://home19.inet.tele.dk/kran

Fra : Henrik Woer

Dato : 29-09-02 20:54

"Henrik Woer" <henrik@woer.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal have en ny scanner helst med god muilghed for at scanne dias. ER
> 1400-1500 kr. nok og er der nogle der kan anbefale et bestemt produkt.
Dias skal bruges til skærmfremvisning og altså ikke til bøger eller
magasiner. Er der andre der har en mening?