Hente data fra SQL Server
Fra : Klaus Ambrass

Dato : 27-09-02 09:14

Hej,

jeg vil meget gerne hente adressedata fra en SQL-server (via ODBC) ind i
mit word-dokuement til videre forarbejdning (de skal vises i en TreeView-
kontrol).
Mit problem er, at alt hvad jeg kan finde om Dataconnection og recordsets,
bygger på Access Workspaces, og af en eller anden grund vil min VBA ikke
godtage det.
Jeg har brug for en connection og et recordset der er aktiv så længe
brugeren er i et bestemt word-dokument.

Kan nogen hjælpe mig med det?

--

Klaus Ambrass
IT - Storstrøms Amt

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-09-02 10:57

Som svar på skriblerier nedfældet af Klaus Ambrass :

> [...]
> vil min VBA ikke godtage det.
> Jeg har brug for en connection og et recordset der er aktiv så længe

Du skal have gang i ADO i stedet for DAO

Det er lidt OT ger i gruppen, du kan evt spørge videre i
dk.edb.programmering.basic.visual-basic
Syntaks mv fro ADO er ens for VBA og VB

Ellers er der dk grupper for Office Apps, jeg ved ikke hvor meget
VBA/automation der diskuteres i de grupper

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 27-09-02 12:03

"Peter Lykkegaard" <polonline@hot.mail.com> wrote in news:wUVk9.34$PB5.961
@news.get2net.dk:

> [...]
>
> Ellers er der dk grupper for Office Apps, jeg ved ikke hvor meget
> VBA/automation der diskuteres i de grupper

Hej Peter,

Jeg fik faktisk løst problemet ved at anvende samme syntax som i ASP:
CreateObject ("ADODB.Connection") i stedet for Dim con As Connection.
Forskellene var meget mindre end forud antaget. Det spiller til en hel
million.

Men tak for hjælpen alligevel, jeg kikker sikkert forbi de nævnte grupper i
fremtiden.

--

Klaus Ambrass
IT - Storstrøms Amt