Underlig fejl under flytning af filer.
Fra : KvikZilVeR

Dato : 27-09-02 04:21

Jeg sad lige og flyttede rundt på et par filer, hvor min ene hdd begyndte at
larme rimelig højt, med en metallisk lyd. For derefter at komme med en fejl
(efter ca 2 minutter.)
Fejlen hedder følgende:
Cannot copy dev-ddr: Data error (Cyclic redundancy check).
filen var dev.ddr.rar

Nogen der ved hvad denne fejl kan skyldes?
Jeg kopierede fra I:\ til C:\
I = Maxtor DiamondMax 60 ATA 66 på 60gb, ata66 og 5400rpm.
C = Seagate Barracuda IV fluid 80gb ATA100 7200rpm

resten af systemet er en AMD Athlon XP 1900+, 512mb crucial pc2100 ddr cas2,
MSI K7N420pro nForce.

Screenshot af fejlen er postet i dk.binaer

Fra : K E Nielsen

Dato : 27-09-02 07:24

Lyder som en af dine harddiske ikke har det for godt.
Både Seagate og Maxtor har værktøjer der kan teste
der harddiske på deres hjemmesider.

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 27-09-02 08:03

> [...]
> (efter ca 2 minutter.)
> Fejlen hedder følgende:
> Cannot copy dev-ddr: Data error (Cyclic redundancy check).

Skynd dig at tage backup! En harddisk er døden nær, mit gæt
er maxtoren.

Fra : KvikZilVeR

Dato : 27-09-02 13:18

"KvikZilVeR" <quicksilver@goatrance.com> wrote in message
> [...]
cas2,
> MSI K7N420pro nForce.
>
> Screenshot af fejlen er postet i dk.binaer

Whoops, det skal lige siges at I = IBM GXP75 ata100 7200rpm 45gb, og ikke en
Maxtor.

Fra : Søren

Dato : 27-09-02 16:22

Jeg havde nøjagtig den samme fejl på en harddisk magen til din IBM i går.
Jeg kan ikke tilgå nogen data på dette drev nu, men kan dog se at de stadig
findes der. Surt !
Søren