fluxbox, kdm og .xsession i woody
Fra : Jes Vestervang

Dato : 26-09-02 23:37

Hej

Jeg er så småt begyndt at bruge fluxbox istedet for kde, men jeg har lidt
problemer. Jeg vil jo gerne have sådan at de sædvanlige programmer osv.
starter selv og til det skal jeg jo (vistnok) bruge ~/.xsession. Problemet
er bare at når jeg vælger fluxbox i kdm, så springes ~/.xsession let og
elegant over :-/ Jeg håbede på at kunne ændre på denne adfærd vha.
/etc/X11/Xsession, men der er intet i, som giver mening for mig.
Anyway, jeg er nok ikke den første som står med problemet, så jeg håber på
at der er en eller flere derude som kan fodre mig med nogle guldkorn

Som der står i subj. bruger jeg Debian Woody
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Jesper Lillesoe

Dato : 27-09-02 09:01

On Fri, 27 Sep 2002 00:37:01 +0200, Jes Vestervang wrote:

> Hej

Hej Jes - så mødes vi også her

> [...]
> mig med nogle guldkorn
>
> Som der står i subj. bruger jeg Debian Woody

Jeg har lige gjort det samme (dog på en Rødhætte 7.2) og med GDM.
Burde dog kunne inspirere dig

Jeg har en fil /etc/X11/xinit/Xclients som starter den valgte
windowmanager op. For fluxbox kører den
/usr/share/apps/switchdesk/Xclients.fluxbox

I denne fil har jeg så simpelthen skrevet:
--------------
~/.xinitrc
/usr/bin/X11/fluxbox
--------------

Bummelum - så kører den de ting som står i .xinitrc

PS. fluxbox rules - husk den nyeste version (0.1.12) hvis du bruger
mozilla...

--
Jesper
CBR600 som havde det koldt her til morgen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-09-02 11:35

Jesper Lillesoe wrote:

> Hej Jes - så mødes vi også her

Jeps

> [...]
>
> Jeg har en fil /etc/X11/xinit/Xclients som starter den valgte
> windowmanager op. For fluxbox kører den
> /usr/share/apps/switchdesk/Xclients.fluxbox

Jeg har vist desværre ingen af de filer :-/
--
dellen:/home/jes# locate Xclients
dellen:/home/jes# locate switchdesk

> Bummelum - så kører den de ting som står i .xinitrc

Det er åbenbart mere besværligt i Debian :-/

> PS. fluxbox rules

Det var også hvad jeg havde på fornemmelsen og jeg har alligevel aldrig
brugt kde's popsmarte features

> - husk den nyeste version (0.1.12) hvis du bruger
> mozilla...

Hmm, min er kun 0.1.7, men det kan da godt være at jeg skal prøve at se om
jeg kan overbevise apt-get om at den skal finde en nyere, hvis man kan.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 (cbr killer

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-09-02 15:11

Jes Vestervang wrote:

> [...]
> er bare at når jeg vælger fluxbox i kdm, så springes ~/.xsession let og

Jeg skiftede til gdm hvor man kunne vælge en session ved navn 'Debian' som
åbenbart gør som der står i ~/.xsession.
Aner ikke hvorfor det virker, men det gør det og så er jeg glad
--
mvh Jes Vestervang
FZS600