Kan ikke boote
Fra : Mads

Dato : 26-09-02 23:20

Hejsa (igen

Min nye saml-selv computer kan ikke boote, HD lampe lyser, tastaturet
blinker og så sker der ikke mere. Skærmen er sort, der er ingen HD lyde
eller mulighed for at åbne BIOS.
Vi har testes med 3 forskellige skærmkort og 3 forskellige Harddiske.
Vi har skilt ad og samlet igen på utallige måder. Resultatet er det samme,
en lysende HD lampe og sort skærm.
Bundkortet melder ikke en fejl men 4 dioder lyser det betyder, efter
manualen, "Initializing Hard Drive Controller - This will initialize IDE
drive controller".
Jeg har tidligere haft problemer med CPU køler monteringen men den skuller
være ok nu.

System:
- MSI KT3 Ultra2.
- Athlon t.bred 2200+
- Midi tower m. 400 w. Strømforsyning
-Thermaltake volcano 7+ A1254 CPU køler
- 512 mb DDR PC 2700 Samsung ram
- Diverse Harddiske både nye og ældre.
- Forskellige skærmkort både (AGP og PCI)

Mvh.
Mads.

Fra : Erik B. H@nsen

Dato : 27-09-02 01:05

> Jeg har tidligere haft problemer med CPU køler monteringen men den skuller
> være ok nu.

Prøv at tjekke CPU'en meget nøje, jeg har været uheldig at kække en
mikroskopisk flig af kanten på kernen på en XP 1900+.
Jeg var yderst forsigtig med køleren, men det var nok. Købte en ny XP 1900+
og var MERE end forsigtig og nu kører det.
Dyr erfaring og det er en skrøbelig kerne!!

MVH Erik.

Fra : Ole

Dato : 27-09-02 12:00

ÆVS, Erik

Fra : Nuxx

Dato : 27-09-02 12:25

Jeps... har haft samme problem med en Duron 800... slog en lille flis af.
Det var også ved montering af køler.

Det kan også være bundkortet.

Mvh.

Mads