Spørgsmål om lidt af hvert
Fra : K.N

Dato : 26-09-02 22:57

Hejsa

Er der nogen herinde, som har hvide heste ( især hingste og valakker) og
lige som jeg, er ved at blive godt og grundig frustreret, over at hver gang
man har brugt en masse tid på at få bagbenene pæne og rene, så lægger hesten
sig igen i sit urin og man kan starte forfra.
Jeg synes også at det er blevet sværer og sværer at få ham (min hvide
vallak) helt ren. Bagbenene har efterhånden en konstant gulig farve. Det
irriterer mig, for en kridhvid hest er jo pænest når den er hvid. Hvad går I
andre med hvide heste?

Jeg har en haflingerhoppe som skal tilrides og jeg er ret bidt af
westernridning. Er der nogen som kender en tæt ved Hobro, hvor jeg kan få
hende reddet til i westernridning?
Håber nogen kan hjælpe og undskyld den lange smører.
K.N.

Fra : Camilla Fruergaard

Dato : 27-09-02 14:18

Hej Med jer

Jeg er den heldige ejer af en dejlig spring pinto, og den har også hvide
pletter.
Jeg bruger kartoffelmel, den suger nemlig alt den gule til sig, jeg gør det
godt vådt der hvor der er gult, også kommer jeg melet på, og lader det sidde
til det er tørt. Der efter bøster jeg det af, og vupti pletter er væk, det
er jo det samme triks man bruger når man spilder rødvin på gulvet eller
hunden kommer til at lave en lille sø.

Håber at det kan hjælpe dig til at få en hvid hest.

Med venlig hilsen
Camilla