Side hentes fra form uden database
Fra : Thomas Sinkbæk

Dato : 23-02-01 17:45

Hej!

Hvordan laver jeg en form, som efter at være blevet udfyldt bliver smækket
ind på en ny side (sidenavnet skal også angives i formen) - uden brug af
database? fx vha. ascii .txt-filer i stedet.

-Thomas Sinkbæk

Fra : John Mørck Hansen

Dato : 23-02-01 20:41

"Thomas Sinkbæk" <tas@FJERN_DETTEindbakke.dk> skrev

> Hvordan laver jeg en form, som efter at være blevet udfyldt bliver smækket
> ind på en ny side (sidenavnet skal også angives i formen) - uden brug af
> database? fx vha. ascii .txt-filer i stedet.

Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener men jeg tror det er noget i retningen
af det her.

1) Opret et PHP script der modtager din forms data. Dette script skal så
gemme alt indhold fra formen i en disk fil ved brug af f.eks. fopen( ... )
og der efter fwrite( ... ).

Hvis det er tanken at der skal være mere end en form der skal gemmes i samme
fil så skal du bare skrive sidst i filen (append).

(John =

Fra : Thomas Sinkbæk

Dato : 23-02-01 23:20

Hej igen..

Det er meningen at en bruger skal logge sig på med brugernavn og password,
og så skal der skrives en artikel. Artiklens overskrift skal så også sendes
til en anden ascii-fil - da denne skal vises på forsiden.
Er der en anden smartere/lettere måde at gøre dette på end foreslået? (uden
database)

-Sinkbæk

Fra : John Mørck Hansen

Dato : 24-02-01 12:53

> [...]
> til en anden ascii-fil - da denne skal vises på forsiden.
> Er der en anden smartere/lettere måde at gøre dette på end foreslået?

Der er ingen let måde at gøre sådanne ting uden en database... det er bla.
derfor databaser bliver brugt!

Du kan strukturer din web-applikation sådan her f.eks.:

1) nyArtikel.php
Indeholder selve formen med evt. validerings funktioner i JavaScript eller
lign.

2) gemArtikel.php
Denne file kan undersøge om artikeloverskriften findes i forvejen, gør den
ikke det så tilføj artikeloverskriften i datafilen artikeloverskrift.dat.
Selve artiklen gemmes i en fil hvor filnavnet genereres med md5( ... ).

2.1) artikeloverskrift.dat kan struktureres som en kommasepareret "," fil
eller tabsepareret fil.
OVERSKRIFT FILNAVN
Dette er den første overskrift, qklog4j9ur83.dat
Dette er den anden overskrift, ig349jg9dflk9.dat

3) Gå tilbage til nyArtikel.php eller hvad du vil her.

Nu kan du læse alle overskrifter ind fra artikeloverskrift.dat på din
oversigtside.

PS. Det vil lette det hele en del hvis du laver det i objekter.

(John =