Spørgsmål om lidt af hvert
Fra : K.N

Dato : 26-09-02 22:56

Hejsa

Er der nogen herinde, som har hvide heste ( især hingste og valakker) og
lige som jeg, er ved at blive godt og grundig frustreret, over at hver gang
man har brugt en masse tid på at få bagbenene pæne og rene, så lægger hesten
sig igen i sit urin og man kan starte forfra.
Jeg synes også at det er blevet sværer og sværer at få ham (min hvide
vallak) helt ren. Bagbenene har efterhånden en konstant gulig farve. Det
irriterer mig, for en kridhvid hest er jo pænest når den er hvid. Hvad går I
andre med hvide heste?

Jeg har en haflingerhoppe som skal tilrides og jeg er ret bidt af
westernridning. Er der nogen som kender en tæt ved Hobro, hvor jeg kan få
hende reddet til i westernridning?
Håber nogen kan hjælpe og undskyld den lange smører.
K.N.

Fra : Tina Uhre

Dato : 27-09-02 07:26

"K.N" <kon@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> irriterer mig, for en kridhvid hest er jo pænest når den er hvid. Hvad går

Hvis din hest har gødninge- og urinpletter der er svære at få af kan man
gbid pletter med trækul. Plettet skal være helt tør. Derefterstrigler du
den. Det hjælper lidt på min parthest. Hvis hesten har en lang vinterpels
kan det dog ikke lige anbefales. Ellers tager jeg lige en pletvask med noget
skimmelshampoo. Det virker også.

Tina

Fra : Iben Holst

Dato : 27-09-02 11:24

> Ellers tager jeg lige en pletvask med noget
> skimmelshampoo. Det virker også.
>
> Tina

Skimmelshampoo - er der noget der hedder det ? Hvad er forskellen fra dét og
andet shampoo ??

Iben

Fra : Tina Uhre

Dato : 27-09-02 11:38

"Iben Holst" <ria@os.dk> wrote in message

> Skimmelshampoo - er der noget der hedder det ? Hvad er forskellen fra dét
og
> andet shampoo ??
>
> Iben

Jeg vil tro der er en anelse blånelse i som er godt til hvide heste. I
koncentreret form er det lidt for skrapt til pelsen.

Tina

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 27-09-02 12:58

"K.N" <kon@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa

[snip]

> Jeg har en haflingerhoppe som skal tilrides og jeg er ret bidt af
> westernridning. Er der nogen som kender en tæt ved Hobro, hvor jeg kan få
> hende reddet til i westernridning?

Kender (som nævnt i en anden tråd) kun Helle Kristensen/Valley View ved
Mønsted vest for Viborg, hvilket måske er lidt langt væk.

Hjemmesiden hedder:

http://www.valleyview.dk

mvh
Trond Øyvind Hermansen
- som jo også er fra Hobro

Fra : Nina Svanholm

Dato : 27-09-02 15:57

Hej

Jeg har engang set på et dyreskue, en mand der skulle kåre sin hvide Welsh
hingst.......han tog lige kalk spanden frem og så blev der ellers kalket
hest- den blev _helt_ hvid. Nok ikke et svar du kunne bruge til noget, men
kom lige til at tænke på det da jeg så dit indlæg

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : K.N

Dato : 27-09-02 19:54

Tak for alle de gode råd. nu har jeg da lidt at prøve mig frem med, dog tror
jeg lige jeg springer den med kalken over.
Kirsten