Include på forskellige mappeniveauer
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 26-09-02 21:22

Jeg er ved at lave et website der er helt fantastisk smart... altså bortset
fra at der er et lille problem eller to.

Jeg har en mappe i roden med alle mine include-filer.
Jeg har alle mine hovedgruppesider liggende i roden.
Jeg har alle mine underliggende sider liggende 2 niveauer under roden(eller
over? men stadig inden for scope!!)

Så er det at jeg gerne vil have at alle sider kan benytte de samme inc-filer
(som bl.a. indeholder DB-tilslutninger, men også billeder o.a.). Men det kan
de ikke nu, fordi DB-tilslutningen bliver åbnet i den inkluderende side, som
kan ligge på to forskellige niveauer. Det samme gælder billeder der er i
inc-filerne.

Hvordan løser jeg dette problem, så jeg ikke er nød til at lave inc-filer
til de forskellige niveauer? Lige nu har jeg en mappe med inc-filer i roden
og en i mappen med underliggende sider. Ikke særligt smart, når man skal
opdatere inc-filerne.

Mvh
Kasper K

Fra : René Jensen

Dato : 26-09-02 22:47

Kasper Katzmann wrote:
> [...]
> og en i mappen med underliggende sider. Ikke særligt smart, når man skal

Du kan løse dette på to måder:

A. Du kan oprette en virtuel mappe, og bruge "virtual" keyword'et i
stedet for "file" i din include.

B. Benytte en anden mappe-struktur f.eks.:

/wwwroot <- roden til din HTTP
/wwwroot/include <- roden til alle din includes, som igen kan indeles

.... derefter kan du bruge stien med fra roden (/include/minfil.asp).

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 27-09-02 06:06

> [...]
> /wwwroot/include <- roden til alle din includes, som igen kan indeles
>
> ... derefter kan du bruge stien med fra roden (/include/minfil.asp).

Men det ændrer vel ikke noget. Det er jo stadig den kaldende side der åbner
DB'en og der gør include virtual jo ikke nogen forskel.

Mvh
Kasper K

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-09-02 09:21

Kasper Katzmann skrev:

> Jeg er ved at lave et website der er helt fantastisk smart...
> altså bortset fra at der er et lille problem eller to.

Tænk - det problem har jeg også haft .

> [...]
> DB-tilslutningen bliver åbnet i den inkluderende side, som kan
> ligge på to forskellige niveauer. Det samme gælder billeder

Hvad er dit problem: Kan du ikke få åbnet includefilerne fra dine
kildefiler eller fungerer indholdet i includefilerne ikke fordi de
kaldes fra forskellige sider?

Det første problem må kunne klares med include virtual.

Det andet - hvis det er et spørgsmål om stiangivelser der fejler,
så kan du vel bruge absolutte stier - evt. Server.MapPath. Er der
ikke noget af ovenstående der virker kan du måske bruge en funktion
til at sætte den korrekte sti, afhængig af den kaldende side (kald
funktionen fra den kaldende side, brug en parameter til at lave
forskel i forhold til niveauerne.

--
Jens Gyldenkærne Clausen