Sol-panel hvilket mærke er bedst ??
Fra : noname

Dato : 26-09-02 20:33

Hej Ng

Jeg sidder og roder lidt på nettet for at finde den bedste løsning
indenfor solpaneler. Er der nogen her der dels har erfaring med hvilket
fabrikat, man skal købe og dels hvor på nettet de fås billigst.

Jes Nielsen, Mobby Dick

Fra : Fly

Dato : 26-09-02 21:58

Hej Jes!

Jeg kiggede selv på solpaneler, og jeg opgav af flere grunde:

1) Der skal (for at det virker fornuftigt) være et ladekredsløb, som er ret
dyrt.

2) Jeg var ude efter noget til fast montage, og ikke de der til at vikle
omkring bommen med irriterende kabler (og lette at stjæle). Dem til fast
montage var ret dyre, hvis effekten skulle være fornuftig = over 3000,- bare
for solcellerne.

3) Med fornuftig effekt og til fast montage syntes jeg at de - udover
prisen - fyldte alt for meget. Det er jo nu en gang sådan at solceller som
udgangspunkt giver næsten det samme energi pr. areal.

Har du mod på selv at strikke et panel sammen, tror jeg du skal kigge forbi
dette danske firma:
http://www.actec.dk/

--
Peter Fly