Er der en Scierra kartel dannelse i Danmar~
Fra : Leif

Dato : 26-09-02 20:42

Ville gerne have godt (læs billigere end vejl. pris) tilbud på
en Ti+ 9.6" 7-8 samt XDA hjul, men det kan vist ikke lade
sig gøre:
Citat fra en forhandler:

"" ............ da alle Scierra forhandlere holder øje med hinanden -
og
overholdelse af priserne. Og vi vil fortsat gerne forhandle
Scierra.""

Ved nogen her inde bedre?

Mvh, Leif

Fra : Hans-Erik Nielsen

Dato : 26-09-02 21:00

> [...]
> og
> overholdelse af priserne. Og vi vil fortsat gerne forhandle

Nu er den model forholdvis ny men på et tidspunkt kommer den på tilbud sådan
er det med det meste. Men hvis du er god kunde i en butik kan man altid finde
en god pris. Hvis din forhandler ikke vil det så finder du bare en anden butik der er
til at tale med.
Hilsen Hans

Fra : Leif

Dato : 27-09-02 19:10

Det er faktisk på denne måde, jeg nærmest "vandrer" fra butik til ......

Fra : hansi.christiansen

Dato : 27-09-02 12:32

"Leif" skrev d. 26-09-02 20:42 dette indlæg :
> [...]
>
> Ved nogen her inde bedre?
>
> Mvh, Leif
> Hvis du absolut vil have den stang, går du til din grejforhandler, og
siger:Hvad koster denne stang? når han så siger den koster :x antal kr.
siger du så:hvor stor kontantrabat kan du så give mig?Jo frækkere du er
des større rabat får du . du skal minimum have 10%men er du fræk nok kan
du sagtens få 20-30% eller mere!
God handel1
hansi.

http://www.kandu.dk/

Fra : Leif

Dato : 27-09-02 19:11

Ohh jo denne alm., for mig, form for handel kender jeg alt for godt,
men lige med disse produkter er jeg vist løbet panden mod muren.

"hansi.christiansen" <hansi.christiansen.news@kandu.dk> skrev i en
meddelelse news:IbXk9.34709$Qk5.1516733@news010.worldonline.dk...

Fra : Michael Andersen

Dato : 28-09-02 20:04

Vedr. Scierra

Scierra er forholdsvis ny på markedet, derfor må man antage at de
ingen interesse har i at fastholde deres priser, men derimod at få så
meget af deres serie på markedet så muligt, for derigennem at blive
mere kendt.
Jeg ved at Scierra har haft en del problemer med deres solgte udstyr,
bla. skønhedsfejl, bygningsfejl, men det er de ved at komme efter.
Eks.vis var øjerne på toppen af min Pico stang ikke monteret korrekt, men
det blev da skiftet uden spørgsmål, så deres servise er i top.
Jeg syntes feks. deres liner af dårlige. De lider af alt for megen hukommelse.
Men jeg har lige mødt Henrik Mortensen, ny udvikler ved Scierra, med en af deres
nye stænger og liner, og det er kram.
Jeg er selv indehaver af en Pico stang samt et XDA hjul, og det er af
god kvalitet, dog syntes jeg deres hjul er alt for tunge.
Men, Nej, jeg tror ikke at der er et kartel, derimod er du løbet ind i en
mur, dog vil du snart se Ti+ på tilbud, da de kommer med over 15 nye flue-
stænger inden for kort tid.

Mvh. Michael Andersen

Fra : Rasmus Hayseed

Dato : 28-09-02 21:35

"Michael Andersen" <michael.aa@sol.dk> wrote in message

> [...]
> ingen interesse har i at fastholde deres priser, men derimod at få så
> meget af deres serie på markedet så muligt, for derigennem at blive

Det kommer an på flere ting:

- om det danske marked er stor (og lukrativ) nok;
- om forretningerne er vant til den fremgangsmåde fra en distributørs side;
- om varen i sig selv er noget, de gerne vil lancere som 'luksus-mærkevare';
- om de skaber badwill hos deres eksisterende slutkunder, der pludselig kan
købe den samme dyr stang til discountpris;
- om der eksisterer en 'fælles forståelse' blandt producenterne generelt at
prisen ligger der, hvor den skal ligge, og ikke lavere;
- og sikkert også flere faktorer jeg ikke har tænkt over.

Desværre er dens slags prispolitik - usmagelig som den er - ganske
almindelig, hvis man skulle tro de forskellige forbrugerorganisationer.

Fra : Leif

Dato : 29-09-02 18:50

Snip:
> Men, Nej, jeg tror ikke at der er et kartel, derimod er du løbet ind i en
> mur, dog vil du snart se Ti+ på tilbud, da de kommer med over 15 nye flue-
> stænger inden for kort tid.

I flg. mine oplysninger - dog fra en inet-forhandler, der faktisk ikke er
lagerførende
direkte - kommer der ikke noget nyt fra Scierra i år.

Men jeg har dog besluttet af samme ovennævnte grund at udskyde indkøb til
efter
de nye tings fremkomst.

leif

Fra : Michael Andersen

Dato : 29-09-02 19:31

[...]

Ja, som tidligere omtalt har jeg for 2 dage siden mødt Henrik Mortensen, den
ny udvikler fra Scierra, med hans nye serie. Han har officielt kun været ved
Scierra siden 01-07-02 men har allerede en ny stang. Dog var der småting
der skulle ændres, så som navnet på modellen.
Endvidere kan man læse i det ny FiskeFeber at Hywel Morgan, også udvikler
ved Scierra, i øjeblikket er ved at teste en hel serie. Nemlig HM"2 serien.
Men, der kan selvfølgelig godt gå nogen tid før de 2 serier kommer på
markedet,
dog var den stang vi så et næsten færdigt produkt.
MEN, hvis du er faldet for Ti+, syntes jeg da ikke der er nogen grund til at
vente,
der da som sagt kan gå tid inden de andre kommer, og Ti+ er kvalitet.
Jeg købte for 3 mrd. siden en 8.6", #5 Picostang, og det har jeg ikke
fortrudt.
Men jeg har også købt XDA79 hjulet, et utroligt lækkert hjul, virkelig god
kvalitet
effektiv bremse, lækker lyd fra knarren, MEN, det er for tungt til de nye
stænger
som eks.vis. Pico som højest vejer 74 gram. Jeg foretrækker et komposit som
det nye Vision 3Zone, utroligt let og stærkt hjul, som jeg er så glad for at
jeg allerede
ejer 2 stk.
Mit bekendskab med Scierraliner er ikke god, jeg syntes de besidder for
megen hukommelse.
Sammenlinet med Scientific Angler i samme prisleje er der megen forskel.
Men, jeg er dog Scierra tilhænger, fordi de laver flotte stænger, er dansk,
de har gode
færdigtaperede forfang og nu er Henrik Mortensen Scierra`s mand, han var
tidligere
ved Loop fra Sverige.

Mvh. Michael Andersen

Fra : Michael Andersen

Dato : 02-10-02 19:24

Vedr. Scierra.

Har lige set at Brasholt i Hjørring har Scierra stænger til
utroligt lave priser. De har bla. SST+ til 399.- tilligere 1479.-,
samt IM8 til 499.- tidligere ca. 1400.-.
Dise tilbud findes flere steder, bla. i Aarhus har de forskellige
Scierra stænger til meget lave priser.
Desuden er der tilbud på Scierra tøj overalt i landet.
Men som et par nye løbesko fra NIKE går der tid før de fås på tilbud.
Hvorfor sætte en vare ned der sælger sig selv til fuld pris....
Så et kartel er der næppe tale om.

Mvh. Michael Andersen

Fra : Leif

Dato : 02-10-02 20:44

Citerer igen:

"" ............ da alle Scierra forhandlere holder øje med hinanden -
og overholdelse af priserne. Og vi vil fortsat gerne forhandle Scierra.""

Men det er da rart at høre priserne er på vej ned.......

Vil du evt. maile et par butikkers adresser?

Mvh, Leif

Fra : Michael Andersen

Dato : 06-10-02 18:18

> [...]

Scierra.""
> Men det er da rart at høre priserne er på vej ned.......
> Vil du evt. maile et par butikkers adresser?

Vedr. Adresser.

Der er Brashotl i Hjørring, på Fugelsigvej samt Jagt & Fiskerimagasinet i
Aarhus på Sønder Alle 5, og måske har grejbiksen på Randersvej ved Trige
også et par tilbud.
MEN, hvor har du hørt det ovenstående, ell læst, det er jo lige til en tur i
humoristen,
for slet ikke at tale om ombudsmandens postkasse.
Det ville jeg meget gerne vide, hvis det har noget på sig.

Mvh. Michael Andersen

Fra : Leif

Dato : 06-10-02 20:08

Det viser sig ved forespørgsel, at det er tidligere modeller, som PPT der
(ud)sælges billigt.

Citatet er ganske vist, men jeg vil ikke oplyse hvilken forhandler, der
fremkom med det -
endda i en email til mig. Vil gerne have muligheden for at handle der igen.

Men vil gerne oplyse, at en anden forhandler faktisk har denne kommentar:

Citat:

"Jeg er selv forhandler og kan da lige indskyde at der ikke er tale om noget
"kartel" men at der nødvendigvis MÅ og SKAL være en avance på de varer man
sælger da butikken ganske simpelt ikke kan eksistere uden profit.. Hvem skal
ellers betale husleje, lønninger, varelager osv osv osv..
Sørgeligt er det bare at flere og flere grejhandlere må lukke fordi kunderne
venter med at købe til der er (nød) udsalg og der intet tjenes på varerne.
Men når først de fleste grejhandlere er væk og man er nødsaget til at tage i
A-Z / Haahr og lign. steder for at købe grej...så kan det være at de danske
lystfiskere vil ærgre sig lidt over at de ikke i tide støttede deres lokale
grejbiks.
Dette var bare lige en kommentar fra mig som efterhånden er ved at være godt
ked af at skulle yde en masse gratis service og til stadighed hører brok
over at jeg skal tjene på de varer jeg har købt.
Med venlig hilsen "

Michael, vi skal ikke tærske langhalm på denne sag mere, da jeg har
besluttet
at vente til foråret med ny-indkøb, idet jeg har hørt, der kommer en ny
serie
Scierra stænger, der skulle ligge på begge sider af Ti+.

Fra : Michael Andersen

Dato : 07-10-02 17:54

Vedr. Scierra.

Nej, der er ikke nogen grund til at strø salt i såret ved din
forhandler, forståeligt nok.
Og ja, forhandlerne har jo ikke en avance på 60% som indenfor
restauration, så derfor vil de jo helst ikke forhandle om prisen
på aktuelle nyheder, men det gør man jo også i de færreste
forretninger.
Noget helt andet, du søgte Ti+, hvad med at købe den brugt
ell. ubrugt af privat. Har set flere til mell. 1000-1500 på
www.123nu.dk/lystfiskeri, prøv evt. at kikke en tur ind der.
Held & Fisk.

Mvh. Michael Andersen

Fra : Henric

Dato : 07-10-02 18:59

> Sørgeligt er det bare at flere og flere grejhandlere må lukke fordi
kunderne
> venter med at købe til der er (nød) udsalg og der intet tjenes på varerne.

Jag köpte en ny topp till mitt flugspö (låter märket vara onämnt). Priset
hos "grejhandlaren" var 750 SEK och han bställde toppen direkt från
distributören hem till mig. Eftersom jag var klumpig och bröt toppen igen av
misstag ringde jag direkt till distributören och bad att få köpa en ny topp
direkt - detta gick bra som en engångsföreteelse eftersom jag varit så
otursföföljd. Priset skulle ligga på ca 200 SEK men jag fixk toppen
hemskickad gratis till slut. Över 500 SEK i påslag för ett samtal på 1 minut
är ganska bra betalt för killen som sålde första toppen till mig. Även om
man har hyra, revisor och annat...
/H