dualboot mellem win2k og en linux dist
Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 26-09-02 19:54

Hej !
Ved ikke om dette indlæg hører til over i windows gruppen, but here goes..
Jeg har pt win2k installeret på min comp, og alt kører fint. Men jeg kunne
godt tænke mig at lege lidt med en linux dist (nok noget mandrake 9.2 da jeg
har den liggende)...
Og vil det evt. være smart at oprette en ny -bare en lille- partition til
linux'en så den ikke ligger og roder rundt på mine windows drev ?

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Michel Komischke

Dato : 26-09-02 20:01

On Thu, 26 Sep 2002 20:54:28 +0200, Bjarke Ravn-Jonsen wrote:

> [...]
> godt tænke mig at lege lidt med en linux dist (nok noget mandrake 9.2 da jeg

mener du ikke 8.2 ?

> Og vil det evt. være smart at oprette en ny -bare en lille- partition til
> linux'en så den ikke ligger og roder rundt på mine windows drev ?

Jeg tror bestemt ikke den kan lade sig gøre (på fornuftig vis) at
installere Windows (FAT) og Linux på samme partition?

--
,''`. Michel Komischke
: :' :

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 26-09-02 20:07

Michel Komischke wrote:

> mener du ikke 8.2 ?

Jo min fejl !:) Har ikke fået hentet den nye 9 endnu !

> Jeg tror bestemt ikke den kan lade sig gøre (på fornuftig vis) at
> installere Windows (FAT) og Linux på samme partition?

Ok, det var også det jeg mente....

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 26-09-02 21:11

Den Thu, 26 Sep 2002 21:01:02 +0200 skrev Michel Komischke:

>Jeg tror bestemt ikke den kan lade sig gøre (på fornuftig vis) at
>installere Windows (FAT) og Linux på samme partition?

Der findes faktisk distributioner der kan installere på et disk-image
på en FAT-partition, så man blot behøver at slette filen, for at
slippe af med linux igen (efter man har uninstall'et lilo, naturligvis).

Ellers er der jo også UMSDOS, som jeg selv startede med engang i
tidernes morgen. Så ligger linux'en i C:\LINUX.

Mvh
Kent
--
Motion: andet ord for "ondt i fødderne".

Fra : Michel Komischke

Dato : 26-09-02 21:43

On Thu, 26 Sep 2002 20:10:38 +0000, Kent Friis wrote:

> Der findes faktisk distributioner der kan installere på et disk-image
> på en FAT-partition, så man blot behøver at slette filen, for at
> slippe af med linux igen (efter man har uninstall'et lilo, naturligvis).

Ja, f.x. SuSE Live Evaluation 7 og lign. Men nu snakkede vi om Mandrake
8.2 ?

> Ellers er der jo også UMSDOS, som jeg selv startede med engang i
> tidernes morgen. Så ligger linux'en i C:\LINUX.

Men stadig snakkede han om Mandrake 8.2

--
,''`. Michel Komischke
: :' :

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 26-09-02 22:03

Michel Komischke wrote:

> Ja, f.x. SuSE Live Evaluation 7 og lign. Men nu snakkede vi om
> Mandrake
> 8.2 ?

> Men stadig snakkede han om Mandrake 8.2

Nå, man finder ikke ud af noget uden at prøve..så jeg gik igang :) Og
mandrake 8.2 kan godt smides ind på en fat partition -det stod der
ihvertfald i readme filen....... Men jeg valgte nu at køre en tur med
Partition magic8, og den lavede en linux partition og swap, så genstartede
jeg også fik den lov til at stå og flytte rundt på mine data på drevet i en
lille time, og herefter var det bare at boote op på mandrake cd'en, og nu
virker alles !:)

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 27-09-02 16:14

Den Thu, 26 Sep 2002 22:42:33 +0200 skrev Michel Komischke:

>Ja, f.x. SuSE Live Evaluation 7 og lign. Men nu snakkede vi om Mandrake
>8.2 ?

>Men stadig snakkede han om Mandrake 8.2

Nu ved jeg ikke lige hvor langt bagud Mandrake er på det punkt, men
jeg vil da nødig se nogen opgive linux, bare fordi en bestemt
distribution ikke understøtter det. Hvis det er et krav at linux skal
kunne installeres på en FAT, så er muligheden ikke længere væk end
linuxiso.org (og 14 kander kaffe, hvis man har modem).

Mvh
Kent
--
Avoid the Gates of Hell. Use Linux