Asus E616 DVD drev sammen med en harddisk
Fra : SKirk

Dato : 26-09-02 18:36

Hej

Hvis nu jeg sætter et Asus E616 IDE100 dvd drev sammen med en IDE100
harddisk på et fladkabel har det så nogle dårlig effekt i form af ydelsestab
da dvd drevet måske kunne sløve harddisken?

Fra : Lars Pedersen

Dato : 26-09-02 19:47

Hej

Uden jeg vil ligge hovedet på blokken, så vil jeg mene, at der må være et
performancetab. Jeg tør ikke gætte på hvor meget, men jeg ville klart vælge
at sætte harddisken og DVD'en på hver deres control (pri. til hd og sec. til
dvd).

- Lars

Fra : CeeCee

Dato : 26-09-02 20:56

Du får kun den laveste overførselshastighed af de 2 drev. Altså vil dit Ata
33 dvd drev være den som bestemmer hastigheden for din Ata100 disk. Effektiv
overførsel er Ata33

CeeCee

Fra : Bobby Sixkiller

Dato : 26-09-02 21:06

"CeeCee" <kamisur@hotmail.dk> wrote in message
newsJk9.33861$Qk5.1439673@news010.worldonline.dk...
> [...]
Ata
> 33 dvd drev være den som bestemmer hastigheden for din Ata100 disk.

Det mener jeg ikke er korrekt på moderne motherboards. Der mener jeg godt
man kan køre to forskellige ATA-standarder på samme kanal - har desværre
ikke noget link.

Fra : SKirk

Dato : 26-09-02 21:26

Ok og værd lige opmærksom på at det omtalte dvd drev faktisk kan køre IDE100
eller ATA100 om man vil spørgsmålet er bare om det skaber ydelsestab.

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 26-09-02 21:31

> Ok og værd lige opmærksom på at det omtalte dvd drev faktisk kan køre
IDE100
> eller ATA100 om man vil spørgsmålet er bare om det skaber ydelsestab.

Nej der bliver ikke noget ydelsestab. Har selv "samme" sammensætning med
samme dvd drev og en Cuda IV 80 GB og der er intet ydelsestab at mærke.
Måske du kan måle dig frem til det, men i praksis mærker jeg intet til noget
ydelsestab.

--
Mvh.

Kenneth
(Fjern "NOSPAM" i mailadressen ved direkte svar)

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 27-09-02 00:44

CeeCee wrote:
> Du får kun den laveste overførselshastighed af de 2 drev. Altså vil
> dit Ata 33 dvd drev være den som bestemmer hastigheden for din Ata100
> disk. Effektiv overførsel er Ata33

Der var en der hedder "Madsen", der herinde fortalte mig at
IDE-Controllerne moderne motherboards kører med noget der hedder
"Independent Device Timing", der skulle eliminere dette.

-Sune

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 27-09-02 12:54

CeeCee wrote:
> Du får kun den laveste overførselshastighed af de 2 drev. Altså vil dit Ata
> 33 dvd drev være den som bestemmer hastigheden for din Ata100 disk. Effektiv
> overførsel er Ata33

Begge drev er IDE100-kompatible, hvor får du IDE/ATA33 fra?

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 27-09-02 00:51

SKirk wrote:
> [...]
> harddisk på et fladkabel har det så nogle dårlig effekt i form af
> ydelsestab da dvd drevet måske kunne sløve harddisken?

Jeg vil tro overførsler fra DVD drevet til harddisken ville gå en anelse
hurtigere hvis de sad som master på hver sit kabel. Men siden begge dele
er ATA-100 og du har et moderne motherboard, og ellers bruger et
80-leder kabel, så burde der ikke være nogen mærkbar "sløvelse" af din
harddisk, jvf min anden post i denne tråd (tak til Madsen for info .

Rigtig godt TIP til det populære E616 (har selv fået mit med posten her
til aften :
http://tinyurl.com/1nsp

(læs længere nede på siden)

-Sune