Undersøge om brugeren allerede findes ?
Fra : SpookiePower

Dato : 26-09-02 17:09

Jeg er igang med at lave en login funktion til et program.
Jeg skal undersøge om den person som er ved at oprette
et medlemsskab allerede finde i databasen. Hvis brugernavnet
allerede findes skal personen sendes tilbage til den side hvorpå
man tilmelder sig. Men istedet for får jeg beskeden at der vil
opstå redundant data istedet for at få opretbruger.htm vist igen.
Jeg håber at min lille program stump kan hjælpe.

For intCounter = objRS.BOF to objRS.EOF
if Request.Form("brugernavn") = objRS("Brugernavn") then
Response.Redirect "opretBruger.htm"
else
objRS.MoveNext
end if
next

Fra : Mads Kristensen

Dato : 26-09-02 17:39

> For intCounter = objRS.BOF to objRS.EOF
> if Request.Form("brugernavn") = objRS("Brugernavn") then
> [...]

Så vidt jeg kan se, så gør du det, at du udvælger alle brugere fra din
database, og så går dem igennem en efter en for at se om den aktuelle bruger
du står med, er i databasen.

Hvorfor ikke bare lave en:
select Brugernavn from <database> where Brugernavn = '" &
Request.Form("brugernavn") & "'"
og så tjekke på, om: not(objRS.BOF and objRS.EOF)
For hvis du ikke får nogen post tilbage, så ved du med 100% sikkerhed, at
brugeren ikke er i databasen.

// Mads

Fra : Rune B

Dato : 26-09-02 18:36

> For intCounter = objRS.BOF to objRS.EOF
> if Request.Form("brugernavn") = objRS("Brugernavn") then
> [...]

Det er god idé at lægge Request.xx i en variabel først
(især hvis du vil loope den rundt...)

user = trim(Request.Form("brugernavn"))

if NOT conn.execute("SELECT id FROM tabel WHERE (user = '" & user & "')").eof
then
conn.close ' !!!!
Response.Redirect("opretBruger.htm?userdurikke=" & user )
else
og så videre ...

Rune