PPPOE el. Direkte forbindelse
Fra : kidi

Dato : 26-09-02 15:04

Hej NG

Jeg er med på at netexpressen køre PPPOE Og Bredbånden kører med direkte
forbindelse...
Men hvad er forskellen på PPPOE & Direkte forbindelse ???

Ved ikke om det er postet i den rigtige gruppe, men håber i kan bære over
med mig.

Kim

Fra : Steen

Dato : 26-09-02 16:04

PPPoE forbindelser kræver driver -Dette kan dog klares med en router, hvis
man ikke kan få driver til at virke- man skal altid igennem en RAS
server -og have proxy opsætning i nettet samt kræver lock-in.- Dermed et
overvåget net.
Flerbruger løsning - Router /med NAT - du skal selv stå for driften

BB er en DHCP løsning(Direkte) hvor man tilslutter sig uden driver eller
andet, ingen lock-in eller andet, kan PC eller MAC'en køre på alm. netværk,
kan det køre på BB DHCP løsningen (krav: netkort). Ikke overvåget netadgang.
Flerbruger løsning - tilkøb flere IP adresser 1, 2, 4 eller 6 deles via Hub
eler Switch - TDC klare driften

Steen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 26-09-02 16:09

"Steen" <Stone@Steinerworld.dk> wrote in

> [...]
> kræver lock-in.- Dermed et overvåget net.
> Flerbruger løsning - Router /med NAT - du skal selv stå for

Hej Steen,
jeg har Boomtown (PPPoE), og jeg har egen router der klarer opkald til
PPPoE, så det er ikke noget maskinerne bag routeren behøver tage sig
af.
Hvad mener du med at man skal have proxy-opsætning i nettet?
Jeg har ingen proxyer kørende eller konfigureret, og kan heller ikke
forestille mig hvorfor det skulle være nødvendigt? Kan du venligst
uddybe hvad du mener med det?

Flemming

Fra : Steen

Dato : 28-09-02 13:07

"Flemming Joensson" skrev i en meddelelse

> Hej Steen,
> jeg har Boomtown (PPPoE), og jeg har egen router der klarer opkald til
> PPPoE, så det er ikke noget maskinerne bag routeren behøver tage sig
> af.
Som jeg skriver : Citat "- driver -Dette kan dog klares med en router" Citat
slut,

> Hvad mener du med at man skal have proxy-opsætning i nettet?
> Jeg har ingen proxyer kørende eller konfigureret, og kan heller ikke
> forestille mig hvorfor det skulle være nødvendigt?

_Dårligt forklaret af mig, Man skl i NE opsætte proxy.. egentlig ligemeget

>Kan du venligst
> uddybe hvad du mener med det?
Gjort

Steen