Brænder og CDrom gået ned på en uge
Fra : hennne

Dato : 26-09-02 15:19

Jeg har kørt længe med min maskine med en plexwriter 16/10/40 ca 2 år
uden den mindste fra hverken maskine eller mig.

For ca 3 uger siden skiftede jeg mit gamle kabel mellem brænder og
bundkort ud da jeg endelig fik forklaringen på hvorfor min maskine sagde
at ide80 kabel not connected. der udover har jeg geninstalleter XP PRO.

For en uge siden stod min brænder af (hvilket undre mig da det ellers
skulle være et ok mærke). Der skete det at den ikke længere vil spinde
cd'en op men lyder mere som en gammel dame der hænger fast i sin
rolator.
Nu er mit cdrom drev begyndt at opføre sig mærkeligt. Jeg kan lægge en
cd i og den læser cden og kommer med titlen og jeg kan under egenskaber
se størrelsen på cden, men jeg kan ikke åbne cden. Hvis jeg lægger
windows cden i starter den ganske almindeligt installations programmet
som den plejer.
Det vil sige at cdromdrevet kan sagtens læse cden men jeg kan ikke åbne
cden

Hvad kan der være galt....?????

http://www.kandu.dk/

Fra : Mogens

Dato : 26-09-02 20:20

On Thu, 26 Sep 2002 14:19:24 GMT, "hennne" <hennne.news@kandu.dk>
wrote:

>Hvad kan der være galt....?????

Har du prøvet at skifte tilbage til det gamle kabel ?

Det kunne jo være det nye kabel er defekt.

mvh Mogens

Fra : Hr Jensen

Dato : 27-09-02 00:50

"hennne" <hennne.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bundkort ud da jeg endelig fik forklaringen på hvorfor min maskine sagde
> at ide80 kabel not connected. der udover har jeg geninstalleter XP PRO.

Sådan et 80ledet kabel er EKSTREM følsom og du kan meget let være kommet til
at beskadige det.
Prøv med et nyt og pas på ikke at trække eller vride i det

Jensen