RubyTech
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 26-09-02 13:53

Nogen der kan fortælle mig om der i praksis er forskel på RubyTech's 3 8
porte switche ?

Jeg kender SH-8008RM, men er SH-8008CP eller SH-8008KP lige så gode. De
er noget billigere 514 kr mod hhv 384 kr og 339 kr.
Jeg har ikke brug for 3 kontrollamper, det er da en synlig forskel og så
vidt jeg kan se har de to billige ikke en upload port, men automatisk
crossover. Mon ikke det er lige så godt, eller måske bedre?!
De nye skulle også have lavenergi chipset. Min SH-8008RM bliver små lun, men
ikke noget at snakke om.

Jeg har ikke kunne finde datablad på RM og CP modellerne.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Devast8or

Dato : 26-09-02 14:24

Hvad forskellene på dem er skal jeg ikke kunne sige, men jeg kan da fortælle
et par ting om den SH-8008KP jeg har stående. For det første er det den
billigste (altid rart), og så har den ingen aktiv køling (=ingen larm). Den
bliver dog ikke særlig varm. Man kan da godt mærke at den har stået tændt en
måneds tid nu, men varmen fra den er intet i forhold til min Cisco 677
Router (der bliver noget lun, men ikke værre end at jeg ikke har nogle
problemer med at stille den oven på mit kabinet). Og som du siger har den
automatisk crossover, så man skal bare sætte kablet i en af de rigtige porte
og så er den igeglad med hvilken slags kabel det er. Ret nice, når man som
jeg skulle hacve sat routeren til (der var jo allerede et crossover kabel i
den). Jeg har ikke fortrudt at jeg har valgt lige netop denne switch (men om
den kører i fem år skal jeg ikke kunne sige da den stadig er ret ny).

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 26-09-02 17:09

OK rart at vide!

Min Cisco 677 står oven på min RubuTech SH-8008RM, men jeg har købt nogle
filt puder (2cmØ) og sat under routeren for at få luft ind under.

Jeg skal have købt 3 eller 4 switche til boligforeningen og så kan man jo
spare 800 Kr ved at købe den billige model.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Claus P.

Dato : 27-09-02 17:17

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
meddelelse news:gjGk9.32808$Qk5.1404389@news010.worldonline.dk...
> [...]
>
> Jeg skal have købt 3 eller 4 switche til boligforeningen og så kan man jo
> spare 800 Kr ved at købe den billige model.

Jeg har en 8008CP og den fungerer fint. Til daglig er 2-3 pc'er på den
uden temperatur stigning. Jeg har brugt den til et netparty hvor den havde
samme ydelse som en 3com 24port switch, til gengæld blev den så
pænt håndlun i løbet af 3 dage med alle porte belastet.

MVH CP