Log fil
Fra : Michael Petersen

Dato : 26-09-02 13:44

Hvad indeholder felterne i en log fil?
Der er 15 forskellige informationer i min log fil, men hvad
indeholder de forskellige felter?

--
Med venlig hilsen/Best regards
Michael Petersen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 26-09-02 13:57

Michael Petersen wrote in news:3d93011a$0$70274
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Hvad indeholder felterne i en log fil?
> Der er 15 forskellige informationer i min log fil, men hvad
> indeholder de forskellige felter?

I mine logfiler er der følgende felter:

#Fields:
date
time
c-ip
cs-username
s-sitename
s-computername
s-ip
s-port
cs-method
cs-uri-stem
cs-uri-query
sc-status
sc-win32-status
sc-bytes
cs-bytes
time-taken
cs-host
cs(User-Agent)
cs(Cookie)
cs(Referer)

Hvilke forstår du ikke ?

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Michael Petersen

Dato : 28-09-02 10:00

Det er stort set alle felterne som jeg ikke kender, hvad
står forkortelserne for?

--
Med venlig hilsen/Best regards
Michael Petersen
-------------------------------
www.hifi-import.dk
Phone + 45 48 39 22 66
"Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> skrev i en
meddelelse

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 28-09-02 10:58

Michael Petersen escribió / skrev

> Det er stort set alle felterne som jeg ikke kender, hvad
> står forkortelserne for?

Vil du ikke være så venlig lige at tage et kik på

Dato

tid

klientens IP adresse

klient-server brugernavn

Serverens navn på sitet

Serverens navn

serverens IP adresse

hvilken server port der blev komunikeret på

request metoden (GET eller POST)

grundstammen af URI'en (f.eks http://www.google.com)

URI'ens querystring (feks soegeord=hjælp+med+log+fil)

resultatet af komunikationen imellem klienten og serveren

hmm, den kan jeg ikke lige huske )

bytes sent fra serveren til klienten

bytes sent fra klienten til serveren

hvor lang tid tog overførselen

hvilken host klienten har kaldt serveren på

Browserens identificationsstreng

eventuelle cookies der bliver sendt fra klienten til serveren

hvilken side der har linket til nuværende side.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-09-02 08:50

"Michael Petersen" <michael@hifiimport.dk> escribió en el mensaje
> Hvad indeholder felterne i en log fil?
> Der er 15 forskellige informationer i min log fil, men hvad
> indeholder de forskellige felter?

I IIS kan du se hvilke felter logfilerne indeholder og envidere
indstille den til kun at gemme de felter der interessere dig.
Med venlig hilsen
LArs Hoffmann