computer fryser hele tiden
Fra : Robert Jensen

Dato : 26-09-02 13:38

Nedestående computer fryser hele tiden.
der er ikke noget bestemt tidspunkt den fryser på....det er bare tit.

har nedenfor skrevet lidt om hvad jeg har prøvet, uden held.
er der nogle af jer der lige vil skimte det igennem og lige sige til hvis i
finder andre ting jeg lige burde kigge på.

computeren er en :
amd 1700+
gf 2 mx 64
40 gb 5400 rpm hd
512 sc pc133 ram

problemet er at den fryser hele tiden.

har lige prøvet at installere winxp om, og har opdateret den med sp1 med
efterfølgende opdateringer i windows update.
ligemeget hjælper det.
har desuden opgraderet den fra 256 til 512 ram, og skiftet fra et gf3
grafikkort til et gf2 som jeg ved virker.
siden på kabinettet er taget af, da jeg mistænkte et varmeproblem....uden
noget andet resultat.

Robert Jensen

Fra : Cacba

Dato : 26-09-02 13:57

> 40 gb 5400 rpm hd

Skulle ikke undre mig at der staar IBM paa den hd?

Jeg har haft 3 IBM.. alle har crashet for mig.. bls kunne jeg MAX have en
uptime paa 3 dage saa laaste min comp...

Efter jeg har skiftet dem ud med en Maxtor og Seagate er der ingen
problemer.. efter 6 dags uptime..

Cacba Out..

Fra : Ole Nielsen

Dato : 26-09-02 14:02

Hej Robert

Prøv at hive den gamle RAM blok ud og lad den køre alene på den nye.

Skriv hvis det virker.

/Ole

Fra : Robert Jensen

Dato : 26-09-02 14:37

Hmm en klar forbedring.

har ikek haft den gamle ram blok ude endnu, og nu da jeg har ser jeg at der
står "Für via-chipsatz" på den.
det har jeg aldrig hørt om før......
er der nogle af jer der ved om der bliver lavet ram der kun virker på via
chipsæt ???
der er nemlig ike via chipsæt i denne her computer....så det kunne da være
en god forklaring på hvorfor den fryser hele tiden.

Robert

Fra : bo

Dato : 26-09-02 15:05

Robert Jensen" <fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> det har jeg aldrig hørt om før......
> er der nogle af jer der ved om der bliver lavet ram der kun virker på via

Jo Datatel solgte da på et tidspunkt noget PC133 ram der kun kan køre på VIA
chipsæt, har dog ikke prøvet det på et et andet chipsæt, men det virker da
fint til VIA .

Bo

Fra : Betina Jørgensen /LO~

Dato : 26-09-02 14:19

Det kan vel egentlig også være problemer med installerede programmer...
Prøv at ligge mærke til om der er nogen programmer der stjæler specielt
mange ressourcer fra din computer. Måske kan fejlen findes der

Good luck

Med venlig hilsen Betina

Fra : Robert Jensen

Dato : 26-09-02 15:03

nope...har som sagt lige geninstalleret winxp.
så der ligger ingenting på den lige nu.

robert

"Betina Jørgensen /LO-Skolen" <bettina_kock_joergensen@net.dialog.dk> wrote
in message news:fc.0073fb6b048142623b9aca00d57cf1da.48142a6@net.dialog.dk...

Fra : goofy

Dato : 26-09-02 19:19

Hej Robert

Win xp er meget ømtålelig m.h.t. at have de korekte driver installeret.
Har du det?

Min erfaring med xp når den fryser er det ofte " det" du har sat i
maskinen.
Hvis det var et varmeproblem, som jeg havde, genstartede computeren
bare - det har xp indbygget, med mindre du har slået den fra.
Jeg brugte meget tid på at rense min køler med en tandstik og der var
meget snavs. Jeg kører ligesom uden sider.

Hvis det ikke er drivere, så må du næsten den " tunge" vej. Pil alt ud
af maskine og så start med at sætte en komponet i ad gange.
I andre " tråde" der har været her, har det ofte være rammen der var
defekt.

Good Luck
Steen Vinbæk

Fra : Hr Jensen

Dato : 26-09-02 17:05

"Robert Jensen" <fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3d92ffbc$0$18154$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Nedestående computer fryser hele tiden.
> der er ikke noget bestemt tidspunkt den fryser på....det er bare tit.

Hvor varm bliver din cpu ??
Selv om du ikke har siderne på at er det meget nærliggende at tro på at den
er for varm.
Er køleren monteret med pasta ?
Kan køleren komme af med varmen ? (eller kaster den det ud så det bliver
slået retur?

Jensen

Fra : Olsen

Dato : 26-09-02 18:43

> [...]
> Nedestående computer fryser hele tiden.
> der er ikke noget bestemt tidspunkt den fryser på....det er bare tit.

Løsningen findes i at eksperimenter med forskellige VIA 4-in-1 drivere
samt Detonatordriverne..

Fra : Robert Jensen

Dato : 27-09-02 06:46

Fandt fejlen.

det skyldes at der var sat ram i der kun understøttede via chipsæt.
Ikke særligt smart når der ikke er via chipsæt i maskinen.

så nu er det bare at kontakte leverandøren og spørge hvad f..... de har haft
gang i.

tak for hjælpen.

mvh

Robert