Microsoft InformationServer 4.0 og PHP er ~
Fra : Bo Overgaard

Dato : 23-02-01 16:08

Kære PHP folk

Jeg er lidt ny på området, men har med fryd begyndt at lege med PHP - og det
er sgu sjovt. Faktisk har jeg også levet noget fornuftigt, som jeg havde
tænkt at bruge på arbejdet... Her opstår problemet kan Microsoft
InformationServer 4.0 køre (ja det heder det nok ikke) PHP, eller skal jeg
kræve at IT-sektionen skrotter MS og skifter til Apache? Det sidste er nok
ikke så nemt at overtale dem til.

Håber der er nogen der kan hjælpe

mvh

Bo Overgaard

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 23-02-01 16:27

http://php.net/manual/en/install.iis.php

--
http://jonaskochbentzen.dk/

Fra : Allan Andersen

Dato : 23-02-01 16:24

Hej Bo

> [...]
heder det nok ikke) PHP, eller skal jeg
> kræve at IT-sektionen skrotter MS og skifter til Apache? Det sidste er nok

Den er god nok det hedder Microsofts web server (IIS i daglig tale). Det er
muligt at få IIS til at fortolke PHP (ligesom Apache). Du kan til med
benytte dig af COM i dine PHP scripts. Hvordan du gør det er der skrevet
meget om på www.php.net. Her er et andet link som beskriver hvordan du kan
installere PHP på en IIS server
http://www.php.net/manual/en/install.iis.php.

Med venlig hilsen

Allan Andersen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 23-02-01 16:40

"Bo Overgaard" <boo@fsl.dk> writes:

> [...]
> tænkt at bruge på arbejdet... Her opstår problemet kan Microsoft
> InformationServer 4.0 køre (ja det heder det nok ikke) PHP,

http://www.php.net/downloads.php ser det ud som om det godt kan lade
sig gøre.

> eller skal jeg
> kræve at IT-sektionen skrotter MS og skifter til Apache? Det sidste er nok
> ikke så nemt at overtale dem til.

Hvis det er derfra, hvor du poster, så er det lige henne om hjørnet
fra mig (næsten), så sig til, hvis jeg lige skal komme forbi og sætte
en Linux-boks med Apache og PHP op for dem

--
Jacob
If it wasn't for C, we would be using BASI, PASAL, and OBOL.