Nye keyboard fra Micro$oft......
Fra : Dr. Ralph

Dato : 26-09-02 00:22

Nu bliver man jo næsten nødt til at have både Logitechs optical
desktop OG Microsofts - deres 2 nye wireles ser rigtig interessante ud
- et ergonomisk og et normalt:

http://microsoft.com/hardware/keyboard/wod_info.asp

http://microsoft.com/hardware/keyboard/wodp_info.asp

-------------------------
Kind regards/venlig hilsen
Dr. Ralph

Remove "remove" from my mailadress when mailing me.

Fra : Madsen

Dato : 26-09-02 00:35

Dr. Ralph skrev:

> http://microsoft.com/hardware/keyboard/wodp_info.asp

Det her tastatur er jeg specielt vild med. Det vil også stå flot
sammen med en Logitech MX700 hvis den mus som følger med til
ovenstående sæt ikke lige er sagen. :)

Madsen.

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 26-09-02 08:43

> Det her tastatur er jeg specielt vild med. Det vil også stå flot
> sammen med en Logitech MX700 hvis den mus som følger med til
> ovenstående sæt ikke lige er sagen. :)

Ja, det er f** flot - en værdig afløser til mit natural kayboard...! Men...
Hvorfor i alverden kan man ikke købe keyboardet løst? Jeg HAR allerede den
mus jeg vil ha' (Logitech cordless optical mouseman) Så er det da for
irriterende at de ikke ku' sælge KB en 3-500kr billigere alene... >

--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 26-09-02 09:18

H3nrik V! [2670] wrote:
> [...]
> allerede den mus jeg vil ha' (Logitech cordless optical mouseman) Så
> er det da for irriterende at de ikke ku' sælge KB en 3-500kr

Jeg syntes altså, at det er blevet en kedelig tendens at ALLE keyboards skal
være med en milliard genvejstaster, volumenknapper, en internet-knap, osv.
Det tog mig LANG tid at finde et keyboard med færrest mulige sådanne knapper
(endte med et Logitech med 3 små over piletasterne - WWW, E-mail og Søg -
jeg har aldrig brugt dem (jo, een gang kom jeg til at trykke på WWW ved en
fejl, den åbnede min browser. WOW! Funktionelt! Jeg kan simulere et tryk med
musen på min EGEN genvejstast på SKRIVEBORDET! Jeg sparer sikkert en hel
museskade mha. den knap.

--
Jacob
Læger Uden Moralske Grænser: http://come.to/LUMG

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 26-09-02 09:19

Jacob Skaaning wrote:

> [...]
> browser. WOW! Funktionelt! Jeg kan simulere et tryk med musen på min
> EGEN genvejstast på SKRIVEBORDET! Jeg sparer sikkert en hel museskade

))

Fra : Madsen

Dato : 26-09-02 13:34

Jacob Skaaning skrev:

> [...]
> små over piletasterne - WWW, E-mail og Søg - jeg har aldrig brugt
> dem (jo, een gang kom jeg til at trykke på WWW ved en fejl, den

Hov. Jeg har lige opdaget at MS's keyboard ikke har et rullehjul
som mit nuværende Logitech Cordless Optical har og det er nok den
knap på tastaturet som jeg bruger allermest, så jeg ville nødig
undvære den knap igen.
Jeg er også en af dem som hadede mange tastaturknapper i starten,
men efterhånden er jeg begyndt at blive glade for dem. Vil dog
indrømme at der er flere på mit nuværende tastatur end jeg har
behov for.

Madsen.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 26-09-02 17:27

> [...]
>men efterhånden er jeg begyndt at blive glade for dem. Vil dog
>indrømme at der er flere på mit nuværende tastatur end jeg har

Jeg bruger også det hjul på logitech cordless meget - fed funktion.

Til dem, der gerne vil undvære alle knapperne - køb et Keytronic - det
har lige nøjagtig ingen ekstra knapper, og det er et drøn godt
tastatur - eller lev med de mange ekstra knapper - der er jo ingen,
der siger, du skal bruge dem, hvis ikke du har lyst.

Fordi du har en bil med 4 kopholdere, 2 bagsæder og et soltag og med
en topfart på 250 km/t, betyder det jo ikke du konstant skal køre
rundt med 5 personer i bilen, 4 kopper i kopholderne, soltaget åbent
med 250 km/t :)

Men jeg har altså nu lige købt det nye Logitech cordless desktop, hvor
musen (som kun skal være en reserve for min kommedne MX700) og
tastaturet nu er HELT sort - og ikke grå/sort.
Det er et fedt tastatur - man føler sig som en pilot i en Boing 747
med det tastatur foran sig :)))))

Et russisk fly er mindre avanceret end mit Logitech tastatur :)

-------------------------

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-09-02 06:43

"Dr. Ralph" <dr.ralph@solremove.dk> wrote in message
> Til dem, der gerne vil undvære alle knapperne - køb et Keytronic - det
> har lige nøjagtig ingen ekstra knapper, og det er et drøn godt

Dvs. 102 taster !?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Madsen

Dato : 26-09-02 19:58

Dr. Ralph skrev:

> [...]
> og tastaturet nu er HELT sort - og ikke grå/sort.
> Det er et fedt tastatur - man føler sig som en pilot i en Boing

Ja, det er i hvert tilfælde noget andet end de traditionelle
dødkedelige flødefarvede tastaturer.

> Et russisk fly er mindre avanceret end mit Logitech tastatur :)

Enig, men jeg havde meget svært ved at vænne mig til Logitech
Cordless Desktop-tastaturet. Altså dette her:
<http://www.logitech.com/index.cfm?page=products/details&CRID=486&CONTENTID=5061&countryid=4&languageid=1>

Førhen havde jeg dette tastatur:
<http://images-eu.amazon.com/images/P/B00004VVKU.02.LZZZZZZZ.jpg>
- og det var utrolig dejligt at skrive på med den buede form.
Jeg var dog ikke ret glad for højden og farven på det, men jeg var
træt af at Logitech Cordless Desktop ikke fandtes i ergonomisk
form da jeg købte sættet. Nu har jeg dog vænnet mig til at det
ikke er ergonomisk, men et eller andet sted så vender hænderne
stadig forkert. Arme og hænder falder efter min mening meget mere
naturligt når man skriver på et ergonomisk tastatur hvorimod man
sidder og klemmer albuerne sammen når man skriver på et almindeligt
tastatur, så jeg ville omgående have købt
<http://microsoft.com/hardware/keyboard/wodp_info.asp> hvis bare det
havde det rullehjul. Mit nuværende Cordless Desktop er nemlig ved at
være slidt ned.

Madsen.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 27-09-02 00:03

>Mit nuværende Cordless Desktop er nemlig ved at
>være slidt ned.

Logitech laver også dette ergo i sort tastatur, men uden scroll knap
:(

http://makeashorterlink.com/?S62A25CE1