Computer slukker 2 sekunder efter start.
Fra : Mads

Dato : 25-09-02 21:57

hejsa

Se subj.
Det er en helt ny maskine med følgende hardware
- MSI KT3 Ultra2.
- Athlon t.bred 2200+
- Midi tower m. 400 w. Strømforsyning
-Thermaltake volcano 7+ A1254 CPU køler
- 512 mb DDR PC 2700 Samsung ram
Jeg har prøvet med forskellige harddiske og skærmkort, resultatet er det
samme, den slukker ca. 2 sekunder efter start (inden mulighed for at åbne
BIOS).
Håber der er en der kender noget til problemet

Mvh
Mads

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 25-09-02 22:15

> [...]
> BIOS).
> Håber der er en der kender noget til problemet

Det kan være at køleren ikke kører hurtigt nok rundt, også lukker bios ned.
Ellers kan det være at køler ikke er monteret ordenligt og at cpu blirver
for varm ?
--
Andreas Jeppesen

Fra : Mads

Dato : 25-09-02 22:30

"Andreas Jeppesen" <bundyBLAH@tabersvin.dk> wrote in message

> [...]
ned.
> Ellers kan det være at køler ikke er monteret ordenligt og at cpu blirver

Kan en CPU blive for varm på 2. sek?

Mads

Fra : Trygleren

Dato : 25-09-02 22:34

> Kan en CPU blive for varm på 2. sek?

En AMD uden ordentlig køling når 90 grader MEGET hurtigt - vi taler sekunder
her...

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars Winther

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-02 22:36

Mads skrev:

> Kan en CPU blive for varm på 2. sek?

Ja. Sagtens. Vær glad for, at den slukker, hvis du har kølerproblemer.
Alternativet er ikke rart.

/Chr

Fra : Niels Andersen

Dato : 26-09-02 07:51

Mads wrote in <3d922ad0$0$18123$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Kan en CPU blive for varm på 2. sek?

Jeg tror det var en AMD på 1400 MhZ jeg hørte begyndte at ryge efter 3
sekunder uden køler.

Jeg skulle mene, at når den ryger, så er den laaangt over "for varm". :)

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 26-09-02 08:38

"Andreas Jeppesen" <bundyBLAH@tabersvin.dk> wrote in message

> Det kan være at køleren ikke kører hurtigt nok rundt, også lukker bios
ned.

Den køber jeg! Hvis der ikke er signal fra CPU-køler til bundkort om at
blæseren kører rundt, vil bundkortet lukke ned, fordi den tror du har glemt
at sætte strøm til cooleren... er der på Volcano7 et stik til at sætte til
bundkortet eller trækker den så meget strøm at den skal ha' det fra et
harddisk stik? For så er det klart derfor. Så må du låne en blæser, der
understøtter omdrejningssignal og sætte til - gå i BIOS og deaktiver den
sikkerhedsfeature og så kan du køre på med Vulkanen...!

--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56

Fra : Hans

Dato : 26-09-02 18:20

"H3nrik V! [2670]" <vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Den køber jeg! Hvis der ikke er signal fra CPU-køler til bundkort om at
> blæseren kører rundt, vil bundkortet lukke ned, fordi den tror du har

Det gør dette bundkort ikke - Det er totalt ligeglad med CPU-Blæseren.

mvh, Hans

Fra : Martin S.

Dato : 25-09-02 22:28

"Mads" <m@ds.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> BIOS).
> Håber der er en der kender noget til problemet

Check din cpukøler. Sidder den ordenligt på.. ?
Kan måske være RAM-fejl. Men... ellers prøv at fjern RAM og boot uden.
Når pc-en at komme med nogle beeps...?
Prøv kun at have floppydrevet tilsluttet og naturligvis grafikkort.
Fjern/sluk øvrige enheder.
Hvis du så kan gå ind i Bios, så må der være noget bøvl med dine kabler /
enheder.
Det handler om at udelukke enheder, trin for trin, og herefter koble en
enhed på ad gangen.
Martin S.

Fra : Mads

Dato : 25-09-02 23:05

"Martin S." <real_warhawk@hotmail[removedette].com> wrote in message

> [...]
> enheder.
> Det handler om at udelukke enheder, trin for trin, og herefter koble en

Jeg har efterhånden har haft alle harddiske, pci kort osv. taget ud af
maskinen. Men det ser ud til der er enighed om, at det kunne være
kølermonteringen der ikke er i orden så det vil jeg chekke.

Mads

Fra : pizzaman

Dato : 25-09-02 22:58

Jeg havde engang et lignende problem, hvor computeren efter tilfældigt at
have slukket til sidst nægtede at starte. Ekspedienten sagde "du har brændt
bundkortet af" men efter en længere svedetur fandt de ud af, at
strømforsyningen ikke var stærk nok.

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 25-09-02 23:55

> [...]
brændt
> bundkortet af" men efter en længere svedetur fandt de ud af, at

Jeg har haft samme problem, det var også PSU'en der ikke var iorden.

Thomas
PS: pizzaman, check din citatteknik.
FUT: dk.edb.hardware
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Leony

Dato : 26-09-02 07:47

> [...]

> BIOS).
> Håber der er en der kender noget til problemet

Har du selv samlet den?
Hvis du har, er der så monteret nogle afstandsstykker som ikke er blevet
brugt.
Disse kan forårsage en kortslutning og computeren starter ikke.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Niels Andersen

Dato : 26-09-02 07:56

Mads wrote in <3d92231d$0$18138$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Jeg har prøvet med forskellige harddiske og skærmkort, resultatet er det
> samme, den slukker ca. 2 sekunder efter start (inden mulighed for at åbne
> BIOS).

Nogle "slukknappe"[1] virker på den måde, at man skal holde den inde i 2
sekunder før der slukkes.
Min skal holdes inde i 4 sekunder.
Hvis jeg holder knappen inde i 4 sekunder, mens maskinen er slukket, så
tænder den når jeg trykker knappen ind, og slukker igen 4 sekunder efter.

Endnu et bud kunne altså være en defekt knap, måske hænger den.

Jeg hælder dog mest til forklaringen med PSU'en. Prøv at hive alt ud, der
kan undværes for at starte op. Harddiske, CDrom-drev, diskette drev,
lydkort, netkort osv.
Bliver tiden anderledes? Er det PSU'en, så vil det *måske* tage længere tid,
*måske* vil den slet ikke slukke.
Men er det stadig to sekunder, så er der stadig en chance for at det er
PSU'en der er problemer.

[1] Ja, det er jo ikke selve knappen, der afgør det. :)

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Kasper Thor Larsen

Dato : 26-09-02 12:04

> Hvis jeg holder knappen inde i 4 sekunder, mens maskinen er slukket, så
> tænder den når jeg trykker knappen ind, og slukker igen 4 sekunder efter.

Det er en kendt fejl der rettes med en biosopdatering eller i bios.. Det har
intet med knappen at gøre

Kasper Thor

Fra : Mads

Dato : 26-09-02 22:49

"Mads" <m@ds.dk> wrote in message
> [...]
> BIOS).
> Håber der er en der kender noget til problemet

Tak for hjælpen. Jeg tror nok det var pga. kølermonteringen den ikke ville
starte