valuta omregning
Fra : Ukendt

Dato : 25-09-02 20:16

Hejsa...

Jeg er ved at lave en lille valuta omregner til min webshop MEN jeg er
lige stødt ind i et problem!

Jeg har 2 variabler, 1 med kroner og 1 med øre.

Nu skal jeg så sætte dem sammen så man kan gange og dividere dem MEN
hvis jeg bruger , (komma) mellem dem så omregner den KUN efter kommaet
og hvis jeg putter . (punktum) mellem dem ja så regner den også kun
efter kommaet

Hvordan ville i gøre det ?

Og lige et tillægs spørgsmål

Jeg har selvfølgelig diverse kurser inde i min database og hvis man så
vælger fx 10 DKR skal laves om til EUR (så har jeg så sat kursen til
742.72 som den er lige PT) - Det skulle så gerne give 1,34 DKR meeen
hvordan får jeg den til ? - Jeg er kommet frem til nogen MEGET
mærkelige tal.. Såå lige et hurtigt matematik spørgsmål selvom det nok
er en smule offtopic

Fra : Martin Seebach

Dato : 25-09-02 21:07

"-Martin-" <martin_aarhof(AT)hotmail.com> wrote in message
> [...]
> hvis jeg bruger , (komma) mellem dem så omregner den KUN efter kommaet
> og hvis jeg putter . (punktum) mellem dem ja så regner den også kun

Det lyder som om du gør det til en string..
Brug
$res = (float) $kroner + ($ore/100);

> [...]
> hvordan får jeg den til ? - Jeg er kommet frem til nogen MEGET
> mærkelige tal.. Såå lige et hurtigt matematik spørgsmål selvom det nok

Forde første -- din kurs er pr. 100 kr, dvs. den skal først divideres med
100.
Ellers er det:

$kroner = $euro * ($kurs/100);
$euro = $kroner / ($kurs/100);

--
Venlig hilsen
Martin Seebach

Fra : Niels Henriksen

Dato : 25-09-02 23:52

"-Martin-" <martin_aarhof(AT)hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa...
>
> Jeg er ved at lave en lille valuta omregner til min webshop MEN jeg er
> lige stødt ind i et problem!
>
> Jeg har 2 variabler, 1 med kroner og 1 med øre.

Hvorfor har du det ? Det nemmeste er da at have én variabel, hvor hele
beløbet er omregnet til ører. så skal du kun benytte en funktion til at
formatterer tallet når det skal vises.

--
Niels Henriksen
bigtiger.dk - det vildeste webhotel