Design af database med radiobuttons, hvord~
Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 25-09-02 19:51

Jeg er ved at lave en side hvor man kan klikke af i flere radiobuttons ud
for nogle form felter når man opretter en post. DVS. der er 10 felter med 2
tilhørende radiobuttons til (en for "ja", en for "nej"). Mit spørgsmål er nu
hvordan man gemmer en værdi ud for hvert enkelt form felt, så jeg kan se om
man har svaret "ja" eller "nej" og hvad man har indtastet? Jeg klan ikke
rigtigt se hvordan jeg skal opbygge min database (access). Nogen der har en
ide??????

--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk
Hvis man kloner en sørøver, får man så en piratkopi?

Fra : thomas b

Dato : 26-09-02 07:38

Christian M. Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> ICQ: 25308942
> http://www.cmnielsen.dk
> Hvis man kloner en sørøver, får man så en piratkopi?

Hej Christian - tja her har du et bud, håber du kan bruge det.

Har først et html dokument med en form.
jeg sender værdien videre til min asp side med method"post"

<form method="post" action="robinson.asp">

sådan ser min linie med radioknappen ud - den hører til gruppen "hvem" og
sender værdien "Dan Marstrand" - Jep det er en robinson afsteming

<input type="radio" name="hvem" value="Dan Marstrand">

i mit asp dokument ser det sådan ud når jeg skal havde fat i værdien fra
gruppen hvem

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

dokumentet robinson.asp
_______________________

Her har du et eksempel på hvordan du får fat i værdien og gemmer i en db.
I din db sætter du første felt til en autonummerering (Din key) og de næster
felter ja de skal sættes til at modtage en tekstreng og så skal du lige sørge
for at du i egenskaberne for det enkelte felt sætter tillad nullængde til ja så
ved jeg der dur.

I mit eksempel hedder databasen robinson.mdb, tabellen hedder deltager og
kolonnen hedder hvem.

DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("robinson.mdb")
Conn.Open DSN

hvemskalud= Request.QueryString("hvem")

strSQL = "insert into deltager (hvem) values ('"& hvemskalud & "') "

Conn.Execute(strSQL)

Conn.Close
Set Conn = Nothing

Håber det var det du spurge efter og at det kan forståes

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 26-09-02 14:47

"thomas b" <privat_thomas@hotmail.com> wrote in message

> Håber det var det du spurge efter og at det kan forståes

Tak for tippet. ser på det i aften.