Stamtavle/favekoder
Fra : goofy

Dato : 25-09-02 19:33

Hej NG
Vi har lige fåer "konverteret" en polsk FIFe stamtavle til dansk.
( den var den Jyrak havde smindt væk, men ikke længere væk end de fandt
den)
Der sad en "post it" på hvor stambogsføreren havde skrevet." der mangler
farve på aner i P4 og registreringsnr. Fremskaffes disse vil de
selvfølgelig blive indført."

1. På den originale står der f.eks ( der ikke er overført)
Male
Gemlou´s Safari OCI

2. På den der er overført står der.
Male
Catoninetail Attaboy OCI b 24

Det er blevet overført således til den nye DANSKE

1. ingenting
2. CH Ctoninentail Attaboy
CFA 0211-048702 Oci B24
Er det " CFA o.s.v " der er registreringsnr.?

Da det ikke fremgår af den originale stamtavle, hvor kommer det så fra.

1. Hvor stor betydning har det.?

Jeg kan finde dem i Ocicats database, men her fremgår der heller ikke
noget reg.nr.

Jeg ved godt at jeg vi kan være " ligeglade" da 4. generation forsvinder
på stamtavlen på de kommende killinger.

Med venlig hilsen
Steen Vinbæk

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 25-09-02 19:43

Hej Steen

Ja dette er et registreringsnummer som viser at pågældende kat har været
registreret i CFA.
Grunden til at det er "dukket op" uden at det har stået i din Polske
stamtavle, er at der sandsynligvis har været importeret andet afkom efter
denne kat, hvor registreringsnummeret har været opgivet.

Danielle Villefrance
Ailuro's Maine Coons
www.ailuro.dk

"If man could be crossed with the cat,
it would improve man but deteriorate the cat."
Mark Twain

Fra : goofy

Dato : 25-09-02 20:03

Hej Danielle
> denne kat, hvor registreringsnummeret har været opgivet.
Jeg forstår ikke helt, har der været " fusket" med stamtavlen ude i 4
generation?
Steen

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 25-09-02 20:18

Hej Steen

Næh, hvorfor tror du det?

Lad os antage at Attaboy er en amerikansk kat som er registreret i CFA, som
også er en organisation ligesom FIFÈ.
Katten får killinger, som får killinger. På et eller andet tidspunkt bliver
en af killingerne eller "børnebørnene" solgt til Polen og får der killinger
og en af dem bliver din.
På samme tid i denne rækkefølge impoteres en af Attaboy's børn eller
børnebørn så til Danmark. Pågældende kat har en CFA-stamtavle, som skal
ændres til en FIFé stamtavle. Stamtavleføreren registrerer alle oplysninger
på stamtavlen og vupti Attaboy's CFA-nr. findes i FD's stamtavle-program.
Når du så skal have din stamtavle så bruger man de oplysninger som man
allerede har til rådighed og derfor kommer nummeret med på din nye danske
stamtavle.

Dette er bare een variant af hvorfra man evt. har nummeret.

mvh
Danielle

Fra : goofy

Dato : 25-09-02 20:23

Hej Danielle
"> på stamtavlen og vupti Attaboy's CFA-nr. findes i FD's
stamtavle-program.
Ja, selvfølgelig
Hvor finder jeg så de reg. som FIFe ikke har
Hvis du kikker i mit andet spørgsmål er der nogle der hedder FFF RIEX
+nr
Såvidt jeg ved skyldes Riex at der er en ikke godkendt farve, men hvad
betyder FFF
Steen

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 25-09-02 20:52

Hej Steen

FFF er den franske version af FD. Altså en kat registreret i den franske
FIFé klub.
Du kan få svar på sådanne praktiske ting her: http://www.fifeweb.org/

Man kan have en RIEX-stamtavle af mange forskellige årsager, men det kan du
også læse om på ovennævnte link.

Mht. til at finde de manglende oplysninger, så vil jeg foreslå dig at bede
opdrætteren om hjælp og såfremt hun ikke ved det eller kan hjælpe dig
videre, så kan du jo forsøge at spore opdrætterne af bedsteforældrene. Måske
findes der også en mailing-liste for racen, hvor du måske kan få hjælp.

Mvh
Danielle

Fra : goofy

Dato : 25-09-02 21:04

Hej Danielle
> FFF er den franske version af FD. Altså en kat registreret i den
franske
> FIFé klub.
Tusind tak for hjælpen.
Jeg har fundet de manglende reg. nr.i en stor Ocicat database, så nu er
det blot at sende dem ind til registrering, så stamtavlen kan blive
komplet, og alle katte registreret.

Steen Vinbæk