Ny Logitech trådløs optisk mus
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-09-02 19:09

Hej

Nogen der har købt denne MX700 mus fra Logitech?

Hvor lang er rækkevidden på den?

På min nuværende cordless mausemann wheel, rækker den ca. 7 meter...

Og hvad har i købt den til? Efter hvad jeg kan se, har SHG.dk fået den på
lager til 575 kroner.. Men mon den kan fås billigere fx. nede hos
el-giganten?

Fra : Madsen

Dato : 25-09-02 20:10

Bjarke Hansen skrev:

> Efter hvad jeg kan se, har SHG.dk fået den på lager til 575
> kroner..

De skriver:
LAGERSTATUS: Forventes på lager d. 04.10.02.
Jeg synes faktisk det er lidt misvisende at vise symbolet for at
varen er på lager og når man så skal til at bestille den, så får
man at vide, at den først forventes på lager d. 04.10.02 (som så
garanteret bliver forlænget med adskillige uger, hvis jeg kender
danske forhandlere ret).

Madsen.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-09-02 20:36

> [...]
> man at vide, at den først forventes på lager d. 04.10.02 (som så
> garanteret bliver forlænget med adskillige uger, hvis jeg kender

Ja, det lagde jeg også mærk til...

Tænkte dog, at de sikkert havde fået dem hjem før den angivne dato.. Og
dermed har glemt at ændre datoen.... Da det både står at den er på lager hos
edbpriser.dk og shg.dk på oversigten.. Så må man angive at den er hjemme

Fra : Madsen

Dato : 26-09-02 13:36

Bjarke Hansen skrev:

[<http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=510096&kat=>]

> [...]
> dato.. Og dermed har glemt at ændre datoen.... Da det både står at
> den er på lager hos edbpriser.dk og shg.dk på oversigten.. Så må

I dag er status blevet ændret til gul, så åbenbart ikke, eller også
er folk bare gået amok og købt alt hvad de havde på lager. ;)

Madsen.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-09-02 16:56

Ellers har http://www.bygpc.dk/ og Xdata.dk den

Fra : Madsen

Dato : 26-09-02 20:19

Bjarke Hansen skrev:

> Ellers har http://www.bygpc.dk/ og Xdata.dk den

Tak. :)

Er der nogen der kender til fUnc-mat musemåtten som de bla. viser
på forsiden af <http://www.bygpc.dk/> ? Mon den er god til Logitech
MX700 ?

Madsen.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-09-02 20:30

> Tak. :)

Velbekomme

> Er der nogen der kender til fUnc-mat musemåtten som de bla. viser
> på forsiden af <http://www.bygpc.dk/>

Nej, men du kender vel ikke en god stor måtte med håndledsstøtte? Altså en
sådan gelemåtte...

Har fx en sådan til min nuværende mus.... Den er næsten nødvendig, da jeg
ellers for ondt i hånden. Men desværre er den ret lille.. Så jeg ofte skal
løfte og flytte musen, for at nå hvor jeg skal hen

Se evt. billede i dk.binaer, under gelemåtte

Fra : Pita

Dato : 02-10-02 15:28

> Nej, men du kender vel ikke en god stor måtte med håndledsstøtte? Altså en
> sådan gelemåtte...

Jeg har sådan en 3M en, den har et "muse" areal på 24*20 cm.
Det kan være det er bedre, den har nemlig også håndledsstøtte, endda
højdejusterbar.
Den er i sin tid købt på plus Office.

--
Pita

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 26-09-02 22:06

> Bjarke Hansen skrev:

> Er der nogen der kender til fUnc-mat musemåtten som de bla. viser
> på forsiden af <http://www.bygpc.dk/> ? Mon den er god til Logitech
> MX700 ?

Hmmm... Skulle hvidt underlag ikke være det bedste til en optisk af hensyn
til batteriforbrug? Men det behøver man jo ikke tænke over med en MX700...

--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56

Fra : Madsen

Dato : 27-09-02 01:01

H3nrik V! [2670] skrev:

> Hmmm... Skulle hvidt underlag ikke være det bedste til en optisk
> af hensyn til batteriforbrug?

Jo, til at parkere den på da den så hurtigere går på strømbesparelse,
men flere påstår at det ikke er det optimale med et lyst underlag når
man bruger musen, da den ikke er så præcis på et hvidt som på et mørkt.
Om der så er noget om den snak ved jeg ikke. Har ikke prøvet min
nuværende optiske mus på en mørk musemåtte som passer til formålet.

Jeg gider ikke musemåtter hvor musen nærmest glider hen over bare
man puster på den. Der skal være lidt modstand og det ser ud til at
man har mulighed for det med den her fUnc-mat.

> Men det behøver man jo ikke tænke over med en MX700...

Hvis den ikke skal lade i mere end to timer som de skriver, så nej. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 27-09-02 01:01

Bjarke Hansen skrev:

> ...du kender vel ikke en god stor måtte med håndledsstøtte?
> Altså en sådan gelemåtte...

Nej, desværre.

> [...]
> da jeg ellers for ondt i hånden. Men desværre er den ret lille..
> Så jeg ofte skal løfte og flytte musen, for at nå hvor jeg skal

Ja, det er ikke godt for hånden. Jeg skal helst have en så flad
musemåtte som overhovedet mulig. Lige nu har jeg et hvidt
skriveunderlag tapet fast på bordpladen, men det er ved at blive
lidt bulet og blankpoleret efterhånden.

Madsen.

Fra : Seth

Dato : 25-09-02 20:29

> [...]
>
> Og hvad har i købt den til? Efter hvad jeg kan se, har SHG.dk fået den på
> lager til 575 kroner.. Men mon den kan fås billigere fx. nede hos

Yep jeg har den...

Rækkevidde fra mus til lader er max 2 meter...dertil kommer ledningen fra
lader til pc på et par meter.
den er jo beregnet til at være i nærheden af sin station, så du får ikke
samme rækkevidde som hos mouseman wheel optical.

fik den til speciel pris, så det gælder vel ikke rigtigt....

anyways så har Squaretech i Århus den på lager nu og har haft det i ca. 1.5
uge. (mest rettet mod Madsen)

Mvh

Seth

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-09-02 20:39

"Seth" <crow_104@hotmail.com> wrote in message

> Yep jeg har den...

Okay, ellers noget negativt eller specielt positivt omkring musen?

> Rækkevidde fra mus til lader er max 2 meter...dertil kommer ledningen fra
> lader til pc på et par meter.

Er det noget du har prøvet i praktis, eller har du kun brugt den på
skrivebordet?

Der står godtnok 2 meter rækkevidde, med fuld presision som en 800*2 dpi USB
snoret mus.. Men om rækkevidden er længere ved jeg ikke??

> den er jo beregnet til at være i nærheden af sin station, så du får ikke
> samme rækkevidde som hos mouseman wheel optical.

Tjaa, hvorfor er den specielt lavet til at være ved siden af lade stationen?

Det er ellers så dejligt, at kunne smide musen over i sengen, og rode rundt
på skærmen.. Når man skal se film. osv...

> fik den til speciel pris, så det gælder vel ikke rigtigt....

Speciel pris Hvor? noget du kan skaffe? 450,- så er det en aftale

> anyways så har Squaretech i Århus den på lager nu og har haft det i ca.
1.5
> uge. (mest rettet mod Madsen)

Okay... Men gad vide om de normale butikker på gaden, er begyndt at få dem
hjem, så man lige kan have den i hånden?

Fra : Madsen

Dato : 25-09-02 20:54

Bjarke Hansen skrev:

> Logitech har endeligt fået musen på deres hjemmeside.. (mærkeligt
> at de ikke er ude noget før med produkt information...)

Ja, jeg har også undret mig over hvorfor jeg kun har kunnet finde
info om den alle mulige andre steder end på Logitechs egen side.

> Der skrives på logitech´s side:
>
> Fast RF cordless technology delivers the same connection as a USB
> cable for outstanding performance in a 2-metre range, even on
> crowded desks

Det lyder jo lovende hvis den virkelig har en lige så hurtig
opdateringshastighed som med et USB-kabel. Så begynder det da at
blive noget ved at have en trådløs mus, hvis det holder.

Madsen.

Fra : Devast8or

Dato : 25-09-02 22:09

Du har ikke tilfældigvis mulighed for at tage et billede af den vel? Jeg
kunne nemlig godt tænke mig at se den direkte fra siden, for at se højden på
den, men de billeder jeg har set viser ikke rigtig noget brugbart i den
retning.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Madsen

Dato : 25-09-02 22:34

Devast8or skrev:

> Du har ikke tilfældigvis mulighed for at tage et billede af den vel?

Jeg så nogle billeder forleden på denne side:
<http://www.counter-strike.at/forum/inforum_review_detail.php?inforum_feature=50>

På et af dem ser man musen fra siden hvor den sidder i ladestationen.

Madsen.

Fra : Devast8or

Dato : 25-09-02 23:52

Tak, det er jo et meget bedre billede end det der er at finde på LogiTechs
side. Desværre ser det bare ud til at den er rimelig høj (dvs. ca. lige som
Cordless Mouseman Optical som jeg har nu). Jeg må prøv at mærke hvordan den
føles når jeg engang ser den i en forretning.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Seth

Dato : 26-09-02 00:30

"Devast8or" <No@no.blowme> skrev i en meddelelse
> [...]
den
> føles når jeg engang ser den i en forretning.

Bjarke: Har prøvet det....ligger nemlig også normalt og ser film fra sengen
med en mus ved siden af mig. 2 meter er grænsen...ellers ca. deromkring.
hehehe....har sgu lidt svært med rabat....går nok ikke så godt for butikken,
hvis jeg langer dem ud til købsprisen.

Madsen: Jeg gik fra en Dual optical til Mx700'eren og den er LANGT
hurtigere!! ligger meget bedre i hånden, vejer ikke så meget. det er en
rigtig lille fiks sag...plus den ser for sød ud, når den står i laderen.

Jeg fortryder ikke mit køb (gik fra Dual optical)...og by the way, det går
meget meget bedre i Battlefield 1942 nu ;-D

Mvh

Seth

Fra : Dr. Ralph

Dato : 26-09-02 06:37

>Jeg fortryder ikke mit køb (gik fra Dual optical)...og by the way, det går
>meget meget bedre i Battlefield 1942 nu ;-D

Den anmeldelse, somMadsen refererer til bliver det somen af de få
negative punkter nævnt, at scrolle hjulet har problemer med at virke
optamalt i spil, men at det skulle rettes med næste firmaware fra
logitech. Er det noget, du har mærket noget til, Seth ?

-------------------------
Kind regards/venlig hilsen
Dr. Ralph

Remove "remove" from my mailadress when mailing me.

Fra : Madsen

Dato : 26-09-02 00:28

Devast8or skrev:

> Desværre ser det bare ud til at den er rimelig høj (dvs. ca. lige
> som Cordless Mouseman Optical som jeg har nu).

Jeg håber at den er højere end Cordless Mouseman Optical og mere
skråstillet så den nærmere ligner musen (som jeg ikke lige husker
navnet på) fra dette sæt:
<http://images-eu.amazon.com/images/P/B00004VVKU.02.LZZZZZZZ.jpg>
Den passede utrolig godt i min hånd, hvor min nuværende Cordless
Mouseman Optical er for lille. Hånden bliver iskold når jeg bruger
musen fordi jeg skal sidde og klemme hånden sammen for at "nå ned"
til knapperne. Den kunne godt have været en anelse højere og bredere
til min hånd.

> Jeg må prøv at mærke hvordan den føles når jeg engang ser den i en
> forretning.

Jeg tror at Logitech® MX?700 ligger ret godt i hånden. Læs evt.
følgende review: <http://www.earthv.com/articles.asp?ArticleID=703>
- Han lyder til at være ret tilfreds med dyret. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 26-09-02 02:09

Seth skrev:

> [...]
> hurtigere!! ligger meget bedre i hånden, vejer ikke så meget. det
> er en rigtig lille fiks sag...plus den ser for sød ud, når den

Okay. Det skal blive min næste mus så. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 26-09-02 13:59

Dr. Ralph skrev:

> [...]
> negative punkter nævnt, at scrolle hjulet har problemer med at virke
> optamalt i spil, men at det skulle rettes med næste firmaware fra

Jeg læser det som en nyere version af Mouseware.
Mouseware er ikke firmwaren i musen, men blot selve driveren.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 30-09-02 16:26

Seth skrev:

> [...]
> hurtigere!! ligger meget bedre i hånden, vejer ikke så meget. det
> er en rigtig lille fiks sag...plus den ser for sød ud, når den

Jeg giver dig 100 % ret. Har modtaget den med posten i dag og er
allerede forelsket ;)

Madsen.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 30-09-02 16:32

>Jeg giver dig 100 % ret. Har modtaget den med posten i dag og er
>allerede forelsket ;)

Hey Madsen, får først min MX700 i morgen - forventer et lille mini
review fra din side i aften :)

Køber den under alle omstændigheder, men alliegevel rart at høre din
mening om den.

-------------------------

Fra : Madsen

Dato : 30-09-02 18:42

Dr. Ralph skrev:

> Hey Madsen, får først min MX700 i morgen - forventer et lille mini
> review fra din side i aften :)

Jeg kan ikke sige ret meget andet end at det er en knaldhamrende
lækker mus. I hvert tilfælde sammenlignet med det skrammel af en
mus jeg sad med før. (Logitech Cordless Optical).

Det eneste der pt. irriterer mig er at jeg skal flytte og bøje
tommelfingeren en smule for at ramme tilbage-knappen på MX-700 og
jeg bryder mig ikke om den kliklyd det giver når man bruger højre
og venstre musetast, men det vænner man sig måske til.
Jeg fatter ikke hvorfor det skal give sådan en kliklyd. Det er
ren Hollywood-effekt. Jeg foretrækker knapper som siger så lidt
som muligt når man trykker på dem.

Jeg kan klart mærke at opdateringshastigheden er blevet forbedret.
Markøren kører meget jævnere og musen ligger meget bedre i min hånd
end den gamle gjorde, så det er vist et godt bytte.

Pt. kører jeg med mit gamle hvide skriveunderlag og det kører
egentlig ovenud godt. Overvejer at blive ved med det og så spare de
penge som jeg overvejede at bruge på en fUnc-mat eller lignende.
(Forhandler havde kun måtten i blå med orange kant og så vil jeg
hellere undvære).

Madsen.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 01-10-02 07:14

>Jeg kan ikke sige ret meget andet end at det er en knaldhamrende
>lækker mus. I hvert tilfælde sammenlignet med det skrammel af en
>mus jeg sad med før. (Logitech Cordless Optical).

OK glæder mig til at få den op at køre i dag

> [...]
>penge som jeg overvejede at bruge på en fUnc-mat eller lignende.
>(Forhandler havde kun måtten i blå med orange kant og så vil jeg

Jeg har kæbt en fUnc musemåtte i kulsort og er MEGET tilfreds med
den.

Den har 2 sider, den ene side er lidt mere glat end den anden, så hvis
man har valgmuligheden, hvis ikke man er tilfreds med overfladen, så
vender man den om.
Og når den ene side er ved at være slidt, så kan man blot vende den
om, så musemåtten holder faktisk dobllet op af andre måtter, så den
høje pris er OK :)

-------------------------

Fra : Madsen

Dato : 30-09-02 22:49

Madsen skrev:

> Jeg kan ikke sige ret meget andet end at det er en knaldhamrende
> lækker mus.

Men for h...... hvor er det irriterende at man ikke kan bruge en
USB-mus i Driveimage som kører under DOS. Jeg er fristet til at
køre PS/2 i stedet, hvis ikke det var fordi at PS/2-porten har så
dårlig en opdateringshastighed sammenlignet med USB.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 01-10-02 12:28

Dr. Ralph skrev:

> Jeg har kæbt en fUnc musemåtte i kulsort og er MEGET tilfreds med
> den.

Havde de haft den i sort der hvor jeg købte musen, så havde jeg
også siddet med en fUnc-måtte nu. :)

> [...]
> Og når den ene side er ved at være slidt, så kan man blot vende
> den om, så musemåtten holder faktisk dobllet op af andre måtter,

Det lyder godt. Det bliver nok også sådan en jeg køber, hvis jeg
vælger at investere i en rigtigt musemåtte forstås.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 01-10-02 15:32

Dr. Ralph skrev:

> OK glæder mig til at få den op at køre i dag

Husk lige at fortælle hvad du mener om den, ikke? :)
De her to knapper ovenover og nedenunder rullehjulet er ret
vanedannende, efter min mening.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 02-10-02 00:08

Madsen skrev:

[Logitech MX700]

> De her to knapper ovenover og nedenunder rullehjulet er ret
> vanedannende, efter min mening.

Men de virker desværre ikke i 'Preview Pane' i Outlook Express og ej
heller i et vindue i OE. Altså hvis man f.eks. svarer på en e-mail så
virker scrollknapperne ikke i selve svar-vinduet. Er der andre der
oplever det samme med denne mus? (Mouseware 4.70 og WinXP Pro SP1).

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 02-10-02 03:37

Madsen skrev:

> [...]
> køre PS/2 i stedet, hvis ikke det var fordi at PS/2-porten har så
> dårlig en opdateringshastighed sammenlignet med USB.

Nå, men jeg er nu gået over til PS/2 alligevel. Det tyder på at hvis
jeg tuner museporten lidt i WinXP så kører musen fuldt ud lige så
godt på PS/2 som på USB, så nu kan jeg bruge den i DriveImage igen.
Ikke så ringe endda. :)

Madsen.

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 02-10-02 05:25

Madsen wrote:

> [...]
> jeg tuner museporten lidt i WinXP så kører musen fuldt ud lige så
> godt på PS/2 som på USB, så nu kan jeg bruge den i DriveImage igen.

Hvordan tuner man en PS 2 i win xp?

Bjarne
Fjern no spam i mailadresse
Denne mail er kontrolleret med Norton Antivirus 2002

Fra : Madsen

Dato : 02-10-02 12:45

[6800] B. Rosch skrev:

> Hvordan tuner man en PS 2 i win xp?

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/mus/sample_rate.png>
Er også muligt i Win2000, så vidt jeg husker.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 04-10-02 00:34

Madsen skrev:

> Det lyder godt. Det bliver nok også sådan en jeg køber, hvis jeg
> vælger at investere i en rigtigt musemåtte forstås.

Ja, nu har jeg så købt en fUnc og må indrømme at det er en hel del
bedre end det gamle skriveunderlag. Det er jo ligefrem kræs at drøne
rundt på den måtte med en MX700. ;)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 26-09-02 02:23

Bjarke Hansen skrev:

> Fast RF cordless technology delivers the same connection as a USB
> cable for outstanding performance in a 2-metre range, even on
> crowded desks

Der er nævnt noget mere om det her:

<http://www.earthv.com/articles.asp?ArticleID=703>

| Unlike the older cordless mice which could only transmit signals
| at a rate of 40hz, equivalent to the speed of a PS2 port, the new
| Fast RF technology can transmit signals at 140hz, which is
| actually faster than what the USB port can handle (125hz). You
| won't miss out on a bit of the optical performance or accuracy
| because you will not be limited by the speed of the radio signal.

Det er jo endelig den forbedring som skulle til.

Se f.eks. et tidligere review af Logitech MouseMan Optical her:
<http://www.dansdata.com/ltcmmo.htm>

> [...]
| has had only about a 50Hz sample rate according to the handy Mouse
| Rate utility. Which is better, but not as good as corded mouses
| can manage.
|
| And this is the case with the Cordless MouseMan Optical, too. It
| may have excellent resolution, but Mouse Rate gives it alternating
| 62 and 41Hz sample rate scores in USB mode, for a 51.5Hz average.
| In PS/2 mode, it's 50Hz scores all the way, with the odd 49 or 51
| thrown in for spice. That's all the cordless hardware can handle;
| no utility can tweak the sample rate up any further.

Det er pga. ovenstående at Cordless MouseMan Optical er så dårlig
i spil eller programmer hvor der kræves stor præcision.

Madsen.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-09-02 17:18

> Det er jo endelig den forbedring som skulle til.

Ja, men hvad nu.. Kan se den "kun" har en presision på 800dpi.. På
edbpriser.dk står der 2*800. Men det er altså kun en enkel.. Altså ikke
ligesom Logitech Dual Optical

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 26-09-02 08:53

"Seth" <crow_104@hotmail.com> wrote in message

> Yep jeg har den...

Kan den bruges til venstre hånd også? Der er nogen der har givet mig en
museskade i den højre...

Fra : Carsten Riis

Dato : 26-09-02 11:24

"H3nrik V! [2670]" wrote:

> Kan den bruges til venstre hånd også? Der er nogen der har givet mig en
> museskade i den højre...

hehehe det minder mig, at jeg en gang fik fortalt, at en brugers
computer ikke virkede fordi hun brugte musen i højre hånd.
Og det sjoveste var: Hun troede på det.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Madsen

Dato : 26-09-02 20:17

Bjarke Hansen skrev:

> Ja, men hvad nu.. Kan se den "kun" har en presision på 800dpi.. På
> edbpriser.dk står der 2*800. Men det er altså kun en enkel.. Altså
> ikke ligesom Logitech Dual Optical

Nej, det er så rigtigt. Spørgsmål et så bare hvor stor en forskel
det giver. Måske tager MX-sensoren flere billeder i sekundet end
Dual Optical gør, men jeg ved det ikke.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 25-09-02 20:40

Seth skrev:

> anyways så har Squaretech i Århus den på lager nu og har haft det
> i ca. 1.5 uge. (mest rettet mod Madsen)

Okay og tak for info. Jeg har nemlig kraftigt overvejet at købe
den, men er i tvivl. Hvis den ikke er mere præcis end min nuværende
Cordless MouseMan Optical, så vil jeg hellere smide pengene ud på
noget andet. (Evt. på en Dual Optical med ledning).

Madsen.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-09-02 20:45

> [...]

Logitech har endeligt fået musen på deres hjemmeside.. (mærkeligt at de ikke
er ude noget før med produkt information...)

Der skrives:

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-09-02 20:46

> Der skrives: