Telia eller TDC
Fra : JSH [Hjørring]

Dato : 25-09-02 18:49

Jeg har netop set, at Telia tilbyder 2Mbit forbindelse via ADSL til 150,- om
måneden - herefter 1 kr/MB.
Nu har jeg så bestilt ADSL via TDC med en forbindelse der hedder 256/128 og
til en pris af 350,- om måneden og fri download.
Nu er jeg i tvivl!!!

Er servicen/kvaliteten hos Telia god nok - det tager 6-7 uger inden man får
installeret ADSL.

Hvad siger I????

John Stenbak Hansen

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 25-09-02 19:08

"JSH [Hjørring]" <jstenbak@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> til en pris af 350,- om måneden og fri download.
der står ikke telia 2m adsl til men fra 150 kr, da man der betaler efter
forbrug, prøv at se her:

Forbrug 0 - 50 MB, fast pris 150,00
Forbrug 50 - 250 Mb - pris pr Mb 1,00
Forbrug 250 - 5.000 Mb, fast pris 350,00
Forbrug 5.000 - 8.000 Mb - pris pr Mb 0,10
Forbrug over 8.000 Mb, fast pris 650,00

så hvis du bruger mere end 8.000 mb per måned kan det ikke betale sig og her
menes ikke kun hvad man dowloader, men alt slags trafik, feks. når man
spiller online spil, bruger mirc, icq, etc. altså lige så snart du er
online.

Hygge

Dorthe

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-09-02 19:11

"Dorthe Aagaard Nielsen" <angelfire@cyberjunkie.dk> wrote in message

> [...]
> Forbrug over 8.000 Mb, fast pris 650,00

> så hvis du bruger mere end 8.000 mb per måned kan det ikke betale sig og

Du mener vel mere end 5.000 MB ?

Over 8.000 MB, er det fast pris, så man kan bruge 250.000 MB, til stadig 650
kroner.. Men hvis man kigger på prisen for TDC adsl på 350 kroner. Bliver
det dyrere med Telia, hvis man bruger over 5.000 MB.... Men til gengæld, er
det jo så også det hurtigere

Fra : Larz

Dato : 25-09-02 19:25

"så hvis du bruger mere end 8.000 mb per måned kan det ikke betale sig"

Hvad mener du lige med det - Det er da stadig billigere end alle andre
udbydere - 650,-/md for 2048/512 med fri trafik...

--
-
Lars

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 25-09-02 19:15

JSH [Hjørring] wrote:

> Jeg har netop set, at Telia tilbyder 2Mbit forbindelse via ADSL til
> 150,- om måneden - herefter 1 kr/MB.

Husk på at de tæller trafik for både upload og download, så det løber
hurtigt op, men dog kan man maksimalt komme til at betale 850 kr.

Med venlig hilsen
Morten Brynjolf

Fra : Larz

Dato : 25-09-02 19:24

Morten Brynjolf wrote:

> Husk på at de tæller trafik for både upload og download, så det løber
> hurtigt op, men dog kan man maksimalt komme til at betale 850 kr.

650,-

--
-
Lars
http://coder.dk/sohofaq.php - Uofficiel WOL SOHO 77 FAQ
http://wshlman.moons.dk/ - Say goodbye to GameSpy
- A Free Half Life Manager!
To mail me remove your pants.

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 25-09-02 19:34

Larz wrote:

> 650,-

Ups.. Sorry for evt. forviringen.

Med venlig hilsen
Morten Brynjolf

Fra : Larz

Dato : 25-09-02 19:35

Morten Brynjolf wrote:

> Ups.. Sorry for evt. forviringen.

Hehehe det sker jo :)

--
-

Fra : Steen

Dato : 25-09-02 20:27

_ Hov - Det er ikke 2Mb -> det er op til 2Mb -> altså ikke bedre end når
rejsebranchen skriver " FRA PRIS xxxx.xxx" Når de skal af med et eller andet

Steen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-09-02 20:32

"Steen" <Stone@Steinerworld.dk> wrote in message
> _ Hov - Det er ikke 2Mb -> det er op til 2Mb -> altså ikke bedre end når
> rejsebranchen skriver " FRA PRIS xxxx.xxx" Når de skal af med et eller
andet

Det er hurtigst muligt...

Hvis du bor op til 2-3 KM fra centralen, Kan man nok få fuld speed.. Men
hvis man fx. bor 5 KM, kan man sikkert ikke få leveret mere end 512/128 e.l

Ved faktisk ikke, om de levere hvis man fx bor 8 KM væk, og de så levere
64/32 Kbit fx

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 25-09-02 21:44

> [...]
e.l

> Ved faktisk ikke, om de levere hvis man fx bor 8 KM væk, og de så levere

Jeg har lige fået Telia adsl, og er meget tilfreds..

Downloader med 217 kbyte/sec på de bedste sites
og uploader med 58 kbyte/sec..

--
M V H

Peter Jakobsen
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 26-09-02 22:51

> Ved faktisk ikke, om de levere hvis man fx bor 8 KM væk, og de så
> levere 64/32 Kbit fx

Grænsen går ved ca. 3 km. Men det er meget afhængig af diverse forhold.
Hos TDC er der afvist kunder der bor 1 km. fra centralen og givet ADSL til
andre
der bor 5 km. væk. Men normalen er max. 3 km.

/Jan

Fra : Jesper Skriver

Dato : 27-09-02 13:33

On Thu, 26 Sep 2002 23:50:38 +0200, Jan G. Nielsen wrote:

> Grænsen går ved ca. 3 km.

Nej, normalen er nærmere 5 km - men det er ikke afstanden som er
afgørende, det er dæmpningen og signal/støj forhold.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 26-09-02 15:27

> Jeg har netop set, at Telia tilbyder 2Mbit forbindelse via ADSL til 150,-
om
> måneden - herefter 1 kr/MB.

Ja, det er en hurtig linie (hvis dit kobber er godt nok). Prisen er tiptop
ligegyldigt hvordan man vender og drejer det.

> Nu har jeg så bestilt ADSL via TDC med en forbindelse der hedder 256/128
og
> til en pris af 350,- om måneden og fri download.

Du kan opsige den uden konsekvenser for dig, hvis du gør det inden 14 dage
fra
bestilling svjh.

> Nu er jeg i tvivl!!!

Du må jo ligesom skrive hvad du forventer af din ISP. Hvis bøvl med
regninger
og sådan er utilgiveligt, skal du nok holde dig fra Telia, selv om de siger,
at nu
bliver det bedre.

Hvis dit download ikke er ekstremt stort, og du bare skal downloade lidt en
gang i mellem, og ellers surfe, så får du nok bedst performance hos Telia.
Personligt ville jeg i dag nok vælge Telia frem for, og så ellers væbne mig
med tålmodighed op til over begge ører, samt ringe ind til dem en gang
i mellem for at høre om de har glemt mig

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : buttons

Dato : 26-09-02 16:56

"JSH [Hjørring]" <jstenbak@e-box.dk> wrote in message
> [...]
> Nu er jeg i tvivl!!!
>
> Er servicen/kvaliteten hos Telia god nok - det tager 6-7 uger inden man

---

Vælg for alt i verden TDC - Telia og Telia Stofa er rent skod - der er ingen
service - ingen seriøs support - ingen komplette newsgrupper - og konstante
udfald ( mere en 50 pr. uge). Endvidere er det for dyrt at pr. MB.

TDC er ekstrem stabil.

mvh

Lars

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 27-09-02 07:55

In article <3d932e3e$0$70350$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, buttons wrote:

> [...]
> service - ingen seriøs support - ingen komplette newsgrupper - og konstante
> udfald ( mere en 50 pr. uge). Endvidere er det for dyrt at pr. MB.

Der var tale om Telia Bredbånd@Home, altså et ADSL produkt, ikke Telia
Stofa.

> TDC er ekstrem stabil.

Det er Telias ADSL-produkt også mig bekendt, jeg har aldrig brugt Telia
Stofa, så det skal jeg ikke kunne udtale mig om.

(Og ja, jeg arbejder til daglig for Telia, men udtaler mig her som
privatperson)

--
Andreas Plesner Jacobsen | I'd love to kiss you, but I just washed my hair.

Fra : T

Dato : 28-09-02 18:41

buttons skrev i meddelelsen
> [...]
>service - ingen seriøs support - ingen komplette newsgrupper - og konstante
>udfald ( mere en 50 pr. uge). Endvidere er det for dyrt at pr. MB.

Det lader til at du ikke ved hvad du taler om, men er endnu een af dem som
alle firmaer har... altså en der selv har haft problemer, ikke har kunnet
finde ud af det, og dermed er det direkte firmaet skyld.

Jeg har personligt oplevet Telia Stofa som stabil, Telia ADSL som stabil,
Cybercity ADSL som stabil, og Tiscali ADSL som stabil. Jeg har dog også hørt
nogle der synes at deres TDC ADSL er stabil, men også mange der ikke synes
det.

Hvis vi kigger på generelle driftsforstyrrelser, er der langt flere hos TDC
end hos Stofa... TDC har dog også flere kunder.... men om det gør det bedre
ved jeg ikke.

Beklager... men jeg tager ikke dit indlæg ret alvorligt. Skriv for guds
skyld at du selv har dårlige erfaringer med Stofa, men gode erfaringer med
TDC... og indrøm også med det samme at du intet aner omkring Telia ADSL.

>TDC er ekstrem stabil.

Det påstår du jo. Jeg venter mens juryen voterer.

Fra : T

Dato : 28-09-02 18:43

T skrev i meddelelsen <3d95e9c4$0$799$d40e179e@nntp03.dk.telia.net>...
> [...]

Forresten så spiller Telias Newsserver max. Absolut ingen klager der (vi
snakker inden for det sidste halve års tid)

Fra : Larz

Dato : 28-09-02 20:22

T wrote:

> Forresten så spiller Telias Newsserver max. Absolut ingen klager der (vi
> snakker inden for det sidste halve års tid)

Øøøh, hvis du har Telia ADSL så har du kun Telia nyhedsgrupper - ellers
er der vistnok en vis person der ikke har sat newsserveren op ordentligt
:P Det var da hvad vi kom frem til i en tidligere tråd.

--
-

Fra : Allan Joergensen

Dato : 29-09-02 09:29

Larz <lp@your-pants.coder.dk> wrote:

> Øøøh, hvis du har Telia ADSL så har du kun Telia nyhedsgrupper - ellers
> er der vistnok en vis person der ikke har sat newsserveren op ordentligt
>:P Det var da hvad vi kom frem til i en tidligere tråd.

Nej, der er åbent for alle nyhedsgrupper igen.

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"Not much air out there, huh?"- Nate (WTNE)

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 29-09-02 13:50

On 29 Sep 2002 08:28:39 GMT, Allan Joergensen <dw@nowhere.dk> wrote:

[Telia ADSL]
>Nej, der er åbent for alle nyhedsgrupper igen.

Det var da også på tide at de kom til fornuft. Køkkencheferne forstås.

/Jarlskov

Fra : Larz

Dato : 29-09-02 13:52

Allan Joergensen wrote:

> Nej, der er åbent for alle nyhedsgrupper igen.

Det var da lækkert :) Nogle gange kan det være svært i sådan en stor
koncern af individuelle selskaber...

--
-

Fra : JSH [Hjørring]

Dato : 26-09-02 17:08

Jeg har valgt TDC og benytter det nu.
Dog var der også problemer med TDC jeg var ikke blevet oprettet. Bagefter
duede mit password ikke. De fik det dog igang efter 2 x 15 min. ventetid.

Fra : Christian

Dato : 28-09-02 06:21

Du skal lige huske at lægge deres "Telia Bredbånd Fastnet @home, abonnement"
til...
det er på 99,00,-

Så det vil mindst betale 250,- om mrd.
Hvis du kun bruger outlook og surfer lidt, er det billigt...

Ellers kan det blive dyrt... 750,-

Fra : Allan Joergensen

Dato : 28-09-02 08:34

Christian <grafix@imageFJERNDETTE.dk> wrote:

> [...]
> det er på 99,00,-
> Så det vil mindst betale 250,- om mrd.
> Hvis du kun bruger outlook og surfer lidt, er det billigt...

De 99 kroner har for så vidt intet med ADSL-forbindelsen at gøre, da det
er abbonement for fastnet telefon.

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"One from the vaults." - Frank N. Furter

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-09-02 09:12

28 Sep 2002 07:34:23 GMT, skrev Allan Joergensen
<dw@nowhere.dk>:

>De 99 kroner har for så vidt intet med ADSL-forbindelsen at gøre, da det
>er abbonement for fastnet telefon.

Vel ikke andet end, at man ikke kan blive fri for den?

Så skønner man, at man ikke har brug for/ønsker en fastnettelefon
kan man godt betragte det som en del af prisen for
adslforbindelelsen.

Fra : Allan Joergensen

Dato : 28-09-02 12:25

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> Vel ikke andet end, at man ikke kan blive fri for den?
> Så skønner man, at man ikke har brug for/ønsker en fastnettelefon
> kan man godt betragte det som en del af prisen for
> adslforbindelelsen.

Nej (omend det er en strid på ord).

Det er rigtigt at man ikke kan blive fri for fastnet telefon, men det
har ikke noget med prisen på ADSL forbindelsen at gøre, det er
udelukkende noget produktmæssigt.

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"Don't you sleep with your males?" - Haneek