On at hente en fil fra internettet.
Fra : Pølle

Dato : 25-09-02 17:39

Hej NG

Jeg er 'helt på herrens mark', jeg har nemlig brug for at hente en fil på
internettet.

Jeg har prøvet med Indy-komponenten "IdFTP" på følgende måde:

procedure TForm1.IdFTP1Status(axSender: TObject; const axStatus: TIdStatus;
const asStatusText: String);
begin
if axStatus=hsConnected then begin // connecting er OK
IdFTP1.Get('ftp://hjem.get2net.dk/MinSide/setup.exe', 'setup.exe',
True);
// her sker der ikke en ski' udover der kommer en tom fil på
harddisken med navnet "setup.exe" og programmet aflåses.
IdFTP1.Connect(False);
end;
end;

procedure TForm1.HentFil;
begin
IdFTP1.onStatus:=IdFTP1Status;
IdFTP1.Connect(True); // ingen ændring i opsætning udover default
end;

mvh
Pølle

Fra : Simon Hiort-Lorenzen

Dato : 25-09-02 22:26

"Pølle" <No@Name.dk> wrote in message news:amsotr$jkg$1@sunsite.dk...
> Hej NG
>
> Jeg er 'helt på herrens mark', jeg har nemlig brug for at hente en fil på
> internettet.
>
> Jeg har prøvet med Indy-komponenten "IdFTP" på følgende måde:

<snip kode>

Du skal ikke bruge den fulde sti med ftp:// osv. i Get funktionen. du skal
bare skrive filnavnet. Du har jo logget på serveren med idFTP1.Connect.
Altså:

IdFTP1.Get('setup.exe', 'setup.exe', True);

Mvh.
Simon

Fra : Simon Hiort-Lorenzen

Dato : 25-09-02 22:29

"Simon Hiort-Lorenzen" <bulk@_spamblock_hilo.dk> wrote in message
> [...]
> Altså:
>
> IdFTP1.Get('setup.exe', 'setup.exe', True);

Og så er det forresten en god ide at putte det hele ind i en try..except
fordi idFTP ret ofte laver exceptions.

Simon

Fra : Pølle

Dato : 26-09-02 20:50

Hej SIMON

Tak for dit svar. Din idé med at fjerne ftp:// var god, men jeg må
i stedet bruge IdHTTP komponenten, ellers låses programmet.

Jeg kan godt not hente det jeg vil med IdHTTP.Get(AURL: string; const
AResponseContent: TStream).
Problemet er blot dette, at brugeren ikke kan se, at der sker noget.
Dette kan jo tage lang tid for at hente noget på nettet.

Har du evt.en idé til, hvorledes jeg kan 'underholde' brugeren imens.
Jeg har selv en idé: Man læser kun nogle få kb og derefter foretager sig
noget grafisk på skærmen som underholdning.
Problemet er derfor, at IdHTTP.Get(....) læser det hele på engang.

Jeg håber, at du forstår, hvad jeg mener, jeg har nemlig ikke tidligere haft
forbindelse til Internettet vha. mit eget software, derfor er jeg novise på
feltet.

Kan det hjælpe, har jeg også "Winshoes" komponenterne.

På forhånd tak
Pølle

Fra : Harald

Dato : 27-09-02 11:06

"Pølle" <No@Name.dk> skrev i en meddelelse news:amvogl$g2l$1@sunsite.dk...
> [...]

> feltet.
>
> Kan det hjælpe, har jeg også "Winshoes" komponenterne.

Du har vel lavet det i en seperat tråd, alle Indy komponenter er jo blocked
så vidt jeg husker, og så er det jo bare at bruge en timer f.eks. i hoved
programmet til at tjekke om der stadig hentes og hvis det er tilfældet så
opdater et eller andet.

Mvh
HK

Fra : Harald

Dato : 27-09-02 11:08

Fra : Harald

Dato : 27-09-02 11:10

Fra : Harald

Dato : 27-09-02 19:13

Fra : Pølle

Dato : 29-09-02 21:36

Hej Harald

Denne komponent var min løsning med at hente filer på nettet
http://delphi.icm.edu.pl/ftp/d40free/advhttp.zip

Pølle

Fra : Pølle

Dato : 27-09-02 16:34

Hej Alle

Tak for ihærdig deltagelse, men jeg har netop idag fundet en komponent, som
modtager i stumper af 16 kb, hvilket gør, at jeg kan underholde ind
imellem.

Mvh
Pølle