Serielport via USB
Fra : Nikolaj Marquart

Dato : 25-09-02 17:12

Hej NG

Jeg har købt en Bærbar PC af mærket Vega, den har desværre ingen seriel
port!
Men jeg skal bruge en seriel port til tilslutning af min telefon (ericsson
380)

Jeg har et Ps2 stik som både kan tage mus og tastetur. kan jeg i det sættet
min tilefon til med et overgangsstykke (seriel/ps2) som fulgte med en gammel
mus engang.?
- Der står intet om en seriel port i enhedshåndtering

Jeg har hørt at man kan købe et seriel stik til usb... hvad koster det? og
hvor kan man købe det?

Lige et sp. på falde rebet. jeg har firewire i den bærbare, og en ekstern HD
som understøtetr firewire, desværre er stikket som kommer fra HDen større
end det i pceren! findes der fleres versioner af firewire? jeg troede det
var en standart? kan man få et stik som kan omskifte ml de to størrelser (
det er en hun som er i pceren)

På Forhånd tak Nikolaj Marquart

Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 25-09-02 17:23

> [...]
gammel
> mus engang.?
> - Der står intet om en seriel port i enhedshåndtering

Det man du ikke, det er udelukket til musen.

--
Jeppe Ladefoged
www.underflow.dk

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 25-09-02 17:46

> Men jeg skal bruge en seriel port til tilslutning af min telefon (ericsson
> 380)

Køb en usb2ser adapter hos f.eks thansen til et par hundrede.

/A

Fra : Nikolaj Marquart

Dato : 25-09-02 19:09

Tak for hjælpen

Jeg har fundet den her inde på T Hansen:

http://www.thansen.dk/product.asp?c=91487743&n=496908102&pn=572895931

Er det noget der er noget værd er der nogen som kender et billiger sted?

Mvh Nikolaj Marquart

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 26-09-02 07:29

> Jeg har fundet den her inde på T Hansen:
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=91487743&n=496908102&pn=572895931

Det var den jeg henviste til.

> Er det noget der er noget værd er der nogen som kender et billiger sted?

Jeg hat ikke set dem billigere - for et år siden kostede de en plovmand ...

Hvis du kan skal bruge den en enkelt gang køber jeg den gerne af dig for
150,- bagefter

/Anders

Fra : Kim Jensen

Dato : 26-09-02 10:24

On Wed, 25 Sep 2002 18:12:23 +0200, "Nikolaj Marquart" <gass@pedal.dk>
wrote:

> [...]
>end det i pceren!

> kan man få et stik som kan omskifte ml de to størrelser (det er en hun som er i pceren)

Du kan skabe forbindelse ved brug af et firewire kabel 4/6 polet.

Mvh,

Kim Jensen
Hammargren Data
www.hd.dk