Mailserver
Fra : Gert Simonsen

Dato : 25-09-02 15:42

Hej

På fredag får jeg installeret ADSL (åh..hvor jeg glæder mig)
Meningen er at jeg selv vil hoste min hjemmeside samt mail.
Her kommer mit problem så.....
På teledanmarks hjemmeside står følgende:
For at forhindre misbrug af mailserveren, er tcp/25 (mailserver porten)
blokeret i TDC's router, og derfor skal man i DNS sætte en sekundær
mailserver (backup-mx.post.tele.dk) ind, og dette gøres som følger:

mail.domaene.dk. IN A x.x.x.x
domaene.dk. IN MX 10 mail.domaene.dk.
domaene.dk. IN MX 20 backup-mx.post.tele.dk.

Hvad er du det for noget, hvor skal jeg indtaste ovenstående og hvad skal
jeg skrive istedet for x.x.x.x?????
Jeg bruger et mail program som hedder: internet anywhere mail server.

Håber nogen kan hjælpe mig.

Mvh.
Gert Simonsen

Fra : Martin Krogh Pederse~

Dato : 25-09-02 15:46

"Gert Simonsen" <gsimon@has.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> domaene.dk. IN MX 20 backup-mx.post.tele.dk.
>

> Hvad er du det for noget, hvor skal jeg indtaste ovenstående og hvad skal

Du skal ikke skrive noget som helst - ændringen af ovenstående står din
domæneudbyder for. Start med at kontakte dem.

Se evt. Martin Højriis' hjemmeside for en lidt dybere forklaring.
http://www.makr.dk/go.php3?backupmx

-Martin Krogh Pedersen

Fra : Gert Simonsen

Dato : 25-09-02 17:02

"Martin Krogh Pedersen" <Noway@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> domæneudbyder for. Start med at kontakte dem.
>
> Se evt. Martin Højriis' hjemmeside for en lidt dybere forklaring.

Wow......4 min. og det første svar ligger her allerede. Hvad skal man med
supporterer
Jeg bruger buydomains.dk som udbyder, der er der godt nok et sted hvor man
kan ændre DNS. Det vil jeg prøve på fredag.

Mvh.
Gert Simonsen

Fra : John Hinge

Dato : 26-09-02 06:11

On 25 sep 2002 Gert Simonsen was heard to say:

> Wow......4 min. og det første svar ligger her allerede. Hvad skal
> man med supporterer
Sådan er usenet.. også ..

> Jeg bruger buydomains.dk som udbyder, der er der godt nok et sted
> hvor man kan ændre DNS. Det vil jeg prøve på fredag.

Jeg har selv et domæne hos buydomains, og deres admin program kan
ikke (umiddelbart ihvertfald) indsætte mere end 1 adresse i MX.
Det er lidt uheldigt hvis man hoster mail serveren hos en udbyder
hvor man er nød til at bruge sådan en backup mx fætter.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Gert Simonsen

Dato : 26-09-02 10:04

"John Hinge" <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er lidt uheldigt hvis man hoster mail serveren hos en udbyder
> hvor man er nød til at bruge sådan en backup mx fætter.

UPS...det lyder ikke godt.
Jeg har lagt et skærmdump af min DNS opsætning i dk.binaer.
Er der mon nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal ændre for at det kommer
til at virke.

Mvh.
Gert Simonsen

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 25-09-02 15:48

"Gert Simonsen" <gsimon@has.dk> wrote:

> [...]
>domaene.dk. IN MX 20 backup-mx.post.tele.dk.
>

>Hvad er du det for noget, hvor skal jeg indtaste ovenstående og hvad skal

Det skal du få den udbyder der kører navneservice for dit domæne,
til at gøre i navneserverens konfiguration (nogle udbydere har
dog en selvbetjeningsservice på www, så man kan gøre det ad den
vej). x.x.x.x er IP-adressen på din ADSL, hvor post til domænet
skal afleveres.

Tilsvarende skal du nok samme sted have navnet "www" til at pege
på din ADSL, så du kan køre webserver selv.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).