ADSL og P2P ???
Fra : diablo_Innocente

Dato : 25-09-02 14:41

Hejsa folkens...
Mit første indlæg her på siden...håber jeg udtrykker mig klart nok!

Mit spørgsmål går i retning af dette:

Hvilken er den bedst mulige opsætning af mit ADSL modem (Erikson HM 220
DP), mit Realtek 10/100 netkort og min Firewall (Norton Firewall 2002),
når jeg vil bruge diverse P2P programmer (Kazaa
Lite,Gnutella,edonkey,Overnet...osv).

Jeg ved at f.eks edonkey kører BEDST på nogle bestemte porte (mener det
er 2661 og 2662 ??) og at disse vist skal være åbne for at det hele
kører optimalt, men hvordan er det liiiige man gør det?

Er det firewall'en der skal konfigureres?
Er det netkortet?
Eller er det i selve modem'et?
Eller er det alle tre ting på en gang =)

Jeg har prøvet at sætte firewall'en op efter bedste evne, men jeg kan
ikke finde det sted hvor jeg kan styre de enkelte porte og deres
egenskaber.

Jeg har også kigget i egenskaber for netkortet, men ingen held!

Prøvede en overgang også i denne forbindelse ZoneAlarm Pro og der kunne
jeg bedre styre det med portene for de enkelte programmer...her var der
imidlertid kun mulighed for at give programmerne individuelt lov til at
bruge alle portene, og ikke "kun" nogle enkelte porte (de rigtige=))

BTW et lille tip til forbedring af ens forbindelse
http://www.dslteam.de/xp2.shtml
Her er også link et lille og godt XDSL optimeringstool...

Er der nogen af jer der ligger inde med nøglen til den "fede"
opsætning??

På forhånd tak

MVH DIABLO

Ps. Jeg har TDC Bredbånd 512/128

http://www.kandu.dk/

Fra : danni plougmann

Dato : 25-09-02 20:23

edonkey bruger portene 4661 4662 4665

/danni plougmann

Fra : Michael Barrett

Dato : 26-09-02 07:13

"danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> edonkey bruger portene 4661 4662 4665
>
> /danni plougmann

Helt præcist 4661 TCP, 4662 TCP og 4665 UDP. Dette er i hvert fald
"standard-portene".

Michael