reload javascript til frames...
Fra : JanoT

Dato : 25-09-02 11:06

Jeg har - uden held - arbejdet med at få nedenstående script til at virke i
mit frameset.

Er der nogen, som har et godt bud på hvad der er galt?

--
mvh 8sen

<script language="javascript" type="text/javascript">
<!-- Start

if ( ! window.innerWidth ) {
var browserwidth = document.body.clientWidth;
var browserheight = document.body.clientHeight;
} else {
var browserwidth = window.innerWidth;
var browserheight = window.innerHeight;
}

if (browserwidth < 1000) { location.href = 'menu.htm'; }
else { location.href = 'menu800.htm';}

// Slut -->
</script>

Se evt.: www.hifilink.dk/test

Fra : JanoT

Dato : 26-09-02 19:28

> [...]
> var browserheight = window.innerHeight;
> }
>
> if (browserwidth < 1000) { location.href = 'menu.htm'; }

Hvorfor får jeg ingen henvendelser på ovenstående indlæg?

Har jeg gjort noget forkert ifht. nyhedsgruppen, eller er problemet bare
svært at løse??

--
mvh 8sen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-09-02 21:43

Thu, 26 Sep 2002 20:28:28 +0200, skrev "JanoT"
<ottesen@post8.tele.dk>:

>Har jeg gjort noget forkert ifht. nyhedsgruppen, eller er problemet bare
>svært at løse?

At sende et spørgsmål til en nyhedsgruppe er jo ikke nogen
garanti for et svar.

Det er jo ikke sikkert, at nogen i gruppen kan svare på det.

Jeg er ikke selv så skrap til javascript, at jeg vil komme med et
svar.

Udover, at jeg synes det er noget pjat at lave design til
bestemte størrelser browservinduer, så ville jeg, hvis det skulle
være, bruge en redirectside, som sender en videre til indexsiden
med framesettet, hvor du så laver forskellige rammesider efter
vinduestørrelse.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 26-09-02 22:56

"JanoT" <ottesen@post8.tele.dk> writes:

> Hvorfor får jeg ingen henvendelser på ovenstående indlæg?

> Har jeg gjort noget forkert ifht. nyhedsgruppen, eller er problemet bare
> svært at løse??

Du har gjort en ting forkert: Stillet spørgsmålet dårligt.

For at kunne svare på det spørgsmål (og alle andre spørgsmål om
hvorfor noget ikke virker) skal man vide tre ting:

1) Hvad er omstændighederne (i dette tilfælde: hvilken browser bruger du,
hvilken side optræder scriptet i, hvor på siden (head eller body f.eks.)?
Så mange detaljer som muligt! Hvis du vidste hvilke detaljer der er
relevante, så behøvede du nok ikke spørge :).
2) Hvad skulle programmet gøre (i.e., hvad forventede du der skulle ske)?
3) Hvad gør det (hvad sker der egentlig)?

Det hjælper altid at tilføje 4) Hvad har du selv prøvet?
Så kan folk undgå at spilde tid på ting du har prøvet selv, det er de
glade for.

I denne gruppe kan dele af 1 og 3 klares med et link til den side hvor
scriptet findes. Det har du med (selvom jeg overså det i første
omgang, gør det evt. mere tydeligt hvad "Se evt.:" er,
f.eks. "Scriptet bruges på siden:").

Vi mangler dog stadig at vide hvad browser der er problemer med.

For nu at tvære i det, så vil jeg give et svar der passer til
spørgsmålet: "Jamen, det virker da fint." :P

Et mere brugbart svar ville nok være:
Det virker for mig i Opera 6.05 til Windows. Hvis jeg går til siden
<URL:http://www.hifilink.dk/test/menu.htm> så skifter den korrekt til
menu800.htm og menu900.htm alt efter bredden af vinduet.

Jeg tester lige i Netscape 4.08, Mozilla 1.2 og IE6:
Virker i NS4
Virker i Mozilla
Virker ikke i IE: Istedet for at skrive "Større end 800" og "mindre
end 800", som menu[89]00.htm gør, så står der bare "800". Altså den
skifter ikke side væk fra menu.htm.

Lidt testning viser at det ikke virker at skrive til location.href.
Prøv at lave en side der indeholder:
<script>
alert(location.href);
location.href="http://www.blah.com";
alert(location.href);
</script>
Mit gæt er at den alerter samme streng begge gange.

Jeg ved ikke nok om javascript til at gætte hvad der er rigtigt.

Håber det hjælper.
Husk, at et dårligt stillet spørgsmål betyder at man skal bruge mere
tid på at finde ud af hvad problemet er før man overhovedet kan begynde
at svare. Hvis man har travlt, så springer man bare den slags spørgsmål
over.
/L

Fra : JanoT

Dato : 02-10-02 14:30

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> --
> Lasse Reichstein Nielsen - lrn@hotpop.com
> 'Faith without judgement merely degrades the spirit divine.'

Hej Lasse,

tak for dit gode og meget uddybende svar!

Jeg vil lige kvittere med et script, som har løst mine problemer:

<SCRIPT language="JavaScript">
<!--
if ((screen.width>=1024) && (screen.height>=768))
{
window.location="http://www.hifilink.dk/test/menu900.htm";
}
else