mobilix-adsl
Fra : Jeno

Dato : 23-02-01 13:43

Er der nogen der allerede nu har erfaringer med adsl fra mobilix, gode eller
dårlige.

Jeno

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 23-02-01 17:46

Hej...

"Jeno" <jeno@ofir.dk> wrote:

>Er der nogen der allerede nu har erfaringer med adsl fra mobilix, gode eller
>dårlige.

Nja, det er nok lige tidligt nok, var det ikke 30 arbejdsdage de skulle
bruge, men, det må vel være "lige op over"...

Teoretisk ser tilbuddet jo fint ud, jeg faldt dog over ihvertfald 2
punkter som jeg ikke ville kunne acceptere, for ADSL deles vedkommende,
så er der ingen muligheder for at benytten nogen form for netværk,
router, hubs eller andet, altså der kan kun tilsluttes een computer
Og for telefondelens vedk. så kan der _kun_ ringes ud vis Mobilix, dvs.
der er ikke mulighed for at benytte forvalgsnumre til andre operatører,
1001, 1010 osv. - Men ok, kan man leve med de 2 begrænsninger er det nok
et udemærket produkt. Retfærdigvis skal det siges at Mobilix jo skriver
at de arbejder på at ændre nævnte problemer...
--
M.v.h. Ole

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-02-01 19:58

"Ole Rasmussen" <ole@rasmussen.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> så er der ingen muligheder for at benytten nogen form for netværk,
> router, hubs eller andet, altså der kan kun tilsluttes een computer

Nej,, men det siger de jo kommer senere..

> Og for telefondelens vedk. så kan der _kun_ ringes ud vis Mobilix, dvs.
> der er ikke mulighed for at benytte forvalgsnumre til andre operatører,
> 1001, 1010 osv. -

Men hvis man kun bruger den indelands,, er Mobilix over adsl linien, den
aller billigste i Danmark,,

20 øre om dagen, og det halve om aftenen. Og 0,70/0,35 til Mobilix mobil
telefoner.

Men det er jo noget andet, hvis man ringer meget til udlandet.

>Men ok, kan man leve med de 2 begrænsninger er det nok
> et udemærket produkt. Retfærdigvis skal det siges at Mobilix jo skriver
> at de arbejder på at ændre nævnte problemer...

jep,,

Men der er vel ingen endnu, hvor stabile deres linier i Danmark, og til
udlandet er!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-02-01 21:50

Fri, 23 Feb 2001 17:45:45 +0100, skrev Ole Rasmussen
<ole@rasmussen.org>:

>Og for telefondelens vedk. så kan der _kun_ ringes ud vis Mobilix, dvs.
>der er ikke mulighed for at benytte forvalgsnumre til andre operatører,
>1001, 1010 osv. -

Du får jo et mere eller mindre gratis abonnement (eller ihvertflad
meget billigt), så er det vel rimeligt nok, at de gerne vil tjene lidt
på telefoni med somtalepriser, som også er i den absolut billige ende.

20/10 øre for indenrigstelefoni er da vist noget af det billigste.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 23-02-01 23:25

Hej...

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Du får jo et mere eller mindre gratis abonnement (eller ihvertflad
>meget billigt), så er det vel rimeligt nok, at de gerne vil tjene lidt
>på telefoni med somtalepriser, som også er i den absolut billige ende.

Ganske enig, det fåes (næsten) ikke billigere til indenlandstelefoni.

Nu har man vel nok en tendens til at vurdere sådanne tilbud ud fra sit
eget forbrugsmønster, og jeg ringer en del til Sydeuropa, til 75
øre/min. døgnet rundt, og det vil Mobilix jo ha' 5 - 6 gange så meget
for - Men som nævnt, de arbejder på at det blir' muligt at benytte
forvalg, og ligeledes at benytte et netværk på ADSL delen, og når det er
på plads, så er det vist et rigtigt godt tilbud.
--
M.v.h. Ole

Fra : Lars Jensen

Dato : 24-02-01 21:54

On Fri, 23 Feb 2001 23:25:00 +0100, Ole Rasmussen <ole@rasmussen.org>
wrote:

> [...]
>eget forbrugsmønster, og jeg ringer en del til Sydeuropa, til 75
>øre/min. døgnet rundt, og det vil Mobilix jo ha' 5 - 6 gange så meget

Mobilix kan vel næppe forhindre, at man bruger de såkaldte
call-back-kort (*), der kan købes i kiosker og på posthuse m.m.?.

(*) man ringer op til et nummer, indtaster kode, får klartone og
ringer op til det endelige nummer)

vh
lars

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 24-02-01 23:41

Hej...

Lars Jensen <larsj@image.dk> wrote:

>Mobilix kan vel næppe forhindre, at man bruger de såkaldte
>call-back-kort (*), der kan købes i kiosker og på posthuse m.m.?.

Nej - Men det er jo en lidt 'indviklet' måde at gøre det på men
selvfølgelig kan det lade sig gøre.

Men som nævnt nogle gange lover Mobilix jo at ændre det, således at man
kan benytte forvalg, så det er vel kun et ? om tid. Pudsigt nok er det
jo kun med det nye produkt det ikke kan lade sig gøre, med et alm.
teleabb. hos dem er der ingen problemer med forvalg til andre udbydere.
--
M.v.h. Ole

Fra : Kim Bjoern

Dato : 25-02-01 20:18

> [...]
> forvalg, og ligeledes at benytte et netværk på ADSL delen, og når det er
> på plads, så er det vist et rigtigt godt tilbud.

Mobilix er uhyrligt dyre (og til mange lande væsentligt dyrere end
Teledanmark) på udlandstelefonien. Men med deres løsning mener jeg, man kan
bruge produkter som Hottelephone, der har det svært med en Cisco router.
Hvis man ellers benytter sig af hhv internet IP telefoni eller Callback, kan
man omgås disse ting. Det med netværket er der vist ikke så meget at gøre
ved p.t.

Kim

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 25-02-01 20:22

In article <6Vcm6.28078$PC4.988403@news010.worldonline.dk>, Kim Bjoern wrote:

>Men med deres løsning mener jeg, man kan bruge produkter som
>Hottelephone, der har det svært med en Cisco router.

....med enhver router der kører nat.
Gid fanden havde h.323

--
Andreas Plesner Jacobsen | My brain is my second favorite organ.
Der arbejder for WOL, |    -- Woody Allen

Fra : Manhatten

Dato : 24-02-01 12:04

Men der står i deres faq på www.blivklogere.dk at de PT arbejder på at give
deres kunder mulighed for at benytte forvalgsnumre. Så mon ikke det kommer.
:)

/Manhatten