Støjsvag køling af 1400 MHz PIII...?
Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 24-09-02 22:05

Hej folkens.

Jeg sad ved min computer og hørte en god CD jeg har hørt mange gange, da
jeg lagde mærke til noget "nyt" i musikken. Det var ligesom om der lå et
lydspor med disharmonier et eller andet sted "bagved", jeg aldrig havde
lagt mærke til før. Hmm. Da jeg så skruede op for bedre at kunne høre
hvad det var for noget, så forsvandt det heldigvis
Det gik meget hurtigt op for mig at det måtte være køleren på min nye
CPU der lavede den ubehagelige lyd - hvor den gamle 600MHz blot lavede
en stille hvislen, har den nye simpelthen nærmest en tone, et sted
mellem G og Ab for at det ikke skal være løgn. Og det er ikke til at
holde ud, når man gerne vil høre noget stille musik sent på aftenen.

Nu har jeg så kigget på forskellige løsninger, men ved alle de
S370-kølere jeg har set på (Noise Control hos studiedata og webconsult)
slutter festen ved 1,2 GHz. Jeg ved godt at jeg kan bruge sådan en køler
med min CPU, men så vil temperaturstyringen vel få den til at køre
hurtigere, og dermed larme mere? Eller er de så stille i forvejen, at
det er ligemeget? I øjeblikket ligger min CPU og hygger sig i 48-52
graders varme, og det skulle den gerne blive ved med

Er der nogen der kan sende mig i retning af en ordentlig, støjsvag køler
til en 1400MHz Pentium III?
Eller bare en, der er lidt mere musikalsk!

-Sune

Fra : Devast8or

Dato : 24-09-02 22:02

dk.edb.hardware.stoej ;)

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 24-09-02 22:18

Devast8or wrote:
> dk.edb.hardware.stoej ;)
>
> Devast8or

Der kan man bare se.

Tak

-Sune

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 24-09-02 22:12

Skal jeg virkelig ud i sådan noget her:

http://tinyurl.com/1ma8

?

Det virker lidt skræmmende at man for at undgå skader på CPU'en, skal
afmontere den hvergang man skal flytte på sin PC. Men den ser godt nok
for vild ud!!

-Sune

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 25-09-02 12:08

"Sune Mika Salminen" <not_real@fakeantispamemail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det virker lidt skræmmende at man for at undgå skader på CPU'en, skal
> afmontere den hvergang man skal flytte på sin PC. Men den ser godt nok

Den har jeg og den siger ikke ret meget. Så 5 stjerner herfra...

Men Lige en ting: Da jeg købte den hos webconsult, gik der 2½ måned fra jeg
bestilte den til jeg modtog den. Og ejeren af webconsult løj overfor mig
indtil flere gange, bla. sagde han 2 gange at den skam var sendt direkte fra
tyskland til mig. (underligt at 2 pakker kunne gå tabt...)
Og han "Afslørede" at han ikke sendte dem efter princippet "Først til
mølle..." men istedet brugte "De store kunder får først og er der flere
tilbage sendes de til privat kunderne."

Jeg handler *aldrig* hos dem igen!

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 25-09-02 14:39

Thomas Nørgaard wrote:

[Noise Control Silverado monster-køler]

> Den har jeg og den siger ikke ret meget. Så 5 stjerner herfra...

Jeg er ikke i tvivl om at den kan levere varen - men det er ikke så fedt
at man er nødt til at skille sin PC ad før man flytter den.

> [...]
> princippet "Først til mølle..." men istedet brugte "De store kunder
> får først og er der flere tilbage sendes de til privat kunderne."

Så kan jeg tilføje at jeg købte en strømforsyning hos dem her i sommers,
og den kom blot en uge efter jeg havde bestilt den. Sådan er der jo så
meget. Men det er dumt af Webconsult at lyve overfor deres kunder, det
giver jeg dig helt ret i.

-Sune