Compaq 386s 16mhz antikvitet 162 fejl ?
Fra : Preben Larsen

Dato : 24-09-02 20:55

Hej

jeg har sat strøm til oldsag...for at se hvad der var i kassen, inden
beslutning om videre skæbne..

Compaq 386s 16mhz m 10mb ram osv.. 2 drev og 42mb disk

der kommer melding:

162 Options not set run setup indsæt Diagnostic disk og tryk F1

men det har jeg nu forsøgt adskellige gange uden held...nogen forslag...
det er jo længe siden sådan en var toppen, men der er vel nogen som har
stødt på meldingen før..

trykker man F1 uden diskette starter maskine op og kører tilsyneladende
normalt.

mvh
Preben Larsen

Fra : Jens U

Dato : 24-09-02 23:16

Preben Larsen skrev ...
> der kommer melding:
>
> 162 Options not set run setup indsæt Diagnostic disk og tryk F1

Hej Preben
Passer klokken ellers er det BIOS batteriet der er fladt og så bruger den
derefter "default" for at starte.
Hilsen Jens

Fra : Preben Larsen

Dato : 25-09-02 15:37

"Jens U" <reveredk@e-box.dkX> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hej Preben
> Passer klokken ellers er det BIOS batteriet der er fladt og så bruger den

Hej Jens
Både og første gang var der koks i dato og tid, men nu passer det stadigvæk
Batteriet er ikke at se, kan det være integreret i real-time modulet ?

mvh
Preben larsen

Fra : Jens U

Dato : 26-09-02 00:04

Preben Larsen skrev ...

> [...]
stadigvæk
> Batteriet er ikke at se, kan det være integreret i real-time modulet ?

Hvad med F10 dur den ?
Har du søgt efter MB fabrikatet, Skodpaq plejer jo at betale sig fra selv at
producere.
Jeg har ikke selv en 386 skodpaq i samlingen, men har jeg så mange andre
antikke.

En søgning på Google gav følgende:
http://www.uktsupport.co.uk/compaq/faq/comppost.htm
http://www.firstibmclone.fsnet.co.uk/posterr.txt