Vægt på 5 mdr. skovkat
Fra : Gitte Sacala Eriksen

Dato : 24-09-02 19:45

Hej

Der er jo kommet en masse gode svar i tråden under maincoon vægt, så ville
da spørge hvad en han-killing på 5 mdr,af norsk skovkat normalt vejer ?

Vores Jasper spiser fint og trives fint, men vejer lige nu 2750 gr. men
virker slet ikke tynd, men er det ikke lidt for lidt ?

Han kommer forresten med til Odder, er det ikke noget med at folk fra
nyhedsgruppen har en lille mus på tøjet så man kan kende dem ?

VH
Gitte

Fra : Lars Dahl

Dato : 24-09-02 20:35

Gitte Sacala Eriksen <DKSACALA@mail.dk> skrev i
> Hej
>
> Der er jo kommet en masse gode svar i tråden under maincoon vægt, så ville
> da spørge hvad en han-killing på 5 mdr,af norsk skovkat normalt vejer ?
<SNIP>
> Vores Jasper spiser fint og trives fint, men vejer lige nu 2750 gr. men
> virker slet ikke tynd, men er det ikke lidt for lidt ?
> VH
> Gitte

Hej Gitte.

2750 er nogenlunde hvad Hr. Louis vejede i den alder - og ingen ved deres
fulde fem vil finde på at kalde ham og hans 4,1 kg. "stor" idag! Men - for
sådan ét er der jo altid - han ligner altså en skovkat godt nok for det *S*.
Han bliver nok aldrig en kæmpekat, men det er altså også meget rart at ha'
blodomløb i benene, selvom han ligger på dem...
Spøg til side..... Nu har jeg ikke lige på stående fod, hvilke linier Jasper
kommer fra, men Skovkatten har jo generelt ry for at udvikle sig langsomt -
det er det, vi går og håber på er tilfældet med Hr. Louis - men de plejer nu
alligevel at ha' en vis størrelse, allerede som killinger. Jeg formoder at
planen med Jasper er at han skal i avl - og selvom han ikke skulle nå
"idealvægten", kan han sagtens være en glimrende avlshan alligevel. Det
kræver bare lidt mere omhu i valget af hunkat - og at du kan sætte dig ud
over "størrelsesfanatikernes" mindre pæne kommentarer. Trods alt er den
eneste, hvis ord om Jasper har vægt, dig!!

Mvh. Lars Dahl
--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Tjekket af NAV 2002

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 24-09-02 20:57

hejsa Gitte

Min fertile hankat vejede 4 kg da han var 5 mdr.
men gik efter 8 mdr ogs i stå med at vokse så hurtigt så vejer nu omkring
5 - 5,5 kg.

Hilsen Sanne

Fra : Gitte Sacala Eriksen

Dato : 24-09-02 21:36

Hej

Logan som vi også har vejede som 12 mdr. 6,8 kg men syntes at have hørt at
røde skovkatte er længere om at udvikle sig, eller er det en skøne ?

Han skulle gerne bruges i avlen, og håber da han udvikler sig ang. hans
linie så er han efter Silverwoods Genesis
og Bullers Brise så der er Felis Audax længere ude i linerne.

Jeg er selvfølgelig spændt på hvordan det går i Odder.

VH
Gitte

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 24-09-02 22:37

hejsa Gitte

min hankat er også rød og ting tager altid tid de kan stå i stampe en
periode ind imellem.

Der er mange historier om røde katte synes jeg og jeg har hørt en del af dem
mange gange*SS* tager dem ikke så tungt.

Hilsen Sanne
http://www.silver-heart.dk

Fra : Gitte Sacala Eriksen

Dato : 24-09-02 21:42

Hej

Fra : Bente Jepsen

Dato : 24-09-02 22:05

> Han kommer forresten med til Odder, er det ikke noget med at folk fra
> nyhedsgruppen har en lille mus på tøjet så man kan kende dem ?

Jo, men jeg tror det vil være bedre at aftale et mødetidspunkt og sted.
Jeg kan desværre ikke komme til Odder, men i Ribe havde jeg og flere
andre mus på, men det lykkedes mig kun at finde Anya, og jeg ville
da egentlig også gerne have hilst på de andre, men når først man går og
kigger misser, bliver man let distraheret fra mus på tøj.

Mange hilsner
Bente

Fra : Katrine Nederby

Dato : 24-09-02 22:47

"Gitte Sacala Eriksen" <DKSACALA@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Han kommer forresten med til Odder, er det ikke noget med at folk fra
> nyhedsgruppen har en lille mus på tøjet så man kan kende dem ?

Jo da Eller de DHMK (den hemmelige muse klub) t-shirts, som Lisbeth
lavede i foråret.
Jeg kommer og kigger lørdag og udstiller selv to burmesere søndag, så vi ses
jo nok

Mange hilsner
Katrine
http://beydana.tripod.com

Fra : Gitte Sacala Eriksen

Dato : 25-09-02 11:40

Hej

Ja, jeg komme jo også sønda g med vores burmeser, så det skal nok blive
sjovt.

vh
Gitte