Bærbar og ISDN modem
Fra : logicus@tiscali.dk

Dato : 24-09-02 20:04

Hej med jer.
Jeg har aldrig skrevet her før i gruppn men nu prøver vi altså lige at
stille alle de rare mennesker et spørgsmål.
Imorgen er det meningen at jeg skal hjælpe en af min søsters venner
med hans bærbare computer.
Skal lige sige at jeg har prøvet at installere diverse komponenter i
en stationær computer, bare så i ikke tror jeg er helt debil til det
her.

Anyway, han skal ud og rejse og vil gerne have installeret det her
ISDN modem i sin bærbare inden.
tanken var så at jeg skulle gøre det.
Men jeg har ikke før åbnet en bærbar.

Er der noget jeg skal passe uhyggeligt meget på ?
Er det meget anderledes end en stationær, ( ja, jeg kan jo nok regne
ud der er mindre plads ) er det slots man skal indsætte det i ?
Er interne ISDN modemer ligeså besværlige som almindelige interne
modemer ?

Det var en række spørgsmål som jeg meget gerne ville have et svar på.

På forhånd tak.

med venlig hilsen

Peter

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-09-02 20:31

<logicus@tiscali.dk> wrote in message
> Hej med jer.
> Jeg har aldrig skrevet her før i gruppn men nu prøver vi altså lige at
> stille alle de rare mennesker et spørgsmål.

Iorden

> [...]
> Skal lige sige at jeg har prøvet at installere diverse komponenter i
> en stationær computer, bare så i ikke tror jeg er helt debil til det

Okay

> Anyway, han skal ud og rejse og vil gerne have installeret det her
> ISDN modem i sin bærbare inden.
> tanken var så at jeg skulle gøre det.

Hvilket ISDN modem er det?

> Men jeg har ikke før åbnet en bærbar.

Du skal da vist ikke åbne noget

> [...]
> ud der er mindre plads ) er det slots man skal indsætte det i ?
> Er interne ISDN modemer ligeså besværlige som almindelige interne

Det er højt sansynligt et PCMCIA ISDN modemkort, der skal installeres....

Det er såmen bare at sætte kortet i siden på maskinen, hvor PCMCIA slottet
sidder... Og derefter installaere de velegnede drivere til det benyttede
Styresystem

Fra : Ivar

Dato : 24-09-02 20:43

logicus@tiscali.dk skrev:

> Er det meget anderledes end en stationær, ( ja, jeg kan jo nok regne
> ud der er mindre plads ) er det slots man skal indsætte det i ?

En moderne transportabel computer har ikke slots, altså den
type slots du kender fra stationære computere. Hvis dit interne
modem ikke er specielt lavet til computeren hvori det skal side,
dur det ikke. Hvis det ligner et kort til en stationær, kan det ikke
bruges. Hvis det er et PCMCIA kort (som et tykt kreditkort)
skal computeren ikke åbnes, som Bjerke skriver.

Ivar

Fra : logicus@tiscali.dk

Dato : 24-09-02 23:03

Tusind tak for hjælpen til jer begge.