Hjælp til opgradering
Fra : Mads Madsen

Dato : 24-09-02 19:06

Jeg sidder med en gammel PIII maskine som jeg gerne vil have opgraderet.
Jeg bruger primært maskinen til billedbehandling i Photoshop og jeg spiller
aldrig. Så de vigtigste egenskaber ved den nye maskine er:

Billedbehandling.
Virkelig god 2D grafik.
Hurtig overførsel af data fra Compact Flash kort. (Min USB reader er 14 min
om et 512mb kort)
Evt. Scsi til en gammel scanner (men jeg har et gammelt Scsi-kort liggende)

Jeg er villig til at ofre 2-3000 kr. på projektet, så hvad skal jeg poste
penge i - bundkort, processor, ram evt. grafikkort eller andet.

Det ville være fint hvis i kunne gå ud fra genbrug min gamle maskine, som
ser sådan her ud:

Asus P2B-S bundkort (med SCSI)
Pentium III 500 Mhz
3 x 128 Mb PC100 ram
Noname netkort
Noname lydkort
Diamond Vyper 550 grafikkort
30x CD
12x brænder - Aopen CRW-1232a
En gammel 10 Gb IBM harddisk
40 Gb IBM DeskStar 60GXP
300 W standart midi-kabinet.

Jeg regner selv med at jeg skal have nyt bundkort, processor og ram, men
hvilket? Og hvad med mine gamle komponenter kan de bruges? Skal jeg have et
nyt kabinet? Og find selv på flere spørgsmål......

På forhånd tak for al den hjælp jeg kan få.

Mvh.
Mads

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 24-09-02 22:46

Mads Madsen wrote:
> Jeg sidder med en gammel PIII maskine som jeg gerne vil have
> opgraderet.

Snip

> Asus P2B-S bundkort (med SCSI)

Asus P2B var et brandgodt og stabilt bundkort. Med snilde, held og en
smule ekstra hardware, kan man faktisk køre de nyeste Pentium III
Tualatin processorer på det - dog SVJV kun ved 100 MHz FSB, og P2B'et
skal have det rigtige revisionsnummer - det må ikke være for gammelt -
og den nyeste BIOS. Her er en god side hvor du kan læse mere:

http://n.ethz.ch/student/sroland/p2b_procupgrade_faq.html

Held og lykke med det,

Sune

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 24-09-02 22:48

Sune Mika Salminen wrote:

> Snip

Lige en tilføjelse - jeg har før fået god hjælp ovre i

(Ham der har sitet jeg linkede til poster bl.a der)

-Sune

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 26-09-02 18:55

"Sune Mika Salminen" <not_real@fakeantispamemail.dk> skrev i en
meddelelse news:amqm45$14hc$1@news.cybercity.dk...

Og for at det ikke skal være løgn, så har Powerleap nu fået en
usenetgruppe:

Powerleap laver adaptorerne man skal bruge for at montere en Tualatin
CPU på et P2B.

-Sune