Opdatering af Award Modular BIOS v. 4.51PG~
Fra : Alex Jensen

Dato : 24-09-02 17:44

Ovenstående BIOS sidder i min maskine og er dateret 21. maj 1998. Findes der
en opdatering til denne bios, og hvor kan jeg evt. finde den? Jeg har selv
søgt på Awards hjemmside, men kan ikek finde nogle opdateringer.

Jeg vil gerne installere Windows XP i maskinen med pvenstående BIOS, men er
en opdatering nødvendig. Jeg har prøvet følgende test -
http://www.pcpitstop.com/xpready/default.asp - og den siger, det kan blive
nødvendig med en BIOS-opdatering. Er der nogle her, der har erefaring med
dette?

På forhånd tak!

AJ

Fra : Madsen

Dato : 24-09-02 18:03

Alex Jensen skrev:

> Ovenstående BIOS sidder i min maskine og er dateret 21. maj 1998.
> Findes der en opdatering til denne bios, og hvor kan jeg evt.
> finde den?

Det er svært at sige. Det kommer lidt an på hvilket bundkort du sidder
med. Find ud af det og kig ind på bundkortsproducentens hjemmeside.

Xfut: <news:dk.edb.hardware.bundkort>. Dit spørgsmål har intet med
Windows at gøre og hardware-gruppen har en undergruppe ved navn
bundkort som dit spørgsmål hører hjemme i.

Madsen.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-09-02 18:40

"Alex Jensen" <alex@alexjensen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nødvendig med en BIOS-opdatering. Er der nogle her, der har erefaring med

Du skal finde ud af, hvilket bundkort der sidder i din pc. Derefter skal du
hos bundkortfabrikanten finde ud af, om der findes opdateringer til din
bios. Alle bios bliver lavet specifikt til de enkelte bundkort.
Så man kan sige det på den måde, at nogle få (f.eks. award) laver bios
moduler, men mange (bundkortfabrikanterne) programmerer dem.
Hvis du finder en opdatering, så skal du meget nøje følge anvisningerne på,
hvordan du flasher din bios.

Kurt