Viking/Vintergast.
Fra : C.L.L.

Dato : 24-09-02 16:17

Hallo venner
Vinteren nærmer sig med hastige skridt.
Er der nogen af jer der vil sejle med på lejlighedsvise ture på knastørre
vinterdage?
Udgangspunkt er København. Måske bliver vi så vant til hinanden at vi bliver
ved med den slags , sammen, næste forår og sommer også.

Jeg har prøvet det, med det rigtige tøj på og den bundsolide båd der sejles
i er det ligefrem en fornøjelse.

Svar her eller til sailing@mail.dk
Den vinterfriske

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 24-09-02 17:15

Hej Chris.

Hvilken båd er det med denne gang ?

Det er lang tid siden vi har hørt fra dig - har du været på langtur ?

/HHA

Fra : C.L.L.

Dato : 25-09-02 12:40

Hallo Henrik
Jeg har sendt dig en personlig mail der skulle besvare alle dine spørgsmål.
Håber du har det godt og til at høre fra dig.
Chris.

Fra : Hans Olsen

Dato : 25-09-02 17:42

Hej
ØV vi andre ville ellers også gerne høre
om dine spændende projekter.
MVH
Hans Olsen

Fra : C.L.L.

Dato : 25-09-02 17:56

"Hans Olsen" <ho@vejen-net.dk(fjernes)> skrev i en meddelelse
> Hej
> ØV vi andre ville ellers også gerne høre
> om dine spændende projekter.
> MVH
> Hans Olsen
OK Hans
Jeg har været så heldig at falde over en tyskbygget båd type SAPHIR III
Længde overalt 10,20 M
Længde skrog 31,2 fod
Dybgang tom 1,40 M
Vægt tom 4,6 Ton
Motor: Bukh Diesel Kørt ca 350 timer
Søsat 1986
Kutter Rig Med Klyverbom. D.V.S. Som Forsejl bruges f.eks. Klyver og
selvslående fok og så er der almindelig storsejl. Der kan også sættes genua
på forreste stag eller i hardere vejr fok på forreste stag og stormfok på
stag to.

Desuden sejler den find på læns med Klyver og fok spilet ud i hver sin
retning mendens storsejlet rebes som staysail.

Båden er bygget af 11 lag af de tykke glasfibermåtter og 22 i samlingerne så
den er solid.

Få du lyst at sejle lidt til vinter Hans?

Fra : Hans Olsen

Dato : 25-09-02 21:58

Hej
meget spænende for dig.
når man søger i google.dk - SAPHIR III - får man alt lige fra avlsdyr
til PC grej, men intet om et skiv.
ja jeg skal ud at fiske i min gode gamle lystkutter, det er herligt når
isen sidder i yderste øje på fiskestangen, og fingrene er ved at fryse af,
og så komme ind og få varmen igen i styrehuset.
MVH
HO

Fra : TKV

Dato : 26-09-02 07:55

Den er nævnt i udkik.dk

http://www.udkik.dk/yyshow.jsp?id=SAPHIRIII

mvh

Torben

Fra : C.L.L.

Dato : 26-09-02 10:23

"TKV" <tkv@danishmeat.dk> skrev i en meddelelse
> Den er nævnt i udkik.dk
>
> http://www.udkik.dk/yyshow.jsp?id=SAPHIRIII
>
> mvh
>
> Torben
>Hallo Torben
Tak for dit indslag , jo den er mer eller mindre nævnt, men det er de ældre
modeller uden klyverbom
De var for luvgerrige og derfor har man lagt sejlplanen frem ved hjælp af
klyverbommen. Bortset fra at det øger muligheden for sejlareal i
almindelighed og giver større variationsmulighed på langfart.

MEN, jeg leder stadig efter en de vil med ud i løbet af vinteren. Hvad er
der galt, I er da nordboer.

Chris.