actionscript til en tilbage knap
Fra : Tine

Dato : 24-09-02 16:06

Hej

er der en der sidder med actionscript til en tilbage funktion, hvor
funktionen føre brugeren tilbage til den side
han kom fra.!

hilsen
Tine

Fra : Michae\(:

Dato : 24-09-02 17:07

> er der en der sidder med actionscript til en tilbage funktion, hvor
> funktionen føre brugeren tilbage til den side
> han kom fra.!
Prøv med:

on (release) {
getURL("JavaScript:history.go(-1);", "_self");
}

eller hvis du mener 1 frame tilbage i Flashen
http://www.flashfaq.dk/spg.asp?faq=59

Mvh, Michael

Fra : Tine

Dato : 24-09-02 20:30

[...]

jeg kunne godt tænke mig actionscriptet skulle se sådan her ud så .....
men det virker ikke

on (release) {
gotoAndStop ("JavaScript:history.go(-1);","");
}

> on (release) {
> getURL("JavaScript:history.go(-1);", "_self");
> }
>
> eller hvis du mener 1 frame tilbage i Flashen

ej det er det ikke tror jeg.!
det er i scenerne..... hvis siden ikke er hirakisk ... hvordan skrives

Fra : Bo Dudek

Dato : 25-09-02 05:07

[...]

Flash MX eller Flash 5 ???

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)

Fra : Tine

Dato : 25-09-02 06:41

"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> wrote in message
> [...]
>
> Flash MX eller Flash 5 ???

flash 5

er der meget forskel ........på 5 og den nye version?

Fra : Bo Dudek

Dato : 25-09-02 17:47

[...]

>flash 5
>
>er der meget forskel ........på 5 og den nye version?

ja, der er faktisk en del.. og en smart feature ved MX er, at man kan
indsætte punkter, som brugerens 'Tilbageknap' i browseren kan
opfange..

men når nu du bruger flash 5 er løsningen lidt anderledes.. du bliver
nødt til at oprette en variabel ved hver scene.. dvs, har du siderne
'produkter', 'nyheder' og 'kontakt', skal skal du i hver af disse
scener definere en variabel - kald den f.eks. side.. og denne skal
tildeles sidenavnet..

du kan så lave en tilbage knap øverst i alle scener, som checker, hvad
variablen 'side' indeholder og hopper til den specifikke scene alt
efter indholdet..

gav det mening??

Fra : Tine

Dato : 26-09-02 08:40

[.....]
Hej
Jeg forstår det godt så er det bare om jeg kan få det til at virke i flash
5.!

Den MX den skal jeg have for det er netop lige det jeg vil

Tak
Hilsen
Tine

Fra : Bo Dudek

Dato : 26-09-02 09:22

>Den MX den skal jeg have for det er netop lige det jeg vil
[...]

vær opmærksom på, at hvis du skal kunne bruge alle de nye funktioner
fra MX i en swf, så skal den ekspoteres som en flash 6 (mx) fil.. og
det betyder, at brugeren skal have installeret flash 6 plugin for at
kunne se dit flash..

http://www.macromedia.com/software/flash/survey/whitepaper/page11.html#appendixI