Internet via Bluetooth
Fra : Thomas Danvad

Dato : 24-09-02 15:51

Jeg har en Compaq iPAQ H3970 med indbygget bluetooth
og vil gerne koble den sammen med min PC via Bluetooth
Har kigget på 3COM og Trust Bluetooth USB adapter, er
der nogen der har erfaringer med dette.
Er det muligt både at share filer og koble internet via
PC'en ( har ADSL forbindelse )

På forhånd Tak

Med venlig hilsen
Thomas Danvad

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-09-02 17:41

"Thomas Danvad" <thomasdanvad@mail.tele.dk> wrote in message

> Jeg har en Compaq iPAQ H3970 med indbygget bluetooth
> og vil gerne koble den sammen med min PC via Bluetooth

Okay

> Har kigget på 3COM og Trust Bluetooth USB adapter, er
> der nogen der har erfaringer med dette.

Nej, jeg har ikke...

Men jeg mener bestemt at Bluetooth, har en meget dårlig rækkevidde, på max,
omkring 5 meter.

> Er det muligt både at share filer og koble internet via
> PC'en ( har ADSL forbindelse )

Ja, men jeg ville da mene, at det var mere oplagt at lave noget rigtigt
trådløst LAN istedet... Jeg kan se du har TDC bredbånd? Så ville det jo være
smart med et Accesspoint, så kan du få egen IP til den bærbare. Istedet for
at dele, via PC´en...

Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 24-09-02 19:34

> Men jeg mener bestemt at Bluetooth, har en meget dårlig rækkevidde, på
max,
> omkring 5 meter.

Iflg. standarden er det vel 10 meter. Min erfaring med iPAQ 3870 og 3COM USB
Bluetooth er også at rækkevidde og forbindelse fungerer fint inden for 10m
(og det også i betonbyggeri). Det er bare kun lykkedes mig at bruge den som
active-sync partner og ikke diretke til surf på nettet. (Jeg har godt nok
heller ikke brugt lang tid på sagen.). Share filer via active-sync er altså
ikke et problem.

> [...]
være
>smart med et Accesspoint, så kan du få egen IP til den bærbare. Istedet for

Jeg er enig i at wireless kan virke som en bedre løsning, men din iPAQ
bliver også lidt tykkere hvilket måske ikke altid er lige hensigtsmæssigt.
Yderligere koster bluetooth-løsningen kun en tusse!

mvh
Niels Henrik Egebjerg

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-09-02 20:01

"Niels Henrik Egebjerg" <nospam_nhe@mail.dk> wrote in message

> [...]
> active-sync partner og ikke diretke til surf på nettet. (Jeg har godt nok
> heller ikke brugt lang tid på sagen.). Share filer via active-sync er

Mon ikke det sagtens kan lade sig gøre i Windows XP? Der kan jo alt næsten
sættet til at køre over Netværk....

> Jeg er enig i at wireless kan virke som en bedre løsning, men din iPAQ
> bliver også lidt tykkere hvilket måske ikke altid er lige hensigtsmæssigt.
> Yderligere koster bluetooth-løsningen kun en tusse!

Bliver den tykkere?

Der kommer vel kun et lille kort, som sættet ind i PCMCIA slottet....

Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 24-09-02 20:18

> Der kommer vel kun et lille kort, som sættet ind i PCMCIA slottet....

Jo, men du skal have en "jacket" på for at der overhovedet er en
PCMCIA-slot - og det gør den tykkere. Om det er værd at snakke om afhænger
selvfølgelig af anvendelse og smag.

NHE