tandrens
Fra : Gitte J. Lock

Dato : 24-09-02 12:30

Suk.. jeg skal have bestilt tandrens til Samba. Hun er nu stor nok til at
komme i narkose, og hun har et småråddent tandsæt... det havde hun allerede
i vinters, da vi hentede hende på KV, men dyrlægen sagde hun lige skulle
blive voksen og større først....
Hendes små fortænder (de er så små, så små) sidder skævt, og jeg synes
tandkødet er opsvulmet og rødt (lugter heller ikke godt)... det var det også
i vinters, men dyrlægen sagde jo...
Man kan ikke børste tænder på hende! Jeg har forsøgt igen og igen, og hun er
panisk, når man piller ved hendes mund... jeg gør det altså ikke. Hun er så
tillidsfuld, og jeg er bange for at tilliden vil lide skade, hvis jeg
forsøger tandbørstning mere.
Hvor ofte har I jeres katte til tandrens? Hvad gør I for at holde deres
bisser pæne (udover Hills OralCare)?Jeg tror Freja kan vente et halvt til et
helt år mere ... hendes tandkød er ikke rødligt (hende kan man heller ikke
børste tænder på), og der er heller ikke tandsten at se. Jeg bryder mig ikke
om at få dem lagt i narkose hvert år - især ikke, når man tager Frejas
dyrlægeskræk i betragtning... det værste er, at dyrlægen uden narkose slet
ikke kan undersøge om Frejas tænder trænger til en tandrens... så hysterisk
bliver vores lille freonmis.
Suk... hader at skulle udsætte dem for narkose...
-Gitte

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-09-02 12:39

Gitte J. Lock wrote:

> Hvor ofte har I jeres katte til tandrens? Hvad gør I for at holde
> deres bisser pæne (udover Hills OralCare)?

ingen af mine katte har endnu haft behov for en tandrens..... de har alle
fine bisser og ingen problemer med tandkødet....

jeg har hørt fra en opdrætter der fodre med delvist BARF at det skulle være
smaddergodt for missernes bisser hvis de får råt kød og ben at gnave i, frem
for bare tørkost....
ingen af mine gider det dog*G* men de får fra tid til anden et kyllingelår
og gnaske på, men efterhånden lader det til at rasmine er den eneste der
interesserer sig for det..... og hun spiser kun kødet fra*G*

jeg synes dog det virker logisk nok... kød og knogler er jo kattens
naturlige kost, og når de knuser knogler så må det også slide på
tandstenen......

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 24-09-02 12:44

Har også brugt råt kød og knogler før, men droppede det så, da Laban fik IBD
(diæten skulle jo holdes)... nu da Laban ikke er her mere, kunne jeg jo
selvfølgelig kigge på det igen. Når de får løbegård er det jo også oplagt at
lade dem more sig derude med blod, sener og knogler (advr)... indtil da må
de jo så svine køkkengulvet til
De er dog lidt sære... Samba afviser fx tun med stor væmmelse, og Freja har
ind i mellem afvist kylling på samme måde. Hm... tyggebenene til hunde var
et hit hos Laban, men pigerne gider dem ikke.
-Gitte