Mitzy er død
Fra : Jens Christiansen

Dato : 24-09-02 05:16

Hej!

Som nogen måske husker (November 2001), gav jeg mig over bilister som
fortsætter efter at have påkørt en kat.Hun blev dengang påkørt og jeg fandt
hende hurtigt, hvor hun lå midt på vejen. Hun kom sig mirakuløst efter brud
på ribbenene og to brud på hofteskålen og har siden haft et godt liv og
bragt os megen glæde.
I lørdags gik det så galt igen, jeg var inde på vores grund da jeg høre en
bil og en mærkelig lyd, som om en bil tabte et eller andet. Da jeg kommer ud
på vejen finder jeg Mitzy liggende bevidstløs i vejkanten med blodet løbende
ud af næsen, jeg tager hende så op i min favn. Jeg ser så en bil vende og
komme til bage. Det var en dame som havde påkørt hende, og da hun kommer ud
af bilen vågner Mitzy og begynder at jamre, damen blev så ulykkelig at hun
begyndte at græde og spørge om der dog ikke er noget hun kunne gøre for at
hjælpe os. Se det er en bilist jeg respekterer, hun er dyrevenlig. Vi nåede
at få Mitzy ud i bilen for at køre til dyrlægevagten, men hun døde før vi
var kommet ud af indkørslen, og heldigvis medens min kone sad og nussede
hende. Når det nu skulle være er vi glade for hun døde så hurtigt, men hvor
er her blevet underligt tomt.
M.v.h.
Jens.

Fra : Stine

Dato : 24-09-02 06:23

Hej Jens

Hvor var det dog ærgeligt...så trist! Heldigvis var Mitzy ikke overladt til
sig selv i det tragiske øjeblik, men dér hvor hun var allermest tryg og
glad - hos jer. Håber det kan trøste lidt i en svær tid

Mange medfølende tanker herfra

Stine

Fra : Bente Jepsen

Dato : 24-09-02 06:34

Hej Jens.

Åh, hvor er livet dog uretfærdigt. Stakkels Mitzy.
Jeg har prøvet at få 2 katte kørt ned, så jeg kender følelsen,
og har af samme grund kun indekatte i dag.
Håber I har mulighed for at få en ny mis snart, som I kan gøre
til indekat/havekat, med løbegård eller indhegnet have.

Trøsteknus
Bente

Fra : Inger Kaya

Dato : 24-09-02 08:10

åh nej Jens - hvor er det trist.
Men som du skriver i det mindste ikk en ligeglad bilist. Og godt at
Mitzy var i det mindste hos jer de sidste min. hun levede - vær glad
for det.

/ Inger Kaya
DK-Pisik
www.pisik.dk

Fra : Helle Nielsen

Dato : 24-09-02 08:11

> [...]
> var kommet ud af indkørslen, og heldigvis medens min kone sad og nussede
> hende. Når det nu skulle være er vi glade for hun døde så hurtigt, men

Jeg er virkelig ked af det på jeres vejne. Vores første kat som blev kørt
ned lå bare der midt på vejen i regn og det var mørkt - vedkommende havde
bare kørt videre. Men nummer to kat; Buster, blev kørt ned og ham som kørte
den ned stormede efter katten som løb ind i vores indkørsel hvor den så
faldt om. Han var MEGET ked af det, tårerne trillede ned af kinderne på ham,
han undskyldte, spurgte om der var noget han kunne gøre osv. DET tager jeg
hatten af for - flot han kom ind, vedkendte hvad han havde gjort, undskyldte
osv. Det var en STOR hjælp i den store sorg efter at miste en dejlig kat,
Buster.

Knus Helle

Fra : Jette

Dato : 24-09-02 21:24

> [...]
undskyldte
> osv. Det var en STOR hjælp i den store sorg efter at miste en dejlig

Det er sørgeligt med Mitzy.... men ét eller andet sted, føler jeg også
med de mennesker der står der og er dybt ulykkelige, efter at have ramt
en kat de ikke kunne undgå.

Havde det været en hund, ville de fleste herinde have spurgt hvorfor den
ikke var i snor .. desværre er det bare ikke sådan med katte.

Mvh. Jette
- der håber at Jens snart får en ny lille sød mis

Fra : nitsen

Dato : 24-09-02 11:14

"Jens Christiansen" <snej1@worldonline.dk> skrev
> [...]

> var kommet ud af indkørslen, og heldigvis medens min kone sad og nussede
> hende. Når det nu skulle være er vi glade for hun døde så hurtigt, men

Trist - jeg føler med Jer - godt at der stadig findes bilister som damen
her - stort trøstekram herfra og masser af spiiiiinbrum og kindgnid fra
Frode og Agnes

Anita

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 24-09-02 22:09